Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Adoptă un copac!”

În cadrul proiectului educațional “Natura, prietena mea”

„Adoptă un copac!”

„Fiecare cu copacul său. Prin acești paltini pe care îi plantăm astăzi (joi –n.n.), copiii se vor simți legați de acest loc, de acest parc din curtea grădiniței, care este cel mai mare parc și spațiu de joacă din cartierul Nufărul.”

 „ Zilnic, vom trece să-i vedem și să-i îngrijim. Le vom veghea creșterea. Acesta este și scopul proiectului „Natura, prietena mea”, un proiect de educație ecologică prin care dorim ca preșcolarii să-și însușească un comportament ecologic, să cunoască importanța copacilor în viața planetei și a omului. În acțiunea de față, am dorit să implicăm și părinții copiilor”, ne-a declarat educatoarea inst. Ionela Vancu, coordonatorul de proiect.
 „Parada” mămicilor și tăticilor... la plantat de paltini
 Joi (2 aprilie 2009), în parcul din curtea Grădiniței nr. 28 – „Nufărul” din Oradea era mare animație. Copiii grupei mari „B” își convinseseră părinții, bunicii și frații de importanța prezenței lor la acțiunea de plantare a unui copac, iar cei ai casei au răspuns cu mult drag. În multe cazuri din familie au venit mama, tata, bunicul și fratele mai mare (precum familia Moț). Mămicile cu copii mici (în vârstă de o lună și mai bine) și-au adus bebelușii cu căruciorul...
 Soarele se bucura de tot ce vedea. Cei mari cu hârlețe, lopeți, târnacoape și găleți, cei mici cu lopățele și găletușe. Cu toții preocupați de plantarea paltinului său care nu mai era de mult timp un copăcel. Părea mai degrabă un copac tânăr și voinic, de doi-trei ani, bine crescut (de 2-3 metri)...
 În flancul stâng, acționau alți părinți și alți copii (din grupa mijlocie „A”), împreună cu educatoarele institutoare Maria Cioară și Neli Krajcsi, pentru că paltini erau destui, primăria le-a dat 50 de paltini, plus vreo 20 de arbuști. Prin urmare, „marfă” era pentru toată lumea.
 Ca să fie sigură de copacul său, părinții Dariei i-au scris numele pe paltinul pe care l-au plantat, iar Dan Strungar era mândru pentru că avea doi copaci plantați, vrând să dețină, astfel, recordul pe grădiniță. Având aparatele foto la îndemână, unii chiar se credeau la o ședință foto, iar soarele le zâmbea cu bunătate. Era plăcut să vezi o primăvară atât de frumoasă, cu verdeață și pomi în floare, cu arbuști înverziți și copii fericiți, cu mămici și tătici harnici și bucuroși, veniți parcă la o „paradă”, chiar dacă ținutele nu erau decoltate și provocatoare, dar atrăgeau atenția. Prin mulțimea de copii și părinți, am zărit-o și pe directoarea Cornelia Româneac, dar și pe alte educatoare (pe doamna Silvia Guler...).
Când munca s-a sfârșit, cei mici au trecut pe la „comandament” să-și potolească setea cu un pahar de apă sau suc (după preferință).
 O ieșire la pădure de Ziua Pământului
 Noi ne-am retras să mai povestim cu coordonatorul de proiect, inst. Ionela Vancu. Astfel am aflat că aceasta este cea de-a doua acțiune din cadrul proiectului. Prima s-a derulat în noiembrie 2008, având ca temă reciclarea deșeurilor plastice. Următoarea este planificată pe 22 aprilie, în și de Ziua Pământului, când se intenționează o ieșire la pădure, la iarbă verde, probabil la Hidișelu de Jos, scopul acțiunii fiind legat de igienizarea unui spațiu în care vin mulți să-și petreacă, dar uită să facă curat la plecare. Ca o ultimă acțiune, prin iunie, probabil, se are în vedere lipirea unor afișe pe tomberoane spre a atrage atenția celor certați cu civilizația să arunce gunoiul în tomberon și nu alături.
 Tot de Ziua Pământului, Neli a ținut să ne invite la un lanț uman care se va realiza pe strada Republicii (în zona pietonală), în colaborare cu fundația d’Art.
Revenind la proiectul „Natura, prietena mea”, Ionela ne-a spicuit din activitățile planificate pentru anul viitor, când va avea loc și evaluarea proiectului (excursii la Padiș, Pădurea Neagră și Poiana Florilor, acțiuni de recuperare a hârtiei și de reciclare a peturilor, ocrotirea și îngrijirea animalelor mici...).
 Nu putem să ne despărțim fără să nu vă spunem un „fapt divers”: ca să fie siguri de reușită, unii copii (precum Daria și alți colegi de grupă) i-au descântat copacului și l-au implorat să prindă rădăcini, chiar dacă este atât de mare (de vreo trei-patru ori înălțimea preșcolarilor).
 Dragi copii, cu siguranță, paltinii v-au înțeles mesajul și vă vor asculta, iar dacă se va întâmpla, totuși, să nu înverzească, vina o vor purta cei mari care trebuiau să vă dăruiască spre plantat copăcei sau pomișori, după vârsta și puterile voastre! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Adoptă un copac!”

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:06:32 Ora de vară a Europei de Est