Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Ocrotind natura, ne îmbunătățim viața”

Proiectul de parteneriat internațional

„Ocrotind natura, ne îmbunătățim viața”

Marți (31 martie 2009), în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea, a avut loc un spectacol prilejuit de o nouă întâlnire a partenerilor din cadrul proiectului educațional internațional „Ocrotind natura, ne îmbunătățim viața”. Din 20 octombrie 2008 (și până la 1 iunie 2009), elevi și dascăli din trei școli, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea (clasele a II-a F și G, înv. Iosif Româneac și Marioara Pantea, a IV-a A, înv. inst. Aurelia Vesa), Școala Bilingvă din Micherechi – Ungaria (prof. Ruzsa Zoltan – directorul școlii, Ruzsa Floare, Maria Martin și Eva Pătcaș) și Școala cu clasele I-IV din Bicaci, comuna Gepiu (înv. Anda Piscoi), derulează proiectul educațional internațional „Ocrotind natura, ne îmbunătățim viața

  "Fenomenele de poluare nu cunosc distanțe și nu țin seama de frontiere”
 „Protejarea planetei Pământ, casa noastră a tuturor, este o problemă care trebuie să ne preocupe pe toți, adulți și copii, deoarece fenomenele de poluare nu cunosc distanțe și nu țin seama de frontiere. Ignorarea măsurilor ecologice de apărare a mediului poate declanșa  o criză ecologică având consecințe grave. De aceea este necesară  formarea conștiinței și conduitei ecologice prin orice demers educativ, școlar sau extrașcolar. Copiii percep ceea ce este în jurul lor, dispun de reprezentări despre mediul natural în care trăiesc și admiră  ccea ce îi înconjoară. Școala trebuie să transforme sentimentele de admirație față de frumusețile naturii în convingeri și deprinderi de protejare a mediului înconjurător. Iar scopul acestui proiect tocmai acest lucru urmărește formarea unei atitudini responsabile și active pentru gestionarea și ocrotirea mediului înconjurător, în vederea menținerii echilibrului ecologic”.
 Astfel ne-a argumentat învățătoarea Marioara Pantea mobilul nașterii acestui proiect  de parteneriat internațional, inclusiv scopul pe care îl urmăresc cadrele didactice implicate în derularea proiectului.
 Pe agenda întâlnirii de ieri, au figurat mai multe activități: vizionarea unui spectacol de teatru în limba română la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, vizitarea principalelor obiective și monumente cultural-istorice din centrul municipiului Oradea, prezentarea și vizitarea Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”, plantarea a doi arbuști ornamentali în grădinița școlii, spectacolul artistic, precum și o „incursiune” în stațiunea cu nuferi – o ieșire la Băile Felix.
 De la „Cărticica de colinde” la regalul artistic
 În decembrie 2008, la prima întâlnire de proiect, care s-a desfășurat la Micherechi (în Ungaria), au participat membrii echipei de proiect și un grup restrâns de elevi din Oradea. Atunci, partenerii orădeni le-au făcut cadou gazdelor (elevilor și dascălilor parteneri) câteo „Cărtică de colinde”. Acum, i-a primit cu o expoziție și un regal artistic de toată pomina, cuprinzând dansuri populare, dans sportiv, dans de societate, un grupaj de cântece despre natură și un grupaj de cântece din repertoriul internațional, în mai multe limbi europene. La final, gazdele le-au dăruit partenerilor de proiect din Ungaria câteo felicitare și un coșuleț în formă de iepuraș cu un ou de ciocolată, ca simbol a prieteniei și un dar de Sfintele Paști care se apropie.
 În cadrul expoziției (care poartă chiar numele proiectului), au fost expuse desene și lucrări realizate de elevii orădeni implicați în proiect pe tema ocrotirii naturii.
Următoarea întâlnire de proiect va avea loc  în luna mai, la Micherechi, care se va solda cu vizitarea renumitei sere din localitate. Dar până atunci, elevii orădeni vor mai desfășura și alte activități ecologice în curtea și grădinița școlii.
 Să mai spunem că la spectacolul din sala festivă, artiștii și echipa de proiect au fost onorați de prezența unor reprezentanți ai Casei Corpului Didactic Bihor (inst. Rodica Popa, profesor metodist al C.C.D. Bihor) și conducerea liceului gazdă (director – prof. Mihai Vesa, director adjunct – prof. Ioan Pirtea ) care au salutat distinșii oaspeți, au felicitat artiștii pentru minunatul spectacol oferit și au urat succes în derularea proiectului de parteneriat. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Ocrotind natura, ne îmbunătățim viața”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:48:34 Ora standard a Europei de Est