Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rezultate deosebite și în vremuri de pandemie

La L.T.B. ,,Emanuel”

Rezultate deosebite și în vremuri de pandemie

Chiar dacă a fost un an școlar atipic, în care ne-am desfășurat activitatea predominant în mediul online, am încercat să-i motivăm pe elevi să-și valorifice cunoștințele teoretice, dar și abilitățile, deprinderile practice în medii non-formale, prin participarea la o serie de proiecte și concursuri din diverse domenii.

Catedra de limba și literatura română, din cadrul L.T.B. ,,Emanuel" s-a implicat într-o serie de activități extrașcolare, obținând rezultate notabile. Astfel, la Concursul Național Transcurricular de Literatură și Interpretare ,,Ionel Teodoreanu", echipajul clasei a 7-a A, format din elevii: Brîndaș Iulia, Marc Alexia, Moraru Iulia, Gliția Bianca, Turcuș Georgiana, Ungur Andreea, Ilisie Andrei, Hrițcu Șerban, coordonați de prof. Fildan Mihaela, a reușit să obțină premiul I. Materialul realizat de elevi a avut ca temă generală Orizonturile lumii și cunoașterii, iar ca titlu personalizat Cunoașterea de sine, de ceilalți și de Dumnezeu. Micro volumul digital/filmul tematic de nouă minute valorifică aspectul interdisciplinar, cu aplicații din literatură, muzică, pictură, film, teatru, religie, psihologie, biologie, informatică, pornind de la lectura romanului Oscar și Tanti Roz, de Erich Emanuel Schmidt.
La același concurs a mai participat un echipaj format din elevi ai claselor a V-a A și B, cu o carte realizată în aplicația Book Creator: ,,Cuvintele, îmblânzitoarele universului meu". Autorii cărții sunt: Călina Bronț, Sofia Filip, Iulia Haiaș, Karisa Hercuț, Tudor Ilisie, Miriam Soporan, alături de informatician Dana Mărcuț Vraciu, și prof. Dorina Popa.
Toți elevii clasei a VII-a A, reprezentați de elevele: Iulia Brîndaș, Alexia Marc și Iulia Moraru, au fost înscriși la Programul național inovator ,,Educație la înălțime", participând la două lecții live: prima în „
Țara vânturilor", parcul eolian din Topolog, județul Tulcea. Tema lecției a fost obiectivul de dezvoltare durabilă nr. 7 -  energie curată și la prețuri accesibile. Elevii au descoperit modurile în care putem obține energie electrică, idei ingenioase și soluții prietenoase cu mediul care sunt deja aplicate în diferite colțuri ale lumii. La finalul lecției au reușit să facă diferența între tipurile de energie și cum o putem produce folosind sursele regenerabile ale planetei. În cadrul acestei lecții live, elevii clasei au câștigat premiul al III-lea și posibilitatea de a intra on-line la următoarea lecție. Aceasta a avut două obiective de dezvoltare durabilă - Educație de calitate și Egalitate de gen. Copiii au învățat că, indiferent de gen, toți trebuie să avem acces egal la educație de calitate. S-a transmis live de la Mausoleul Eroilor de la Mărășești, județul Vrancea. Elevii au aflat despre inventatorii care s-au angajat în lupta curajoasă de cucerire a aerului: Traian Vuia, Aurel Vlaicu şi Henri Coandă. Au descoperit femeile românce care au arătat întregii lumi că nimic nu e imposibil: Elena Caragiani-Stoenescu, Ioana Cantacuzino și Smaranda Brăescu. Elevii au fost înscriși în acest program național și coordonați de prof. Mihaela Fildan, prof. Ienciu Simona și director prof. Iosif Curta. 
Catedra de Istorie-Geografie a implicat un număr mare de elevi, atât din clasele gimnaziale, cât și din cele liceale, în diverse proiecte și concursuri, precum: proiectul județean,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea", proiectul transfrontalier „Întărirea identităţii culturale în regiunea Dunării, pornind de la patrimoniul comun Art Nouveau", Proiectul Național ,,România, țara mea",Proiectul Educațional Internațional ,,Educație fără frontiere!"evenimentul ,,Dumitru Prunariu - 40 de ani de la primul zbor al unui român în spațiul cosmic", organizat de Facultatea de Fizică a Universității de Vest din Timișoara, Concursul  național de creație artistic ,,Zâmbet de copil în zbor de fluturi", Concursul național pentru promovarea drepturilor copilului ,,ÎnțeLEGE drepturile!".
Elevii s-au remarcat nu doar prin solide cunoștințe teoretice, ci și prin dezvoltate abilități practice, spirit de echipă, multă dedicare și responsabilitate, reușind să obțină rezultate frumoase, precum premiul III - Domocoș Luiza (IX A), la Concursul de eseuri Licean în România, din cadrul Proiectului național ,,România, țara mea!", premiul I - Chifor David (VI A), premiul II - Burtic Luca (VI B) și tot premiul II, Avram Mattia (V A), la Concursul Național de Istorie ,,Nicolae Iorga" (aprilie 2021), sub îndrumarea prof. Iștoc Ramona.
Eleva Domocoș Luiza a participat și la un concurs online de eseuri, cu tema „24 ianuarie din perspectiva mea istorică", lansat de Muzeul Țării Crișurilor, destinat tinerilor de gimnaziu și liceu din toată lumea, obținând premiul III (https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/castigatorii-concursului-24-ianuarie-din-perspectiva-mea-istorica-3622161/).
De asemenea, elevul Sebastian Sava, din clasa a XI-a B, coordonat de prof. Iștoc Florin (Ambasador T4E), a participat în perioada 18-19 decembrie 2020, la exercițiul de simulare a unei ședințe a Parlamentului European, în cadrul proiectului Erasmus+KA3 ,,Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture". La acțiune au fost prezenți 91 de elevi din România, Cipru, Germania și Grecia. Scopul principal al acțiunii a fost înțelegerea modului de funcționare a Parlamentului European, la care s-a adăugat și susținerea noului program Erasmus 2021-2027, care își propune să acționeze în direcția unui spațiu european al educației până în 2025.
Participarea elevului nostru ne-a onorat, acesta obținând locul 2 la cel mai bun participant elev și locul 3 la cea mai bună propunere inovativă, cu amendamentul propus la legislația europeană.
În ceea ce privește Evaluarea Națională și Bacalaureatul, elevii noștri au obținut rezultate bune și foarte bune, fiind mai multe note de 10, la mai multe discipline, elevul Ghenț Alex, din clasa a XII-a B, reușind să obțină media 10 la BAC (https://www.ebihoreanul.ro/stiri/cine-sunt-elevii-din-bihor-care-au-luat-10-la-bacalaureat-si-ce-planuri-de-viitor-au-164828.html.)
Suntem mulțumitori Domnului pentru toți elevii noștri, pentru reușitele lor și nădăjduim să-L onorăm și în următorul an școlar cu rezultate frumoase.
Prof. Iștoc Ramona
Prof. Fildan Mihaela

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 05:49:50 Ora de vară a Europei de Est