Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Lucrurile nu sunt pe roze”!

Generalul I.S.J. Bihor, dl prof. dr. Virgil Blage, conchide:

,,Lucrurile nu sunt pe roze”!

Pe parcursul desfășurării celor două examene naționale,Evaluarea Națională și Bacalaureatul, domnul inspector școlar Florin Negruțiu ne-a ținut în priză, monitorizându-le. Luni, 5 iulie 2021, inspectorul școlar general, dl prof. dr. Virgil Blage și dl inspector școlar Florin Negruțiu au analizat rezultatele obținute de elevii bihoreni la cele două examene naționale.

,,Am bifat un an școlar în întregime în pandemie, iar efectele acestei conjuncturi se văd și în rezultatele de la Evaluarea Națională, extrem de evident". În analiza făcută, generalul  I.S.J. Bihor a comparat rezultatele la nivel național (în procente), cu cele înregistrate la nivel județean, în mediul rural și în mediul urban, coborând până la nivelul unităților de învățământ, cu referire inclusiv la disciplinele de învățământ. Direcțiile au vizat prezența, rata de participare, promovabilitatea (mediile de 5), dar și mediile de 10. Cu mici excepții, aproape toate procentele sunt în scădere față de cele înregistrate în 2020. ,,Dacă privim rapoartele naționale, vedem că în județul Bihor procentul de promovabilitate  (medii peste 5) era mai mic 74,5 față de media pe țară, care era de 75,1 la sută. Scăderea nu este atât de dramatică, pe cât de dramatice au fost condițiile în care s-a desfășurat acest an școlar. Comparativ cu cifrele de la nivel național, putem spune că dacă la nivel național prezența, rata de participare a fost de 93,9%, în județul nostru, participarea a fost de 87,5, diferența fiind de 6,38%". La limba română la nivel național procentul a fost de 84%, iar în Bihor, doar 77,45, cu 6,55 de puncte mai mic; la limba maternă, 95,9 la nivel național, iar în Bihor 96,05, în plus cu 0,6 procente (fiind singura creștere); la matematică 67,4 pe țară, iar în Bihor 66,16, mai mic cu 1,24. ,,Lucrurile trebuie privite și în contextul comparației cu ceilalți ani și sub raportul calității cotelor obținute. De exemplu,dacă ne uităm la numărul de medii de 10, în acest an, avem doar patru elevi cu media curat 10, anul trecut am avut 12, tendință care se reflectă și la nivel național; anul acesta numărul elevilor care au luat media 10 a fost doar 132, în scădere de la 892 câți fuseseră în 2020. Același lucru se vede la toate disciplinele. Cea mai drastică scădere o vedem în Bihor la limba română: doar opt elevi au luat media 10 anul acesta, în timp ce anul trecut am avut 130 și ceva... La nivel național cifrele sunt 4.700 în 2020 și 482 în 2021.Probabil că subiectele la limba română au fost dificile sau modificarea structurii subiectelor a influențat aceste note (rezultate). Alte date care nouă ni se par semnificative: proporția dintre urban și rural, pe mediu și pe sex; există un deficit în învățământul din mediul rural. Am făcut astăzi (luni - n.n.) niște calcule, analizând fiecare unitate de învățământ din județul nostru și am ajuns la următoarele concluzii: avem 23 de unități de învățământ cu procentul de promovabilitate zero, 22 din mediul rural și una din urban. Avem apoi 39 de școli care au o medie de promovabilitate de sub 50%, 36 în rural și trei în urban; 124 cu peste 50%, 85 în rural și 39 în urban, dar trebuie să avem în vedere și numărul de elevi. Sunt localități care au avut un singur candidat... Explicațiile? Eforturile care s-au făcut la nivel național și local pentru a dota unitățile de învățământ cu infrastructura necesară predării lecțiilor în sistem online: racordarea la internet, dotarea cu tablete și laptopuri, cu camere web, cu table Smart, videoproiectoare, care nu a fost un proces ușor. Am finalizat acest demers la sfârșitul lunii decembrie, începutul lunii ianuarie. Practic, cei din rural au pornit cu un handicap de patru sau chiar șase luni, în unele cazuri. Dar tehnologia nu este suficientă, trebuie să o poți și utiliza, să înveți să lucrezi cu aceasta. Pe de altă parte este vorba și despre sprijinul pe care l-a obținut acești copii din partea corpului profesoral, valorificării resurselor educaționale, utilizate în regim sincron și asincron, de însușirea metodicii predării online. Apoi, trebui să facem distincție între ceea ce înseamnă nu numai România rurală-urbană, ci și România săracă și România bogată. Acest lucru este evident. Un al treilea aspect: nivelul și posibilitățile de implicare a familiei în pregătirea acestor elevi"...  Domnul inspector școlar general a făcut vorbire și despre viitorul acestor elevi: număr înscriși, promovați, declarați corigenți și repetenți, cuprinși în învățământul special și a conchis: ,,Lucrurile nu sunt pe roze, scăderile nu sunt dramatice și o explicație foarte clară este contextul în care au fost obținute".
Despre rezultatele la BAC
Analiza rezultatelor la examenul național de Bacalaureat va urma curând, în următoarea conferință de presă, ne-a promis generalul I.S.J. Bihor. Deocamdată, domnia sa s-a referit strict la rezultate; despre condițiile de desfășurare a probelor ne-a informat, prin comunicate de presă, la timpul oportun, domnul inspector școlar Florin Negruțiu.
,,Am avut înscriși la Bacalaureat 3.717 elevi, cu un procent de promovabilitate de 67,62 %. Au fost prezenți 3.582, 135 de absenți, un număr rezonabil, ba chiar foarte bun, cinci eliminați, 1.155 de candidați respinși (cei care nu au obținut media 6), cinci candidați au obținut media 10". Au fost nominalizate unitățile de învățământ (liceele) cu procente de sută la sută sau peste 90 la sută: Gojdu, Emanuel, Ghibu și Eminescu, dar să ne uităm și la numărul de candidați pe care l-au avut fiecare. Niciun liceu cu promovabilitate zero.
La final, domnul inspector școlar general Virgil Blage a punctat evenimentele de pe agenda I.S.J. Bihor: admiterea la liceu (etapele: completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginți,16-22 iulie; repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat, în 24 iulie),Definitivatul, Titularizarea și sesiunea de toamnă a Bacalaureatului.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:55:57 Ora de vară a Europei de Est