Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea”

Proiectul

,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea”

Proiectul ,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea" a fost inițiat de Centrul pentru Tineret ,,The Spot" (director, dna prof. Mela Delia), în parteneriat cu Oradea Heritage, Muzeul Orașului Oradea - Complex cultural (director, dna Lupșea Angela), Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" (director, prof. Curta Iosif) și Novartis (conf. univ. dr. Pușcaș Cristian).

Acest proiect a fost gândit sub forma unui curs de ghid turistic care se adresează tinerilor între 15 și 24 de ani, fiind parcurs în șapte săptămâni (câte două ore de două ori pe săptămână).
Programa cursului ,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea" își propune implicarea tinerei generații în cercetarea istoriei comunității căreia îi aparține și prezentarea ei, într-o formă cât mai accesibilă și interesantă turiștilor români și străini, constituindu-se într-un model de ,,bune practice" pentru oricare localitate din țară.
Principalele competențe vizate sunt: promovarea patrimoniului turistic local, istoric și cultural, promovarea dialogului și comunicării interculturale, promovarea gândirii critice, flexibile şi prospective, dezvoltarea capacității de a prezenta evenimente/ fapte/ procese istorice și culturale, de pe pozițiile multipespectivității și a interdisciplinarității.
La acest curs au participat 13 elevi de liceu de la ,,Emanuel": Ardelean Rebeca, Ardelean Dominique, Galea Darius, Kiss-Roth Samuel, Tipi Iulia, Carțiș Răzvan, Maier Damaris, Mocan Eunice, Voichescu Daria, Pantiș Bianca, Zerghe Ștefan, Negru Daniela și Sava Sebastian.
Partea de formare a fost asigurată de profesorii Florin și Ramona Iștoc (Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea), dna psiholog Raluca Crețu, precum și dnul conf. univ. dr. Cristian Pușcaș. Logistica a fost asigurată de dna prof. Delia Mela și dnul prof. Călin Gal-Chiș (Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea).
Periplul elevilor prin istoria și cultura orașului Oradea a început cu cetatea Oradea, continuând cu ansamblul baroc, turul sinagogilor, Piața Unirii, clădirea și turnul Primăriei, turul Art Nouveau, Episcopia greco-catolică și stilul neoromânesc.
Turul complex a cuprins mai multe obiective turistice extrase de elevi pentru prezentare în cadrul evaluării finale, care a avut loc în 27 martie, începând cu ora 11, sub forma unui tur ghidat de absolvenții cursului, de la Cetate și până la Complexul Baroc. Lăsând la o parte emoțiile inerente unei astfel de evaluări, cursanții s-au descurcat foarte bine, dând dovadă de talent oratoric, solide cunoștințe teoretice, multă voie bună și disponibilitate de a-și dezvolta abilitățile necesare unui ghid turistic competent, un adevărat lider al grupului de turiști. Pe lângă evaluarea practică, la pas, pe teren, elevii au avut de realizat și un pliant de promovare turistică a orașului Oradea, oferindu-și astfel serviciile viitorilor clienți-turiști.
În urma evaluării, profesorii formatori au acordat calificativul Foarte Bine tuturor cursanților și le-au oferit diploma de absolvire, semnate de partenerii proiectului, în cadrul întâlnirii din 3 aprilie 2021, la sediul Centrului pentru Tineret ,,The Spot".
Ca un feedback
Ca un feedback al acestui proiect, oferim câteva mărturii ale elevilor participanți la curs.
,,Mă bucur mult că am participat la acest proiect, a fost o experiență unică ce m-a ajutat să văd Oradea cu alți ochi, să înțeleg mai profund orașul în care trăiesc. De multe ori suntem prea prinși în goana de zi cu zi și nu reușim să ne ridicăm capul din pământ și să privim frumusețea lucrurilor care ne înconjoară, să înțelegem istoria din spatele lor, povestea din spatele multor clădiri emblematice pentru orașul nostru. Trăim visând să vizităm locuri cât mai  îndepărtate, fără să realizăm că avem aici, lângă noi, comori  pe care alții vin de la mulți kilometri să le vadă.
La acest curs am învățat că Oradea ascunde multe lucruri fascinante, obiective turistice demne de a fi promovate, despre care înainte nici nu știam că există" - Bianca Pantiș (XI A).
,,Mi-a plăcut mult acest proiect, am reușit să învăț multe lucruri interesante despre orașul nostru. Am reușit să îmi fac noi prieteni și în același timp să explorez orașul, aflând despre clădiri și locuri frumoase care nici nu știam că se află în Oradea. A fost o experiență plăcută, pe care aș repeta-o cu drag" - Rebeca Ardelean (IX B).
,,Consider că prin intermediul acestui curs am dat jos un fel de văl care ascundea profunzimea frumuseții orașului Oradea. Odată ce cunoști istoria din spatele clădirilor, odată ce cunoști de ce, și în ce context au fost construite, descoperi adevăratul farmec al orașului, un farmec care constă mai mult decât în frumusețea clădirilor, în povestea lor. Fiecare oraș păstrează o poveste, care odată descoperită îi oferă un farmec aparte. Pe lângă cunoaștere, de-a lungul acestor două luni am dobândit experiențe și am cunoscut oameni dornici să facă ceva. În finalul cursului, mă uit înapoi cu bucurie și înainte cu entuziasm. Proiectul acesta a avut ca scop formarea unor oameni care să prezinte altora frumusețea orașului, dar pentru asta, mai întâi a trebuit să fim noi marcați de propriul oraș, ca mai apoi să-l putem prezenta autentic"- Darius Galea (IX B).
În încheiere, mulțumim tuturor elevilor participanți, dar și organizatorilor, pentru o experiență unică, de neuitat, în urma căreia credem că ne-am îmbogățit reciproc.
Prof. Florin și Ramona Iștoc
Vedeți mai multe poze (55 de poze) în Galeria foto: ,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea”.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

marţi, 20 aprilie 2021