Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 decembrie 2021

1.Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București, obligați să meargă fizic luni, la ora 14, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar. Asta deși Ministerul Educației permite ca întâlnirea să aibă loc on-line în plină pandemie

Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București sunt obligați să meargă fizic, luni, 13 decembrie 2021, la ora 14.00, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar, pentru a-și alege școala pe care vor să o conducă. Instituția ignoră astfel posibilitatea ca ședința să aibă loc on-line, posibilitate comunicată și întărită chiar de Ministerul Educației printr-o adresă trimisă inspectoratelor școlare tot vineri.
Ședința de alegere a școlii pentru candidații la concursul de directori are loc în timp ce elevii Liceului „Jean Monnet” sunt la cursuri, tot cu prezență fizică, iar procedura internă a unității de învățământ prevede că toate persoanele care nu sunt angajate ale unității sunt considerate persoane străine, legitimate la punctul de pază, trecute în registru, iar paznicul păstrează cartea de identitate a persoanelor pe toată perioada vizitei acestora...
Potrivit procedurii operaționale nr. 28625/10.12.2021 privind organizarea și desfășurarea ședinței cu prezență în care sunt exprimate opțiunile candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ emisă vineri de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, luni, 13 decembrie 2021, are loc ședința cu prezență fizică pentru exprimarea opțiunilor candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

,,Lucrurile nu sunt pe roze”!

Generalul I.S.J. Bihor, dl prof. dr. Virgil Blage, conchide:

,,Lucrurile nu sunt pe roze”!

Pe parcursul desfășurării celor două examene naționale,Evaluarea Națională și Bacalaureatul, domnul inspector școlar Florin Negruțiu ne-a ținut în priză, monitorizându-le. Luni, 5 iulie 2021, inspectorul școlar general, dl prof. dr. Virgil Blage și dl inspector școlar Florin Negruțiu au analizat rezultatele obținute de elevii bihoreni la cele două examene naționale.

,,Am bifat un an școlar în întregime în pandemie, iar efectele acestei conjuncturi se văd și în rezultatele de la Evaluarea Națională, extrem de evident". În analiza făcută, generalul  I.S.J. Bihor a comparat rezultatele la nivel național (în procente), cu cele înregistrate la nivel județean, în mediul rural și în mediul urban, coborând până la nivelul unităților de învățământ, cu referire inclusiv la disciplinele de învățământ. Direcțiile au vizat prezența, rata de participare, promovabilitatea (mediile de 5), dar și mediile de 10. Cu mici excepții, aproape toate procentele sunt în scădere față de cele înregistrate în 2020. ,,Dacă privim rapoartele naționale, vedem că în județul Bihor procentul de promovabilitate  (medii peste 5) era mai mic 74,5 față de media pe țară, care era de 75,1 la sută. Scăderea nu este atât de dramatică, pe cât de dramatice au fost condițiile în care s-a desfășurat acest an școlar. Comparativ cu cifrele de la nivel național, putem spune că dacă la nivel național prezența, rata de participare a fost de 93,9%, în județul nostru, participarea a fost de 87,5, diferența fiind de 6,38%". La limba română la nivel național procentul a fost de 84%, iar în Bihor, doar 77,45, cu 6,55 de puncte mai mic; la limba maternă, 95,9 la nivel național, iar în Bihor 96,05, în plus cu 0,6 procente (fiind singura creștere); la matematică 67,4 pe țară, iar în Bihor 66,16, mai mic cu 1,24. ,,Lucrurile trebuie privite și în contextul comparației cu ceilalți ani și sub raportul calității cotelor obținute. De exemplu,dacă ne uităm la numărul de medii de 10, în acest an, avem doar patru elevi cu media curat 10, anul trecut am avut 12, tendință care se reflectă și la nivel național; anul acesta numărul elevilor care au luat media 10 a fost doar 132, în scădere de la 892 câți fuseseră în 2020. Același lucru se vede la toate disciplinele. Cea mai drastică scădere o vedem în Bihor la limba română: doar opt elevi au luat media 10 anul acesta, în timp ce anul trecut am avut 130 și ceva... La nivel național cifrele sunt 4.700 în 2020 și 482 în 2021.Probabil că subiectele la limba română au fost dificile sau modificarea structurii subiectelor a influențat aceste note (rezultate). Alte date care nouă ni se par semnificative: proporția dintre urban și rural, pe mediu și pe sex; există un deficit în învățământul din mediul rural. Am făcut astăzi (luni - n.n.) niște calcule, analizând fiecare unitate de învățământ din județul nostru și am ajuns la următoarele concluzii: avem 23 de unități de învățământ cu procentul de promovabilitate zero, 22 din mediul rural și una din urban. Avem apoi 39 de școli care au o medie de promovabilitate de sub 50%, 36 în rural și trei în urban; 124 cu peste 50%, 85 în rural și 39 în urban, dar trebuie să avem în vedere și numărul de elevi. Sunt localități care au avut un singur candidat... Explicațiile? Eforturile care s-au făcut la nivel național și local pentru a dota unitățile de învățământ cu infrastructura necesară predării lecțiilor în sistem online: racordarea la internet, dotarea cu tablete și laptopuri, cu camere web, cu table Smart, videoproiectoare, care nu a fost un proces ușor. Am finalizat acest demers la sfârșitul lunii decembrie, începutul lunii ianuarie. Practic, cei din rural au pornit cu un handicap de patru sau chiar șase luni, în unele cazuri. Dar tehnologia nu este suficientă, trebuie să o poți și utiliza, să înveți să lucrezi cu aceasta. Pe de altă parte este vorba și despre sprijinul pe care l-a obținut acești copii din partea corpului profesoral, valorificării resurselor educaționale, utilizate în regim sincron și asincron, de însușirea metodicii predării online. Apoi, trebui să facem distincție între ceea ce înseamnă nu numai România rurală-urbană, ci și România săracă și România bogată. Acest lucru este evident. Un al treilea aspect: nivelul și posibilitățile de implicare a familiei în pregătirea acestor elevi"...  Domnul inspector școlar general a făcut vorbire și despre viitorul acestor elevi: număr înscriși, promovați, declarați corigenți și repetenți, cuprinși în învățământul special și a conchis: ,,Lucrurile nu sunt pe roze, scăderile nu sunt dramatice și o explicație foarte clară este contextul în care au fost obținute".
Despre rezultatele la BAC
Analiza rezultatelor la examenul național de Bacalaureat va urma curând, în următoarea conferință de presă, ne-a promis generalul I.S.J. Bihor. Deocamdată, domnia sa s-a referit strict la rezultate; despre condițiile de desfășurare a probelor ne-a informat, prin comunicate de presă, la timpul oportun, domnul inspector școlar Florin Negruțiu.
,,Am avut înscriși la Bacalaureat 3.717 elevi, cu un procent de promovabilitate de 67,62 %. Au fost prezenți 3.582, 135 de absenți, un număr rezonabil, ba chiar foarte bun, cinci eliminați, 1.155 de candidați respinși (cei care nu au obținut media 6), cinci candidați au obținut media 10". Au fost nominalizate unitățile de învățământ (liceele) cu procente de sută la sută sau peste 90 la sută: Gojdu, Emanuel, Ghibu și Eminescu, dar să ne uităm și la numărul de candidați pe care l-au avut fiecare. Niciun liceu cu promovabilitate zero.
La final, domnul inspector școlar general Virgil Blage a punctat evenimentele de pe agenda I.S.J. Bihor: admiterea la liceu (etapele: completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginți,16-22 iulie; repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat, în 24 iulie),Definitivatul, Titularizarea și sesiunea de toamnă a Bacalaureatului.
Ovidiu Dan

Trimite email

marți, 18 ianuarie 2022