Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Nouă ne pasă”

,,Dincolo de curriculum”

,,Nouă ne pasă”

În cadrul proiectului educațional ,,Dincolo de curriculum”, elevii clasei a III-a A de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea au vizitat un copil bolnav de cancer dintr-o familie de romi, în cadrul acțiunii planificate pe luna martie, intitulată ,,Nouă ne pasă”.

„Am stat de vorbă cu copilul și cu familia sa și le-am dat câteva lucrușoare. În această acțiune am avut ca partener fundația Hospice Emanuel Oradea, ne-a declarat învățătoarea clasei, institutor Maria Donca.
  Întâmplarea face ca și școala noastră să inițieze o campanie de întrajutorare a celor care locuiesc la groapa de gunoi a orașului, așa că am fost cu copiii și acolo, împreună cu clasa doamnei inst. Rodica Panti, precum și reprezentanți ai fundației „Don Orione”.
 Reporterii au cuvântul
 Ceea ce au gândit și au simțit copiii în timpul celor două acțiuni, putem afla chiar din compunerile lor.
 Dăruind, vom câștiga!
  La fel ca și în anii trecuți, în Postul Sfintelor Paști, am vrut să aducem o rază de lumină și speranță în sufletele unor copii ca și noi.
 În data de 26 martie 2009, am vizitat un copil bolnav de vârsta noastră. Acest copil face parte dintr-o familie de romi alcătuită din opt copii și doi adulți. Fiecare elev din clasa a III-a A am pregătit câte un pachet cu dulciuri, fructe și chiar hăinuțe, pe care le-am dăruit din suflet.
 A doua zi, ne-am deplasat la groapa de gunoi a orașului. Și aici am întâlnit multe persoane fără adăpost, printre care foarte mulți copii care trăiesc în condiții mizere. Și acestora le-am dăruit din suflet alimente și haine.
  Am rămas foarte impresionați de ceea ce am văzut. Ne-am bucurat sincer că am putut și noi ajuta cu puțin niște oameni sărmani. Am promis că vor mai face asemenea acțiuni. (Dalia Merje)
 Și nouă ne pasă!
 Joi, 26 martie 2009, noi, clasa a III-a A, de la Liceul Pedagogic ,,Iosif Vulcan” din Oradea, ne-am dus să vizităm o familie sărmană de la marginea orașului. Fiecare a pregătit un pachet cu haine, alimente și jucării.
 Ei trăiesc într-o locuință dată de primărie. Locuința avea doar o singură cameră în care locuiesc toți: o fetiță, șapte băieți, mama și tatăl lor. Ne-a fost foarte milă de ei, mai ales de fetița care ținea în brațe o păpușă adevărată, adică un bebeluș de doar o lună.
 Băiatul cel mare, de doar 10 ani, este bolnav de cancer osos, fiindu-i afectat un picior. A fost operat, iar pentru a se putea vindeca i s-a montat un aparat special. Soarta a fost foarte crudă cu el!
 Din această vizită, am învățat să mă mulțumesc cu ce am, văzându-i pe cei care nu au și sunt atât de necăjiți!
 Vineri, am plecat cu autocarul, împreună cu clasa a II-a B, să vizităm groapa de gunoi a orașului. Lângă groapa de gunoi trăiesc oameni în colibe care își câștigă existența scormonind prin gunoaiele pe care le aduc acolo mașinile.
 Am trecut pe la trei colibe în care locuiau adulți și copii, din care numai una avea pereți, celelalte două erau făcute numai din cartoane și covoare. Acolo am zărit un biet cățeluș care nu avea un picior. Pe jos erau cârpe și pleduri care formau, cât de cât, un pat. Doamna învățătoare ne-a spus că ei dorm aici și vara și iarna.
 Fiecare dintre noi a pregătit un pachet în care erau haine, jucării și mâncare, pe care le-am dat copiilor care trăiau acolo. Copiii s-au bucurat foarte mult de cadourile primite, iar eu am fost mulțumită că am făcut o faptă bună! (Ruzsa Antonia)
 Și ei sunt ca noi
 Elevii clasei a III-a A, împreună cu doamna învățătoare Maria Donca, ne-am hotărât să întindăm o mână de ajutor unor semeni de-ai noștri.
 Dacă anul trecut am fost în vizită la azilul de bătrâni, și am renunțat la câte o jucărie pentru a o dărui copiilor orfani, acum, în Postul Paștelui, am făcut o vizită unui copil rom, bolnav, care provine dintr-o familie numeroasă de zece membri.
 Ajutați de părinți, am pregătit pachete cu alimente, dulciuri, haine și jucării pe care le-am dăruit cu drag băiețelului bolnav și fraților lui.
 În ziua următoare, împreună cu ,,vecinii” noștri, elevii clasei a II-a B (inst. Panti Rodica), am mers la groapa de gunoi a orașului Oradea pentru a-i ajuta pe cei care locuiesc acolo în condiții neplăcute. Și acestora le-au pregătit mâncare și haine.
 În urma acestor acțiuni, am rămas surprinși de felul în care trăiesc alți oameni și ne-am hotărât să mai desfășurăm astfel de activități. (Merje Andra)
 Bucurii pentru cei triști
 Împreună cu doamna învățătoare Donca Maria, am plecat la o familie cu șapte băieți și o fetiță. Într-o odaie mică locuiesc zece persoane: copii și părinți. Cel mai mare băiat are o problemă la piciorul stâng. Are un aparat la acest picior și nu se poate deplasa. Le-am dus mâncare, haine și mici cadouri.
 Au fost bucuroși de vizita noastră, iar noi le-am promis că îi vom căuta și la vară.
  A doua zi, cu toții am plecat la groapa de gunoi a orașului unde trăiesc mai multe familii. Le-am dus mâncare și haine. Totul în jurul nostru era ca în altă lume: piramide de gunoi, sticle, flacoane și pene. O lume a murdăriei, în care cei care trăiesc se luptă zilnic pentru supraviețuire.
 Toți ar trebui să mulțumim lui Dumnezeu că avem o familie, o casă și o viață frumoasă! (Șandor Antonia Cristina)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 00:30:05 Ora de vară a Europei de Est