Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lucrările de reabilitare a Școlii Gimnaziale Nr. 11 sunt într-un stadiu avansat de execuție

Modernizarea acestei unități de învățământ se realizează prin fonduri europene

Lucrările de reabilitare a Școlii Gimnaziale Nr. 11 sunt într-un stadiu avansat de execuție

Lucrările de reabilitare a Școlii Gimnaziale Nr. 11 se află într-un stadiu avansat, reabilitarea Corpului B și C fiind finalizată, în timp ce acum se lucrează la terminarea lucrărilor și la Corpul A.

Modernizarea acestei unități de învățământ se realizează prin fonduri europene prin Program Operational Regional 2014-2020, Axa prioritară 10: Îmbunătățirea infrastructurii educaționale.
Lucrările de reabilitare fațade și amenajări interioare, reabilitări instalații sanitare și electrice la Școala Gimnazială Nr. 11, de pe str. Moscovei, nr. 55 au început la sfârșitul lunii mai a anului trecut.
Executantul lucrărilor este asocierea formată din DRUM ASFALT S.R.L - lider de asociere, TRAMECO S.A. - asociat 1 și S.C LEMACONS S.R.L - asociat 2. Prețul contractului este de 11.481.787,64  lei (fără TVA), iar durata de execuție 18 luni.
,,Școala Gimnazială Nr. 11 este una dintre unitățile de învățământ obligatoriu cu capacitate școlară ridicată, care a înregistrat în ultimii ani consumuri mari de energie și cheltuieli cu utilitățile pe măsură, raportat la consumurile din clădiri de dimensiuni similare, dar eficientizate din punct de vedere energetic. Aceste lucruri au făcut ca reabilitarea Școlii Gimnaziale Nr. 11 să devină prioritate de investiții, fiind inclusă în portofoliul de proiecte prioritare ale municipiului", a precizat primarul Florin Birta
Imobilul în care funcționează Școala Gimnazială Nr. 11 este alcătuit din patru corpuri de clădire: Corp A - cinci nivele (S + P+  3 E), Corpul B -  două nivele (P + 1 E), Corpul  C -  trei nivele (P + 2 E şi un nivel sală sport) și Corpul de legătură cu patru nivele (S + P + 2 E). Aceste corpuri găzduiesc atât învățământul primar, gimnazial, cât și programul Școala după școală (activitățile aferente acestuia).
Principalele lucrări executate corpurilor de clădire A, B și C, până în prezent, sunt următoarele: reabilitarea instalațiilor  electrice  și sanitare interioare; montarea sistemului de detecție si alarmare incendiu; montarea sistemului de supraveghere video; montarea instalației electrice de curenți slabi pentru rețea calculatoare; finisaje interioare (înlocuirea pardoselilor interioare în sălile de clasă și spații administrative cu pardoseli din parchet masiv din lemn, iar la grupurile sanitare și coridoare pardoseli din gresie antiderapantă,  zugrăveli interioare, înlocuirea tâmplăriei vechi cu tâmplărie nouă din PVC); reabilitarea fațadelor prin montarea de termosistem și finisaje exterioare cu tencuieli decorative; înlocuirea balustradelor din casele de scară cu balustrade din confecții metalice și placarea treptelor cu gresie.
La Corpul B și Corpul C lucrările enumerate mai sus sunt finalizate, iar la Corpul A acestea sunt în curs de finalizare, fiind realizate într-un procent de până la 70%.
În plus, la Corpul C s-a realizat și extinderea acestuia în zona sălii de sport în vederea amenajării vestiarelor și grupurilor sanitare aferente sălii de sport.
După finalizarea lucrărilor și la Corpul A, va începe reabilitarea corpului de legătură.
În continuare, se vor executa lucrările de amenajare și asfaltare a curții, amenajarea de trotuare și zone verzi, amenajarea terenului multi sport (baschet, handbal, mese ping-pong) și a unui teren de tartan, dar și refacerea împrejmuirii. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:58:57 Ora de vară a Europei de Est