Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
16 septembrie 2021

1.Jumătate dintre elevii din România au primit note peste 8.50 în școala online, spune ministrul Educației: Ne creează o imagine falsă, atrag atenția asupra acestui pericol
Notele din învățământul online sunt „peste jumătate între 8.50 și 10”, potrivit declarațiilor ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, făcute astăzi pentru DCNews. Acesta a spus că s-a uitat pe statistica de la nivel național, în privința predării online, și a ajuns la concluzia că notele de 8 sau 9 sunt „un accident”.
Sorin Cîmpeanu este de părere că notele din școala online „ne creează o imagine falsă” și „dacă cineva poate să mă convingă, să ne convingă, aș fi foarte fericit să poată să ne convingă că învățământul românesc are 50% din elevi merituoși”.
Ministrul Educației a mai spus că notele mari din mediul online sunt legate de dificultatea profesorilor de a evalua: „Știm foarte bine că profesorii au avut dificultăți în a evalua. Elevii, studenții sigur că avut șansa de a răspunde mult mai bine întrebărilor profesorilor în spatele unui ecran, cu camera și microfonul oprite”.

2. Cîțu despre decizia impunerii certificatelor verzi și pentru copii, fără să fie precizată vârsta: A fost o scăpare acolo. Prin HG mâine va fi corectată și vor fi cei peste 6 ani
Premierul Florin Cîțu a participat, joi seara, în emisiune la TVR1, unde a oferit câteva explicații despre propunerea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (C.N.S.U.) care prevede obligativitatea prezentării Certificatului verde, în localitățile în care incidența la 14 zile este cuprinsă între 3 și 6 cazuri la mia de locuitori. În documentul respectiv se face referire la faptul că certificatul va fi necesar și pentru copii, fără însă să se precizeze până la ce vârstă, informează G4Media.ro.
„Ce se întâmplă cu copiii, în privința acestei decizii?”, a întrebat moderatorul emisiunii.
„A fost o scăpare acolo. Prin Hotărâre de Guvern, mâine va fi corectată și vor fi cei (copiii – n.red) de peste 6 ani. Acum se poate testa foarte ușor. Vom folosi același principiu pe care l-am folosit și la intrarea în România”, a răspuns premierul Cîțu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
26 iunie 2021
Sfaturile date elevilor de profesorii de la Teleșcoala pentru examenul de Bacalaureat 2021
Emisiunea Teleșcoala, de pregătire pentru examenele de la finalul claselor a VIII-a și a XII-a, a luat vacanță, iar profesorii participanți le-au transmis elevilor câteva sfaturi folositoare la examene, din experiența lor, scrie TVR2. Aceste sfaturi sunt de la profesorii de liceu pentru candidații la Bacalaureat.
„Chiar dacă tinerilor nu le plac foarte mult regulile, câteva, care ne-au fost și nouă de folos, tot le-aș sugera: să lase orice griji în afara sălii de examen, să se concentreze doar pe ceea ce scrie pe foaia de examen, în așa fel încât să permită memoriei să selecteze informațiile necesare rezolvării cerințelor, să aibă încredere în mintea lor luminată de emoție și de speranță…”, spune profesoara de Limba și literatura română Cecilia Barbu.

Rezultate deosebite și în vremuri de pandemie

La L.T.B. ,,Emanuel”

Rezultate deosebite și în vremuri de pandemie

Chiar dacă a fost un an școlar atipic, în care ne-am desfășurat activitatea predominant în mediul online, am încercat să-i motivăm pe elevi să-și valorifice cunoștințele teoretice, dar și abilitățile, deprinderile practice în medii non-formale, prin participarea la o serie de proiecte și concursuri din diverse domenii.

Catedra de limba și literatura română, din cadrul L.T.B. ,,Emanuel" s-a implicat într-o serie de activități extrașcolare, obținând rezultate notabile. Astfel, la Concursul Național Transcurricular de Literatură și Interpretare ,,Ionel Teodoreanu", echipajul clasei a 7-a A, format din elevii: Brîndaș Iulia, Marc Alexia, Moraru Iulia, Gliția Bianca, Turcuș Georgiana, Ungur Andreea, Ilisie Andrei, Hrițcu Șerban, coordonați de prof. Fildan Mihaela, a reușit să obțină premiul I. Materialul realizat de elevi a avut ca temă generală Orizonturile lumii și cunoașterii, iar ca titlu personalizat Cunoașterea de sine, de ceilalți și de Dumnezeu. Micro volumul digital/filmul tematic de nouă minute valorifică aspectul interdisciplinar, cu aplicații din literatură, muzică, pictură, film, teatru, religie, psihologie, biologie, informatică, pornind de la lectura romanului Oscar și Tanti Roz, de Erich Emanuel Schmidt.
La același concurs a mai participat un echipaj format din elevi ai claselor a V-a A și B, cu o carte realizată în aplicația Book Creator: ,,Cuvintele, îmblânzitoarele universului meu". Autorii cărții sunt: Călina Bronț, Sofia Filip, Iulia Haiaș, Karisa Hercuț, Tudor Ilisie, Miriam Soporan, alături de informatician Dana Mărcuț Vraciu, și prof. Dorina Popa.
Toți elevii clasei a VII-a A, reprezentați de elevele: Iulia Brîndaș, Alexia Marc și Iulia Moraru, au fost înscriși la Programul național inovator ,,Educație la înălțime", participând la două lecții live: prima în „
Țara vânturilor", parcul eolian din Topolog, județul Tulcea. Tema lecției a fost obiectivul de dezvoltare durabilă nr. 7 -  energie curată și la prețuri accesibile. Elevii au descoperit modurile în care putem obține energie electrică, idei ingenioase și soluții prietenoase cu mediul care sunt deja aplicate în diferite colțuri ale lumii. La finalul lecției au reușit să facă diferența între tipurile de energie și cum o putem produce folosind sursele regenerabile ale planetei. În cadrul acestei lecții live, elevii clasei au câștigat premiul al III-lea și posibilitatea de a intra on-line la următoarea lecție. Aceasta a avut două obiective de dezvoltare durabilă - Educație de calitate și Egalitate de gen. Copiii au învățat că, indiferent de gen, toți trebuie să avem acces egal la educație de calitate. S-a transmis live de la Mausoleul Eroilor de la Mărășești, județul Vrancea. Elevii au aflat despre inventatorii care s-au angajat în lupta curajoasă de cucerire a aerului: Traian Vuia, Aurel Vlaicu şi Henri Coandă. Au descoperit femeile românce care au arătat întregii lumi că nimic nu e imposibil: Elena Caragiani-Stoenescu, Ioana Cantacuzino și Smaranda Brăescu. Elevii au fost înscriși în acest program național și coordonați de prof. Mihaela Fildan, prof. Ienciu Simona și director prof. Iosif Curta. 
Catedra de Istorie-Geografie a implicat un număr mare de elevi, atât din clasele gimnaziale, cât și din cele liceale, în diverse proiecte și concursuri, precum: proiectul județean,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea", proiectul transfrontalier „Întărirea identităţii culturale în regiunea Dunării, pornind de la patrimoniul comun Art Nouveau", Proiectul Național ,,România, țara mea",Proiectul Educațional Internațional ,,Educație fără frontiere!"evenimentul ,,Dumitru Prunariu - 40 de ani de la primul zbor al unui român în spațiul cosmic", organizat de Facultatea de Fizică a Universității de Vest din Timișoara, Concursul  național de creație artistic ,,Zâmbet de copil în zbor de fluturi", Concursul național pentru promovarea drepturilor copilului ,,ÎnțeLEGE drepturile!".
Elevii s-au remarcat nu doar prin solide cunoștințe teoretice, ci și prin dezvoltate abilități practice, spirit de echipă, multă dedicare și responsabilitate, reușind să obțină rezultate frumoase, precum premiul III - Domocoș Luiza (IX A), la Concursul de eseuri Licean în România, din cadrul Proiectului național ,,România, țara mea!", premiul I - Chifor David (VI A), premiul II - Burtic Luca (VI B) și tot premiul II, Avram Mattia (V A), la Concursul Național de Istorie ,,Nicolae Iorga" (aprilie 2021), sub îndrumarea prof. Iștoc Ramona.
Eleva Domocoș Luiza a participat și la un concurs online de eseuri, cu tema „24 ianuarie din perspectiva mea istorică", lansat de Muzeul Țării Crișurilor, destinat tinerilor de gimnaziu și liceu din toată lumea, obținând premiul III (https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/castigatorii-concursului-24-ianuarie-din-perspectiva-mea-istorica-3622161/).
De asemenea, elevul Sebastian Sava, din clasa a XI-a B, coordonat de prof. Iștoc Florin (Ambasador T4E), a participat în perioada 18-19 decembrie 2020, la exercițiul de simulare a unei ședințe a Parlamentului European, în cadrul proiectului Erasmus+KA3 ,,Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture". La acțiune au fost prezenți 91 de elevi din România, Cipru, Germania și Grecia. Scopul principal al acțiunii a fost înțelegerea modului de funcționare a Parlamentului European, la care s-a adăugat și susținerea noului program Erasmus 2021-2027, care își propune să acționeze în direcția unui spațiu european al educației până în 2025.
Participarea elevului nostru ne-a onorat, acesta obținând locul 2 la cel mai bun participant elev și locul 3 la cea mai bună propunere inovativă, cu amendamentul propus la legislația europeană.
În ceea ce privește Evaluarea Națională și Bacalaureatul, elevii noștri au obținut rezultate bune și foarte bune, fiind mai multe note de 10, la mai multe discipline, elevul Ghenț Alex, din clasa a XII-a B, reușind să obțină media 10 la BAC (https://www.ebihoreanul.ro/stiri/cine-sunt-elevii-din-bihor-care-au-luat-10-la-bacalaureat-si-ce-planuri-de-viitor-au-164828.html.)
Suntem mulțumitori Domnului pentru toți elevii noștri, pentru reușitele lor și nădăjduim să-L onorăm și în următorul an școlar cu rezultate frumoase.
Prof. Iștoc Ramona
Prof. Fildan Mihaela

Trimite email

sâmbătă, 16 octombrie 2021