Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Competiția europeană Sci-Tech Challenge

Pentru al 12-lea an consecutiv, proiectul Sci-Tech Challenge

Competiția europeană Sci-Tech Challenge

Elevii europeni prezintă soluții inovatoare pentru gestionarea și reciclarea deșeurilor. Printre aceștia se află și șase elevi din județul Constanța.

Pentru al 12-lea an consecutiv, proiectul Sci-Tech Challenge, organizat de Junior Achievement și ExxonMobil,încurajează tinerii să își aplice cunoștințele în domeniile Științei, Tehnologiei, Ingineriei și Matematicii (STEM) și să își dezvolte creativitatea și aptitudinile antreprenoriale pentru a răspunde provocărilor  viitoare. Cei mai buni 25 de elevi din cele cinci țări implicate în proiect - Belgia, Cipru, Italia, Olanda și România - au participat la competiția europeană, organizată pentru a doua oară în format online din cauza restricțiilor aferente pandemiei Covid-19. Aceștia au fost repartizați în cinci echipe mixte și au fost provocați să prezinte soluții inovatoare pentru rezolvarea unei teme legate de gestionarea deșeurilor în timpul și după un festival de muzică în aer liber. Numai în Marea Britanie, peste 23.000 de tone de deșeuri sunt produse anual la festivaluri, ceea ce reprezintă o provocare pentru organizatori, deoarece aceștia trebuie să abordeze astfel de probleme fără a compromite experiența participanților.
România a fost reprezentată la etapa europeană a proiectului Sci-Tech Challenge de șase elevi selectați din primele trei echipe câștigătoare ale etapei naționale:
1.Matei Eugen Vlăduț, Colegiul Național Militar „Alexandru Ioan Cuza" Constanța;
2.Vlădăreanu Iulia Cristiana, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu" Medgidia;
3.Muscoi Vlad Nicolae, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu", Medgidia;
4.Stoica Ioana Cătălina, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu", Medgidia;
5.Sandu Emil, Liceul Tehnologic de Electrotehnică și Telecomunicații, Constanța;
6.Hurmuzache Vlad Alexandru, Liceul Tehnologic de Electrotehnică și Telecomunicații, Constanța.
Echipele și-au prezentat soluțiile inovatoare în fața unui juriu internațional, ai cărui membri au fost: Virginia Janssens, director general la PlasticsEurope; Markus Liebhard, profesor la Institutul de Învățământ Tehnic Superior „Wolfsberg" din Austria; Mónica Pérez Lobo, director pentru Sustenabilitate și ESG la Toyota; și prezidat de către Nikolaas Baeckelmans, vicepreședinte Afaceri Europene la ExxonMobil.
Cea mai apreciată ideea (inovatoare) fost prezentată de echipa desemnată câștigătoare „GreenFest", din care au făcut parte și elevii Hurmuzache Vlad Alexandru și Muscoi Vlad Nicolae, având la bază atât antreprenoriatul, cât și abilitățile STEM. Membrii echipei „GreenFest" au propus utilizarea unui biocombustibil creat prin lichefierea hidrotermală a deșeurilor alimentare și a ustensilelor fabricate din celuloză pentru alimentarea camioanelor folosite pentru transportul produselor în timpul diferitelor ediții ale festivalului. În plus, camioanele vor avea capacitatea de a susține refrigerarea produselor în timpul zilei, utilizând biocombustibil pentru a asigura răcirea adecvată în timpul nopții.
Concentrarea sporită asupra educației STEM este mai oportună ca niciodată: contextul pandemiei Covid-19 a evidențiat importanța științei și a inovației în găsirea soluțiilor la cele mai presante provocări globale, inclusiv sănătatea, clima și energia. Joanna Drake, director general adjunct - DG pentru Mediu al Comisiei Europene a declarat că viitorul este Verde, iar tinerii talentați de astăzi sunt cei care pot face Europa noastră de mâine mai rezistentă, inclusivă și durabilă. Cunoașterea profundă a tehnologiilor intensive de date și abilitățile asociate vor fi cruciale în găsirea de răspunsuri la provocările de mediu; schimbările climatice, pierderea biodiversității și poluarea în mod special".
Philippe Ducom, președinte ExxonMobil Europa, a adăugat că „abilitățile STEM sunt esențiale pentru a face față provocărilor din societate, cum ar fi deșeurile din mediul înconjurător, prin soluții practice precum reciclarea sporită a plasticului, îmbunătățiri în recuperarea deșeurilor din plastic și tehnologii inovatoare de reciclare. ExxonMobil este dedicată să inspire și să pregătească elevii pentru a urma cariere în domeniile STEM. Acesta este motivul pentru care trebuie să motivăm tinerii oameni de știință, specialiști în tehnologie, ingineri și matematicieni; ei vor fi inovatorii de mâine".
Salvatore Nigro, CEO JA Europa, a spus, de asemenea, că Sci-Tech Challenge a provocat tinerii din Europa să abordeze tema reciclării în contextul unui eveniment de masă, aceștia folosindu-se de creativitatea lor antreprenorială pentru a servi unei cauze bune. În vederea atingerii obiectivelor „Acordului Verde", care vizează realizarea unei economii durabile și transformarea Europei într-un continent neutru din punct de vedere climatic până în anul 2050, școlile noastre trebuie să sprijine dezvoltarea abilităților STEM și de antreprenoriat în formarea următoarelor generații pentru a transforma aceste provocări în oportunități".
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:00:23 Ora de vară a Europei de Est