Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Inițiativă legislativă depusă în Parlament: crearea Calendarului de popularizare a științei

7 iunie 2021, senatorul Adrian Hatos

Inițiativă legislativă depusă în Parlament: crearea Calendarului de popularizare a științei

Președintele Comisiei pentru știință, inovare și tehnologie din Senatul României, profesorul universitar Adrian Hatos anunță modificarea Legii educației naționale nr. 1/2011 în sensul creării Calendarului de popularizare a științei, o inițiativă legislativă menită să aducă mai aproape de elevii și profesorii din România activitățile de popularizare a științei.

Calendarul de popularizare a științei  reprezintă un pas important în responsabilizarea resursei umane din inspectoratele școlare județene pentru a merge către comunitatea științifică, pentru a aduce cercetătorii mai aproape de elevi și, implicit, de întreaga comunitate.
Nevoia unor eforturi concertate din partea autorităților naționale și locale în vederea creșterii gradului de alfabetizare științifică în comunitățile școlare este certă: România s-a clasat ultima din Europa la alfabetizarea științifică și numerică a elevilor de clasa a VIII-a, conform rezultatelor înregistrate la testarea internațională standardizată TIMSS 2019.  22% dintre tineri sunt analfabeți funcțional la matematică și chimie, fizică, biologie. Pandemia a accentuat efectele gradului scăzut de alfabetizare științifică, alimentând dezinformarea, teoriile conspirației și pseudo-știința. Prin intermediul acestui Calendar de popularizare a științei, inspectoratele școlare județene pot promova în școli proiecte relevante pentru alfabetizarea științifică a beneficiarilor direcți ai educației, favorizând, de asemenea, învățarea pe tot parcursul vieții.
Atitudini nefericite și condamnabile în raport cu știința (de exemplu, Inspectoratul Școlar Județean din Galați a girat, în anul școlar precedent, un proiect prin care se promova numerologia, o pseudo-știință) întăresc importanța demersului și trebuie să responsabilizeze autoritățile să creeze cadrul pentru ca știința să ajungă în școli, inclusiv prin metode nonformale, nu doar prin conținuturile prevăzute în programa școlară.
Ce prevede această inițiativă legislativă?
*Inspectoratele școlare județene vor centraliza oferta activităților, proiectelor și evenimentelor de popularizare a științei din județul respectiv și le vor promova către elevi și profesori. Astfel, cercetătorii, ONG-urile, muzeele, universitățile își pot promova inițiativele de promovare a științei, care vor ajunge direct în școli, prin mecanisme specifice;
*Ministerul Educației centralizează, printr-un portal dedicat, calendarele județene de popularizare a științei și facilitează, astfel, accesul la informație de calitate, dar și schimbul de bune practici între instituții din județe diferite, prin intermediul platformelor digitale.
Calendarul de popularizare a științei nu este doar o altă foaie de parcurs care va sfârși îngropată într-un sertar!
*Acesta reprezintă un pas important în responsabilizarea resursei umane din inspectoratele școlare județene pentru a merge către comunitatea științifică, pentru a aduce cercetătorii mai aproape de elevi și, implicit, de întreaga comunitate.
*Calendarul de popularizare a științei va crea premisele parteneriatelor între unitățile de învățământ preuniversitar și cele din domeniul cultural, științific și instituțiile de învățământ superior;
*Informația este peste tot, astăzi, în miezul Revoluției Industriale 4.0. Să avem o sursă credibilă de informație privind activitățile și evenimentele de popularizare a științei reale, și nu a pseudo-științei, va ajuta generația de elevi și părinții acestora să navigheze în această mare de informații care, de multe ori, nu poartă garanția calității;
*Principala piedică în organizarea de proiecte și activități de popularizare a științei este lipsa finanțării dedicate. Deși va fi un drum anevoios, care necesită resurse financiare în plus, acest calendar va reprezenta cadrul prin care autoritățile vor putea sprijini inclusiv finanțarea acestor activități și proiecte, prin fonduri europene sau unele din bugetul național și local, sprijinind, astfel, întreaga comunitate științifică într-un mod susținut.
,,În calitate de cercetător în domeniul sociologiei, îmi doresc ca generațiile viitoare să înțeleagă frumusețea și complexitatea științei, dar și faptul că știința nu trebuie practicată sau învățată doar în școală. Prin învățarea non-formală și informală, elevii trebuie să aibă acces la un pachet de activități prin care să se popularizeze știința, iar oamenii de știință care popularizează rezultatele cercetării lor în beneficiul elevilor din întreaga țară trebuie sprijiniți de către decidenții din sectorul educațional. Trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru a evita situațiile în care elevii și profesorii vor da curs unor inițiative anti-științifice, precum numerologia sau corelarea procesului de vaccinare cu ,,radiațiile 5G"  și vor adera la teoriile expuse de reprezentanții pseudo-științei. Invit toți cetățenii să își spună părerea cu privire la această inițiativă legislativă; de asemenea, invit toți elevii, studenții, părinții și profesorii din România să se implice în promovarea discursului pro-știință în toate comunitățile din țara noastră", a declarat Adrian Hatos, președintele Comisiei pentru știință, inovare și tehnologie din Senatul României.
Inițiativa legislativă este supusă consultării publice până la data de 28.06.2021 și poate fi accesată la următorul link: http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=19346
Biroul parlamentar al senatorului Adrian Hatos

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 08:55:30 Ora de vară a Europei de Est