Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O clasă altfel, într-o perioadă altfel, cu alt fel de provocări...

Clasa Albinuțelor de la ,,Oltea Doamna”

O clasă altfel, într-o perioadă altfel, cu alt fel de provocări...

„Ce repede trece timpul!"- o exclamație clișeu ce mă deranja destul de mult când eram copil, pentru că o auzeam mereu rostită în lumea adulților, iar peste ani (culmea), ajung să o folosesc și eu destul de des.

Asemeni unui roman ciclic, mă bucur și mă simt extrem de onorată că pot așterne pe hârtie câteva gânduri la final de an; am început și terminăm clasa pregătitoare aici, în cadrul revistei pentru educație și învățământ OviDan. Veneam atunci cu impresii după prima zi de școală, văzută prin ochii a două generații: elevii de-a V-a, cu care aveam prima oră de „învățătorie"( termenul e inventat de noi; i.e. ora de dirigenție cu doamna învățătoare), dar și feedback-ul după prima zi cu noii zumzărei mascați, cu un amalgam de sentimente în privire - teamă, emoție, nerăbdare, curiozitate ș.a.
Am pornit la drum destul de anevoios, atipic, cu două serii de elevi, care învățau din două în două zile. Și totuși, cu toate schimbările pe care le-a adus anul școlar ce tocmai s-a încheiat, realizez că așa trebuia să fie.
Până acum afirmam, pe bună dreptate, că „generația mea de cinci stele" a fost cea mai bună, de până acum, lucru dovedit de aceasta, pe tot parcursul anului școlar. Mă bucuram pentru ei și cu ei de fiecare succes obținut, de fiecare dată când îmi povesteau cu mândrie că au fost lăudați, remarcați și apreciați de către profesorii care predau la clasă. Eram fericită, ca și când ar fi fost vorba de propriii mei copii, când mă opreau colegii mei, dascăli la gimnaziu, să-mi spună ce frumos lucrează cu albinuțele mele, cât sunt de serioși, de implicați, cum colaborează, se ajută între ei, își prezintă liber proiectele realizate minuțios etc.Țineam legătura, fie intrând pe grupurile noastre de Facebook, Whatsapp, pe Zoom sau Teams, în perioada online-ului, fie stabilind întâlniri fizice, atunci când au revenit la școală. Nu mică mi-a fost mirarea să răspundă „Prezent!" atât elevii din școală, cât și cei plecați la alte instituții de învățământ. Chiar dacă și-au luat zborul, zumzăreii reveneau în stup ori de câte ori aveau ocazia... vorbim de cinci ani în care am investit sentimente ce nu pot fi șterse... Așadar, a fost generația mea de top... prima cu care am petrecut cinci ani, dar timpul, legea evoluției îmi arată că lucrurile s-ar putea schimba.
O pură întâmplare... fericită!
Consider că Dumnezeu lucrează prin oameni, îi aduce mai aproape, împreună. Așadar, cred că, deloc întâmplător, în urma tragerii la sorți, au ajuns în clasa mea, doi copii născuți și crescuți pe teritorii unde limba engleză este limba oficială. Din Irlanda și Anglia au venit Tătar Andrei, Andy - cum îi spune toată lumea, și Pușcaș Dragoș, copii din familii de români stabiliți peste hotare. Acești doi vorbitori nativi de limbă engleză mi-au inoculat un obiectiv pe care îl credeam utopic: exersarea conversației în limba engleză la ciclul primar, astfel încât să se descurce singuri, fără vreun translator, în cazul în care avem proiecte cu parteneri străini. Faptul că, spre deosebire de generația anterioară, am în momentul de față cel puțin alți 7-8 elevi care înțeleg foarte bine limba engleză, pot purta conversații simple, corect formulate, ei bine, toate acestea m-au convins să încep să transmit toate cunoștințele de la orele de limba română, matematică etc. și în engleză. Nu mică mi-a fost mirarea să sesizez interesul celorlalți de a participa la discuție, interesul pentru cuvintele nou introduse în vocabular zi de zi. Pot spune, așadar, că, de departe, aceasta este provocarea mea cu această generație altfel, o altfel de abordare a însușirii unei limbi străine: de a o învăța ca pe o a doua limbă, vorbită „acasă", fără  a simți vreo încorsetare gramaticală. Totul vine natural, auzind și repetând zilnic cuvinte, enunțuri, expresii.
Am reușit să formez o mare familie empatică
Alte plusuri pe care le văd acum, la final de an. Am reușit să formez o mare familie empatică, în care copiii se acceptă unii pe alții, se ajută și nu fac diferențe între ei, cu toate că avem în clasă și copii diferiți, mai speciali. Cu toții sunt încurajați să se autodepășească, neavând alt reper decât ei înșiși, în urmă cu o săptămână, o lună, un sezon.
„Azi e joi/ Citiți cu noi!"
 Într-o vreme în care lumea nu se dă în vânt să citească decât strictul necesar, am implementat proiectul „Azi e joi/ Citiți cu noi!", pentru ca, ulterior, să ne raportăm la el zilnic, „Chiar dacă nu e joi/ Citiți cu noi!". Dacă de mici descoperă gustul pentru lectură, acesta se păstrează toată viața, cu condiția să fie întreținut corespunzător.
Nu în ultimul rând, vreau să le mulțumesc din suflet părinților elevilor mei. I-am simțit aproape, direct implicați în toate activitățile noastre, un colectiv remarcabil, de parcă i-aș fi ales „pe sprânceană". Ne-au susținut în toate, au pus mai presus de orice orgoliu personal interesele copilului. Cu asemenea colaboratori, orele desfășurate on-line au fost accesibile, pentru că ei au fost ochii și mâinile mele de dincolo de ecran. Faptul că m-au declarat „învățătoarea anului" mă onorează, dar mă și obligă în același timp. Ștacheta trebuie menținută cât mai sus.
Premierea, în Lotus, la Cinema Palace
Având ajutorul lor necondiționat, ne-am hazardat să facem premierea la Cinema Palace, în incinta Lotus, unde l-am avut alături, cu toată bunăvoința, pe domnul manager Șerban Pantea. Astfel, după vizionarea unui film, ni s-a permis să mai rămânem în sala de cinema pentru premiere.
Ne-am bucurat apoi de o altă idee originală, pe care am găsit-o binevenită, din partea părinților lui Șerban Tripa, cei care au studioul Oscar Foto. Aceștia s-au gândit că ar fi minunat să îi avem pe zumzăreii noștri într-un album, nu doar la final de clasă a IV-a, ci și la început de ciclu primar, pentru a vedea mai bine cât s-au schimbat și cât au evoluat în cinci ani de școală. Fiecare zumzărel a desenat și s-a iscălit cum a știut el mai bine. Ne vom uita nostalgici, cât au progresat în timp.
Ce îmi doresc pentru anul următor? Să se păstreze aceeași atmosferă caldă în interiorul stupului, să devină tot mai buni, în comparație cu ei înșiși, să văd în ochii lor că vin cu bucurie la școală, unde își găsesc prietenii, unde învață cu drag, jucându-se.
Până la revederea din toamnă, îmi doresc să se bucure de o binemeritată vacanță!
Prof. Cristiana Vidican
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: O clasă altfel, într-o perioadă altfel, cu alt fel de provocări...

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:08:46 Ora de vară a Europei de Est