Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Invitatul întâlnirii: dna comisar de poliție Lavinia Papp, psiholog principal, specialist criminalist

Joi, la Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră ,,Agora”

Invitatul întâlnirii: dna comisar de poliție Lavinia Papp, psiholog principal, specialist criminalist

Joi, 6 mai 2021, la nivelul C.C.O.C. din cadrul Universității ,,Agora" s-a desfășurat, o dezbatere online pe probleme de interes pentru studenții de la Facultatea de Științe Juridice și Administrative, Domeniul Drept, Domeniul Științe administrative, Programul de studii: Poliție locală și programul de studii: Științe penale și criminalistică (SPC).

Dezbaterea a vizat aspecte de natură practică, exemplificări, spețe, iar demersul face parte din acțiunea intreprinsă de către Universitatea ,,Agora", prin C.C.O.C., la recomandarea unor angajatori care au specificat în întâlnirile cu reprezentanții Universității, că aceste întâlniri sunt benefice pentru viitorii absolvenți.
Studenții interesați au participat la această întâlnire la care a fost invitată dna comisar de poliție Lavinia Papp, psiholog principal, specialist criminalist, expert poligraf, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor.
Dna Lavinia Papp le-a vorbit studenților despre organizarea profesiei de psiholog criminalist și despre aparatul poligraf. Aceasta a arătat că poligraful este un aparat medical care înregistrează modificările psihofiziologice ale persoanei examinate pe parcursul adresării unui set de întrebări. Aparatul monitorizează ritmul cardiac, pulsul, tensiunea arterială, respirația etc. La baza folosirii tehnicii poligraf stă faptul că o minciună spusă conștient, pe lângă efortul mintal pe care îl necesită, produce și o anumită stare de tensiune emoțională (teamă). Producerea tensiunii emoționale își are originea în declanșările involuntare ale sistemului neurovegetativ concomitent conștientizării pericolului și în întârzierea prin aceasta a instinctului de autoconservare.
Ca rezultat apare un întreg cortegiu de reacții fiziologice ce pregătesc organismul pentru a face față situației.
Poligraful  NU înregistrează minciuna ca atare, ci modificările fiziologice ale organismului în timpul variatelor stări emoționale care însoțesc simularea.
Conform teoriei „reacției determinate de infracțiune", persoana vinovată reacționează când minte, deoarece întrebările provoacă emoții sau trăiri care au existat în momentul comiterii infracțiunii (Barland, 1988).
Astfel, la finalul examinării, se obțin diagrame pe baza cărora specialiștii se pot pronunța cu privire la existența sau inexistența caracteristicilor specifice comportamentului simulat în raport cu fapta cercetată.
De asemenea, dna comisar le-a vorbit studenților despre originile poligrafului, care datează din anul 1895, pe când cunoscutul antropolog italian Caesare Lambroso (primul care stabilește, pe baza unui șir lung de observații, stigmatele corporale după care pot fi recunoscuți răufăcătorii) experimenta un aparat primitiv ce măsura variațiile de puls cu ajutorul unui cilindru pe care era aplicat negru de fum, acesta fiind învârtit de un mecanism de ceasornic.  Apoi, în 1917, William Moulton Marston, absolvent al Facultății de psihologie în cadrul Universității Harvard și ulterior profesor de psihologie în cadrul Universității Americane din Washington D.C., este cel care a utilizat pentru prima dată valoarea presiunii sistolice ca metodă de detectare a minciunilor.
Chirurgul cardiovascular de origine scoțiană, Lewis MacKenzie, (1853-1925) în cercetările sale efectuate pe diverse patologii cardiace, a dezvoltat aparatul numit de către el the ink polygraph, poligraful cu cerneală. Scopul acestuia a fost de a înregistra simultan diferențele de puls arterial și venos, adică aritmiile.
Evenimentul s-a desfășurat online pe durata a două ore, iar întrebările adresate invitatei dovedesc interesul și dorința studenților noștri de a acumula cunoștințe din acest domeniu de activitate.
Mulțumim tuturor specialiștilor care sunt implicați în diseminarea informațiilor privind profesiile pe care le exercită, care se străduiesc, de fiecare dată, să împărtășească studenților noștri din experiența lor și afirmăm, fără tăgadă, că fără știința și implicarea lor, munca noastră ar fi mult mai grea.
Mulțumim și suntem recunoscători dlui Florin Lăzău, șef Serviciu Criminalistic în cadrul I.P.J. Bihor, pentru profesionalism și implicare.
Laura Boșca

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 17:03:21 Ora de vară a Europei de Est