Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activități și consiliere pentru tinerii din centrul Dignitas

În vederea îmbunătățirii relațiilor sociale

Activități și consiliere pentru tinerii din centrul Dignitas

La Centrul Social Dignitas din cadrul Direcției de Asistență Socială Oradea a avut loc o activitate de grup cu beneficiarii centrului, cu scopul îmbunătățirii relațiilor sociale.

Dacă în urmă cu câteva zile au gătit gogoși, pe care le-au savurat împreună la o mică ,,șuetă" cu mult entuziasm, la inițiativa psihologului centrului, d-na Ioana Cîmpan, au participat la activități de dezvoltare a imaginii de sine.
Centrul social cu destinaţie multifuncţională ,,Dignitas" este o unitate de asistenţă socială destinată tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani, care au părăsit sistemul de protecţie a copilului, nu au locuinţă şi nu dispun de mijloacele financiare necesare închirierii sau cumpărării unei locuinţe.
Clădirea centrului Dignitas este proprietatea municipiului Oradea și are o capacitate optimă de cazare de 28 de persoane, fiind structurată pe două unităţi de cazare, oferind condiţii de trai la standarde europene, fiind dotată și utilată corespunzător nevoilor tinerilor.
Direcţia de Asistenţă Socială Oradea oferă prin personalul specializat servicii sociale beneficiarilor centrului, în mod gratuit: programe de integrare socială, profesională şi consiliere de diferite tipuri, urmărind pregătirea tinerilor pentru o viaţă independentă, acumularea deprinderilor şi elementelor necesare autogospodăririi, autoîntreţinerii, împlinirea nevoilor sociale urgente şi permanente, suport în găsirea şi menținerea unui loc de muncă, stimulare pentru a-şi continua studiile, clarificarea situaţiei juridice (acte de identitate, studii) şi medicale (prin medicul de familie).
Din 2014, de la începutul proiectului şi până în prezent, au fost cazaţi un număr de 50 de beneficiari. În urma pregătirii cu succes a tinerilor pentru o viaţă independentă, prin învăţarea deprinderilor sociale de bază, cum ar fi: managementul banilor, dezvoltarea deprinderilor de luare personală a deciziilor, identificare, obţinerea şi păstrarea unei locuinţe, îngrijire personală, stabilirea şi planificarea viitorului, 36 de beneficiari au părăsit Centrul ,,Dignitas" pentru a începe o viaţă independentă, fără a mai avea nevoie de asistenţă socială. În prezent sunt cazați un număr de 14 beneficiari, 11 dintre aceștia fiind angajați, iar trei tineri, care au lucrat în domeniul horeca, grav afectat de pandemie, sunt în prezent în căutarea unui loc de muncă.
,,Scopul funcționării Centrului social cu destinație multifuncțională ,,Dignitas" este dobândirea deprinderilor pentru o viaţă independentă, dobândirea unor abilități psihosociale care să le permită tinerilor să ducă o existenţă fără a depinde de asistenţă din partea societăţii. Alături de colegii din D.A.S.O. și din cadrul centrului încercăm să îi îndrumăm și să îi integrăm pe tinerii noștri, ne bucurăm pentru fiecare reușită a lor, atât profesională cât și personală, și suntem încrezători că vor deveni oameni de bază în societatea noastră", a declarat Anca Grama, directorul Direcției de Asistență Socială Oradea.
Până în luna februarie 2021 a funcționat și Centrul Social Candeo, pentru tinerele provenind din sistemul de protecție a copilului, centru care s-a desființat pentru că beneficiarele, cu sprijinul asistenților sociali din centru, au reușit să se integreze în societate și au părăsit centrul.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Activități și consiliere pentru tinerii din centrul Dignitas.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:00:44 Ora de vară a Europei de Est