Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea”

Proiectul

,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea”

Proiectul ,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea" a fost inițiat de Centrul pentru Tineret ,,The Spot" (director, dna prof. Mela Delia), în parteneriat cu Oradea Heritage, Muzeul Orașului Oradea - Complex cultural (director, dna Lupșea Angela), Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" (director, prof. Curta Iosif) și Novartis (conf. univ. dr. Pușcaș Cristian).

Acest proiect a fost gândit sub forma unui curs de ghid turistic care se adresează tinerilor între 15 și 24 de ani, fiind parcurs în șapte săptămâni (câte două ore de două ori pe săptămână).
Programa cursului ,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea" își propune implicarea tinerei generații în cercetarea istoriei comunității căreia îi aparține și prezentarea ei, într-o formă cât mai accesibilă și interesantă turiștilor români și străini, constituindu-se într-un model de ,,bune practice" pentru oricare localitate din țară.
Principalele competențe vizate sunt: promovarea patrimoniului turistic local, istoric și cultural, promovarea dialogului și comunicării interculturale, promovarea gândirii critice, flexibile şi prospective, dezvoltarea capacității de a prezenta evenimente/ fapte/ procese istorice și culturale, de pe pozițiile multipespectivității și a interdisciplinarității.
La acest curs au participat 13 elevi de liceu de la ,,Emanuel": Ardelean Rebeca, Ardelean Dominique, Galea Darius, Kiss-Roth Samuel, Tipi Iulia, Carțiș Răzvan, Maier Damaris, Mocan Eunice, Voichescu Daria, Pantiș Bianca, Zerghe Ștefan, Negru Daniela și Sava Sebastian.
Partea de formare a fost asigurată de profesorii Florin și Ramona Iștoc (Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea), dna psiholog Raluca Crețu, precum și dnul conf. univ. dr. Cristian Pușcaș. Logistica a fost asigurată de dna prof. Delia Mela și dnul prof. Călin Gal-Chiș (Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea).
Periplul elevilor prin istoria și cultura orașului Oradea a început cu cetatea Oradea, continuând cu ansamblul baroc, turul sinagogilor, Piața Unirii, clădirea și turnul Primăriei, turul Art Nouveau, Episcopia greco-catolică și stilul neoromânesc.
Turul complex a cuprins mai multe obiective turistice extrase de elevi pentru prezentare în cadrul evaluării finale, care a avut loc în 27 martie, începând cu ora 11, sub forma unui tur ghidat de absolvenții cursului, de la Cetate și până la Complexul Baroc. Lăsând la o parte emoțiile inerente unei astfel de evaluări, cursanții s-au descurcat foarte bine, dând dovadă de talent oratoric, solide cunoștințe teoretice, multă voie bună și disponibilitate de a-și dezvolta abilitățile necesare unui ghid turistic competent, un adevărat lider al grupului de turiști. Pe lângă evaluarea practică, la pas, pe teren, elevii au avut de realizat și un pliant de promovare turistică a orașului Oradea, oferindu-și astfel serviciile viitorilor clienți-turiști.
În urma evaluării, profesorii formatori au acordat calificativul Foarte Bine tuturor cursanților și le-au oferit diploma de absolvire, semnate de partenerii proiectului, în cadrul întâlnirii din 3 aprilie 2021, la sediul Centrului pentru Tineret ,,The Spot".
Ca un feedback
Ca un feedback al acestui proiect, oferim câteva mărturii ale elevilor participanți la curs.
,,Mă bucur mult că am participat la acest proiect, a fost o experiență unică ce m-a ajutat să văd Oradea cu alți ochi, să înțeleg mai profund orașul în care trăiesc. De multe ori suntem prea prinși în goana de zi cu zi și nu reușim să ne ridicăm capul din pământ și să privim frumusețea lucrurilor care ne înconjoară, să înțelegem istoria din spatele lor, povestea din spatele multor clădiri emblematice pentru orașul nostru. Trăim visând să vizităm locuri cât mai  îndepărtate, fără să realizăm că avem aici, lângă noi, comori  pe care alții vin de la mulți kilometri să le vadă.
La acest curs am învățat că Oradea ascunde multe lucruri fascinante, obiective turistice demne de a fi promovate, despre care înainte nici nu știam că există" - Bianca Pantiș (XI A).
,,Mi-a plăcut mult acest proiect, am reușit să învăț multe lucruri interesante despre orașul nostru. Am reușit să îmi fac noi prieteni și în același timp să explorez orașul, aflând despre clădiri și locuri frumoase care nici nu știam că se află în Oradea. A fost o experiență plăcută, pe care aș repeta-o cu drag" - Rebeca Ardelean (IX B).
,,Consider că prin intermediul acestui curs am dat jos un fel de văl care ascundea profunzimea frumuseții orașului Oradea. Odată ce cunoști istoria din spatele clădirilor, odată ce cunoști de ce, și în ce context au fost construite, descoperi adevăratul farmec al orașului, un farmec care constă mai mult decât în frumusețea clădirilor, în povestea lor. Fiecare oraș păstrează o poveste, care odată descoperită îi oferă un farmec aparte. Pe lângă cunoaștere, de-a lungul acestor două luni am dobândit experiențe și am cunoscut oameni dornici să facă ceva. În finalul cursului, mă uit înapoi cu bucurie și înainte cu entuziasm. Proiectul acesta a avut ca scop formarea unor oameni care să prezinte altora frumusețea orașului, dar pentru asta, mai întâi a trebuit să fim noi marcați de propriul oraș, ca mai apoi să-l putem prezenta autentic"- Darius Galea (IX B).
În încheiere, mulțumim tuturor elevilor participanți, dar și organizatorilor, pentru o experiență unică, de neuitat, în urma căreia credem că ne-am îmbogățit reciproc.
Prof. Florin și Ramona Iștoc
Vedeți mai multe poze (55 de poze) în Galeria foto: ,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:20:04 Ora de vară a Europei de Est