Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

9 mai – Zi de sărbătoare la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”

Gânduri despre școala mea

9 mai – Zi de sărbătoare la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”

Data de 9 mai este o zi de sărbătoare atât pentru elevii liceului cât și pentru cadrele didactice, prilej cu care se organizează diverse activități extracurriculare.

Doamna profesoară de limba și literatura română Creț Claudia i-a provocat pe elevii claselor a VI-a B, a XI-a C și a XII-a C în cadrul proiectului ,,Școala mea" să ilustreze prin creații proprii, fie ele compuneri, prezentări PowerPoint, machete, filmulețe video sau jocuri îndrăgite de copii, ce reprezintă pentru ei „spiritul Blaga". Vă propunem să pășiți în universul unor copii de 12 ani, respectiv în lumea elevilor de 17-19 ani prin intermediul următoarelor gânduri transpuse în scris.
,,Sunt elevă în clasa a VI-a și aș vrea să vă vorbesc despre frumoasa mea școală la care învăț. Dimineața, mă trezesc cu drag când știu că acolo, la școală, mă așteaptă  profesori buni ca părinții mei, colegi, cu care mă înțeleg foarte bine. Ne ajutăm unul pe altul atunci când avem nevoie, ne sprijinim în orice problemă. Școala mea e o școală nouă, curată și dotată cu multe calculatoare pentru informatică. Sunt în liceul nostru laboratoare de chimie, fizică și biologie (...). La sfârșit de an școlar, regret întotdeauna despărțirea de colegii mei zglobii, de profesorii care m-au învățat multe lucruri și de școala mea cea dragă!" (Popovici Alessia, clasa a VI-a B) ,,Pentru mine școala nu e doar o simplă clădire, este un loc în care (...) îți faci prieteni noi și înveți lucruri interesante. Drumul în tainele școlii a început pentru mine într-o zi însorită de septembrie, la Liceul Teoretic «Lucian  Blaga». Deja sunt de șapte ani în această școală și va mai fi gazda mea și în anii care vor urma...  Iubesc această școală  și, mai ales, pe oamenii pe care am avut ocazia să-i cunosc aici. Pe holurile  școlii se află multe desene creative care parcă îți zâmbesc de fiecare dată când le privești. Profesorii  sunt pentru noi ca niște părinți care ne învață să ne descurcăm în viață, să trecem peste momentele grele, să ne ridicăm atunci când cădem și să mergem cu capul sus orice ar fi (...). Școala este ca o comoară ce așteaptă ca cei ce îi calcă pragul să o descopere și să se îmbogățească prin cunoștințele din cufărul ei". (Guti Alexandra, clasa a VI-a B)
,,Școala e ca un basm care nu se termină niciodată. Are o poveste infinită, foarte palpitantă. Școala mea e renumită pentru toate proiectele ei. Elevii își dau interesul și realizează activități frumoase alături de profesori. Școala  mea (...) este locul în care aflu o grămadă de lucruri... Pentru mine, școala e un cămin mare, cu multe camere, în care se află  familiile". (Schiser Antonia, clasa a VI-a B)
„Când am pășit pentru prima dată pe poarta acestui liceu aveam o mulțime de emoții, eram curioasă să aflu cum sunt profesorii și noii mei colegi. Pentru mine, acest liceu nu a semnificat doar o clădire, ci a doua mea casă. Aici m-am dezvoltat emoțional, am învățat să am răbdare, să cunosc persoane noi, să mă accept pe mine așa cum sunt și să am ambiție. Profesorii au fost mereu alături de mine, cu sfaturi, aducând contribuția semnificativ în ceea ce privește alegerea mea pentru viitor. Pe aceștia, i-am considerat ca pe niște părinți, a doua mea familie pot  spune că era formată din cadrele didactice și colegii mei. Dacă ar fi să dau un sfat celor care nu știu încă ce liceu să  aleagă, i-aș încuraja să opteze pentru liceul care promovează valorile elevului, care deschide noi orizonturi, care te ajută să-ți împrospătezi mintea și sufletul, toate acestea regăsindu-se la Liceul Teoretic «Lucian Blaga», a doua mea casă". (Dat Florina, clasa a XII-a C)
,,Pentru mine, Liceul Teoretic «Lucian Blaga» este un loc unde merg cu drag, învăț mereu lucruri noi, care mă ajută să clădesc treptele, una câte una, spre idealul meu în viață (...), un loc care știu că îmi va pava drumul spre un viitor strălucit în care voi fi un adult cu principii morale și rezultate excepționale. Încă de la primul pas făcut în incinta Liceului «Lucian Blaga», am fost primită cu o căldură deosebită atât de către colegi cât și de către cadrele didactice, ceea ce m-a ajutat să mă acomodez și să îndrăgesc școala. Am înțeles, prin intermediul cadrelor didactice că școala nu trebuie să fie un calvar și că poate fi privită cu alți ochi, ceea ce m-au ajutat să îmi dărâm temerile și ideile preconcepute despre aceasta. Cât despre colegii de clasă dar și cei de școală, pot spune că m-au învățat să înțeleg cu adevărat ce este prietenia... Totodată, nu mi s-a întâmplat niciodată să văd vreun elev discriminat, deoarece toți am înțeles că susținerea este importantă și am învățat să ne acceptăm diferențele, să profităm atât de clipele petrecute  între colegi cât și cu profesorii. În calitate de membru al Consiliului elevilor am reușit să ascult dorințele celorlalți elevi și împreună cu ceilalți membri să aflăm cele mai bune soluții care au fost întotdeauna susținute atât de către cadrele didactice cât și de către doamna directoare. Așadar, Liceul «Lucian Blaga» va rămâne mereu un loc primitor, plin de căldură și sunt sigură că după terminarea acestuia, peste ani și ani, voi privi în trecut cu un zâmbet pe buze fiind recunoscătoare celor care m-au susținut. Voi recomanda acest liceu mereu persoanelor din jurul meu, din toată inima". (Junc Denisa, clasa a XI-a C)
,,Liceul Teoretic «Lucian Blaga» este mai mult decât o școală. Sunt elevă aici de 12 ani și simt că fac parte dintr-o mare familie. Am creat  niște relații frumoase cu profesorii, care vor continua și după terminarea liceului. Îmi rămân întipărite în minte activități extrașcolare îndrăgite de mine, cum ar fi: târguri de Crăciun și de Paște, decorarea farfuriilor, pictarea icoanelor pe sticlă ce au avut drept scop ajutorarea copiilor nevoiași. Această atmosferă m-a făcut să aleg continuarea studiilor în această școală și sunt mulțumită de alegerea făcută". (Ciorba Alexandra, clasa a XII-a C)
„Liceul Teoretic «Lucian Blaga» este o instituție dedicată formării personale și a manifestării libere a spiritului. Personal, acest liceu a reprezentat o treaptă pe scara cunoașterii, iar în această ascensiune am avut alături o echipă didactică amabilă și generoasă, neobosită, care a știut să elimine discrepanța dintre învățământul fizic și cel online. Acest ajutor necondiționat m-a pregătit pentru a putea să evoluez atât ca om cât și ca elev. Rămân recunoscătoare tuturor persoanelor pe care le-am întâlnit,  îndeosebi celor care mi-au trezit dorința de cunoaștere, dorința de înțelegere a oamenilor, indiferent de vârstă și statut social, și, mai ales celor care m-au determinat să privesc cu curaj spre viitor. Pentru mine, Liceul Teoretic «Lucian Blaga»  este  mai mult decât o școală". (Udeanu Teodora, clasa a XII-a C)
„Un amestec de trăiri și sentimente mă încearcă acum, la finele acestui drum lung, parcurs în 12 ani. Aici, în această școală, sufletul meu și-a găsit a doua casă. Pentru mine a fost un cămin, care a găzduit primele mele emoții de elevă în vârstă de șapte ani și le-a purtat de-a lungul timpului, până în clipa prezentă. Legătura mea cu acest liceu e una strânsă și specială, deoarece formarea mea ca persoană rezidă din acest proces educativ temeinic. Cu străduință, cu implicare și cu multă disciplină am reușit să-mi îndeplinesc obiectivele și să-mi descopăr pe parcurs valențe nebănuite. Liceul Teoretic «Lucian Blaga» m-a inițiat pentru anii ce vor urma, iar pentru aceasta, le sunt recunoscătoare, cu precădere, profesorilor minunați și profesioniști pe care i-am avut și cărora le voi purta un respect infinit". (Indrei Maria, clasa a XII-a C)
Activitățile extrașcolare sprijină promovarea imaginii Liceului Teoretic ,,Lucian Blaga". Ele dau o alternativă sănătoasă, practică și creativă de a ocupa timpul liber al elevilor, instituția de învățământ ce promovează astfel de activități beneficiind de imaginea pozitivă binemeritată. Activitatea extracurriculară e o componentă educațională valoroasă și eficientă căreia orice cadru didactic trebuie să-i acorde atenție, adoptând el, în primul rând, o atitudine deschisă și inovativă, atât în modul de realizare a activității, cât și în relațiile cu elevii, stimulând astfel creativitatea elevilor. Pe parcursul anilor mereu a existat o strânsă colaborare între bibliotecar și cadrele didactice  având drept finalitate o paletă largă de activități: "8 martie, Ziua mamei" (martie 2021), ,,Luceafărul" - dramatizare (ianuarie 2021), activitatea ,,Românii sub semnul unității naționale" (24 ianuarie 2020), activitatea ,,Dor de Eminescu" (2019), scenetă de Crăciun ,,Omul în alb" (2018), aniversare Mihai Eminescu (2017), serbare de Crăciun ,,Azi ni S-a născut Mântuitor" (2016), ,,Mihai Eminescu și universalitatea" (2016), sceneta ,,Sădește un pom, sădește o floare!" (2016), scenetă de Crăciun ,,Copaci în slujba lui Dumnezeu" (2015), activitate de Crăciun ,,Nașterea Domnului Iisus Hristos, Mântuitorul nostru" (2015), ,,George Bacovia - Parfum autumnal" (noiembrie 2014), ,,Sărbătoarea iubirii" (februarie 2014) - (prof. Creț Claudia, în colaborare cu bibliotecar Manea Codruța).
(C.C.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 05:30:48 Ora de vară a Europei de Est