Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Au început înscrierile la creșă

D.A.S.O. vă aduce la cunoştinţă că

Au început înscrierile la creșă

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea vă aduce la cunoştinţă că au început înscrierile la creșe pentru anul școlar 2021 - 2022.

 Sesiunea de înscriere se desfășoară pe tot parcursul lunii iunie, până la data de 30.06.2021 inclusiv.
Venind în sprijinul părinților, dorim să facem unele precizări:
Astfel, pentru a evita staționarea la Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială din cadrul D.A.S. Oradea, aveți posibilitatea să trimiteți cererea și actele necesare înscrierii copilului la creșă pe aplicația pe care am dezvoltat-o special pentru dumneavoastră, accesând acest link: https://das.hform.ro/
Depunerea dosarului se poate face și la sediul instituției după următorul program: luni, marţi şi miercuri: 7.30 - 16.30, joi: 7.30 - 18.30, vineri: 7.30 - 16.00.
De serviciile acordate în creșe beneficiază copiii cu vârsta cuprinsă între 10 luni și 3 ani, ai căror părinți au domiciliul în municipiul Oradea.
Având în vedere că înscrierile se pot face pe toată durata lunii iunie, data depunerii dosarului nu va fi punctată, ci criteriile de departajare sunt următoarele: 
a. Domiciliul părinţilor, cel mai apropiat de creşa la care se solicită înscrierea (dovedit prin copia după actul de identitate) - cinci puncte pentru fiecare părinte. Se punctează pentru creșa cea mai aproape de domiciliul părinților. În cazul reşedinţei în municipiul Oradea, în apropierea creşei solicitate, se vor acorda două puncte.
 b. Locul de muncă al părinţilor/reprezentanţilor legali (care au raportul de muncă/serviciu nesuspendat, dovedit prin adeverinţă de la locul de muncă) - cinci puncte pentru fiecare părinte.
c. Locul de muncă al părinţilor care optează pentru Creşa nr. 15 - Căsuţa prieteniei, în Parcul industrial din zona Calea Borşului - 10 puncte pentru fiecare părinte.
d. Adeverinţă de la unitatea de învăţământ frecventată de către părinte la forma de zi (dacă este cazul ) - cinci puncte.
e. Copii aflaţi în plasament în vederea adopţiei - cinci puncte.
f. Fraţi sau surori care frecventează grădiniţă care funcţionează în aceeaşi clădire cu creşa (se ataşează o adeverinţă de la grădiniţă) - cinci puncte.
g. Copii gemeni/tripleţi (se va completa câte un dosar pentru fiecare copil) - cinci puncte pentru fiecare copil.
h. Familie cu mai mulţi copii minori (se vor ataşa copii după certificatele de naştere ale copiilor) - două puncte pentru fiecare copil.
 i. Familie cu părinte unic (se va ataşa un act notarial/sentinţă prin care se încredinţează minorul, care să demonstreze faptul că are în întreţinere copilul) -12 puncte.
Adeverinţele de la serviciu se vor puncta în funcţie de luna în care îşi reiau activitatea părinţii aflaţi în concediu pentru îngrijirea copilului, astfel: a. celor care îşi reiau activitatea înainte de luna septembrie li se vor acorda cinci puncte; b. celor care îşi vor relua activitatea din luna septembrie - patru puncte; octombrie - trei puncte; noiembrie - două puncte; decembrie - un punct.
De asemenea, cazurilor sociale li se vor aloca cinci puncte (se va ataşa ancheta socială): a. Copil/frate/soră/părinte cu dizabilităţi;
b. copii aflaţi în tutela altor persoane din familie conform prevederilor legale în vigoare; c. copii luaţi în plasament în familie;
d. copii aflaţi în situaţii de risc de separare de părinţi
Pentru a putea beneficia de punctajul alocat fiecărui criteriu de departajare, se vor anexa la cererea de înscriere toate actele doveditoare necesare.
Pentru anul școlar 2021 - 2022 în cele 15 creșe din Oradea sunt 380 de locuri disponibile.
Vă așteptăm cu drag!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:34:46 Ora de vară a Europei de Est