Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Educația universitară nu este doar o pregătire pentru viață, educația este viața însăși”

,,O universitate deschisă, o universitate care oferă șanse și o universitate aflată pe un trend progresiv”

,,Educația universitară nu este doar o pregătire pentru viață, educația este viața însăși”

Vineri, 1 octombrie 2021, în Sala Polivalentă a Universității din Oradea, s-a desfășurat ceremonia deschiderii unui nou an universitar, în condiții de pandemie.

Organizatorii au avut în atenție asigurarea condițiilor corespunzătoare pentru distanțare fizică și siguranță sanitară, așa încât sala a fost ocupată nu la capacitate, dar nici măcar la jumătate din capacitate. Au luat loc în sală membrii Senatului universitar, decanii facultăților, alte cadre universitare, precum și cei mai vrednici dintre ,,bobocii" celor 15 facultăți  ale Universității, care, potrivit obiceiului, urmau să primească din partea decanilor câte un trandafir și carnetul studențesc de excelență. Din  prezidiu au făcut parte, alături de rectorul Universității, domnul prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău, președintele Senatului universitar, domnul conf. univ. dr. Vasile-Aurel Căuș, domnul prorector Sorin Borza, precum și doi studenți, Natalia Cuc, președintele studenților în Senatul universității și Florin Creț, reprezentantul ,,bobocilor".
În calitate de moderator, domnul prorector Sorin Borza a avut primul cuvânt, pentru salut și pentru cele dintâi considerații  și aprecieri legate de eveniment și de Universitatea din Oradea. De la domnia sa am reținut, într-un alt context, formularea agreată și publicată în deschidere: ,,Am sentimentul că universitatea noastră este, într-adevăr, ceea ce trebuie să fie: o universitate deschisă, o universitate care oferă șanse și o universitate aflată pe un trend progresiv".
,,Când te preocupă studiul..., toate ușile ți se deschid la momentul potrivit"
Dintru început, domnul rector Constantin Bungău ne-a oferit întreg spectrul la început de an academic, cu 5.042 de ,,boboci" și 1.393 de angajați, din care 916 cadre didactice  universitare titulare (109 profesori universitari, 223 de conferențiari, 420 de lectori și șefi de lucrări, 164 de asistenți universitari), 477 alți angajați... Lor li se alătură alți 146 de specialiști, în calitate de colaboratori. Din cei 5.042 de ,,boboci", 3.446 s-au înscris la cele 104 programe de studii, 1.512 sunt la master, pe cele 43 de domenii științifice, precum și 84 de doctoranzi; printre ei, 242 sunt studenți străini, așa încât anul acesta universitar, la Universitatea din Oradea învață studenți străini din 64 de țări (față de 57, anul trecut); mai nou și din Mongolia, Guatemala, Honduras, Libia, Azerbaijan și Vietnam.
,,Educația universitară nu este doar o pregătire pentru viață, educația este viața însăși, e de părere domnul rector. Universitatea îți oferă nenumărate oportunități de a evolua. Iar atunci când te preocupă și studiul..., toate ușile ți se deschid la momentul potrivit".
În continuare, domnul rector s-a referit la oportunitățile oferite studenților: mobilitățile internaționale de tip Erasmus în peste 103 țări (la 549 de universități); burse de studii acordate lunar, timp de 12 luni, în valoare de 700 de lei, burse sociale, lunar, câte 580 de lei, burse pentru internship de 500 de lei lunar, burse speciale destinate studenților de la Informatică, calculatoare, comunicații, robotică, care stau în căminele studențești, acordate în parteneriat cu Primăria Oradea (care le oferă gratuit cazare și o masă la cantina universității); chiar și masteranzii primesc burse lunar de 500 de lei sau burse europene...; cei care urmează a doua specializare, beneficiază de o scutire de jumătate din taxă.
,,Recunoaștere și mulțumirile noastre"!
Ca în fiecare an, domnul rector nu-i uită pe pensionari pentru care manifestă un deosebit respect.
,,Trebuie să-i menționez aici și să le aduc mulțumiri, mulțumirile mele, mulțumirile colegilor care au mai rămas titulari în universitate, pentru întreaga activitate celor 27 de colegi titulari care s-au pensionat în anul universitar ce tocmai s-a încheiat. Și trebuie să le citesc numele pentru că au nevoie de recunoaștere și de mulțumirile noastre", a spus domnul rector.
În vremuri de cruntă anormalitate, conducerea Universității se luptă să dezvolte un proces didactic de normalizare și normalitate, după cum ne asigură domnul rector, luând decizii realiste și căutând soluțiile cele mai potrivite  ,,într-un spațiu de inovare și cercetare științifică, un loc comun care este permis membrilor corpului academic să se dezvolte personal și să se bucure de respect și solidaritate... Să fim în perfectă concordanță cu timpul și cu timpurile. Nu avem voie să facem rabat de la calitate și nici nu vom face acest lucru, spune domnul rector.  Cunoașterea este cea care ne conferă libertate... Vom continua să rămânem un susținător al comunității locale, județene, regionale, prin implicare în proiecte economice, de sănătate publică, proiecte culturale sau sportive...", a conchis domnul rector Constantin Bungău.
Trecând peste emoții și regretele unor festivități apuse, frumoase și călduroase, președintele Senatului universitar, domnul conf. univ. dr. Vasile-Aurel Căuș, se resemnează și punctează: ,,Să dezvoltăm relațiile cu mediul socio-economic, astfel încât absolvenții noștri să-și regăsească locul, atunci când termină studiile, cât mai ușor și în poziții cât mai bune pe piața muncii". După domnul președinte, la microfon au ajuns tinerii. I-am ascultat, în ordine, pe Natalia Cuc, reprezentantul studenților în Senatul universității, care s-a adresat direct ,,bobocilor": ,,Strângeți amintiri, faceți fotografii, legați prietenii, fiți buni, implicați-vă în cât mai multe activități și învățați. Învățați pentru că educația este cea mai puternică armă pe care voi o puteți folosi pentru a schimba lumea".
,,Bobocul" Florin Creț, student la Teologie, se arată optimist la început de drum, pășind cu credință și speranță pragul universității, își îndeamnă colegii făcând trimitere la Sfântul Apostol Pavel: ,,Să luăm aminte la citit, la îndemnat și la învățătură"!  Shadade Loujaina Karsifi, studentă în anul II, la Medicină, ne-a uimit cu exprimarea sa fluentă și corectă  în limba română, la un an și jumătate de studiu în limba română. Ea este convinsă că studiind la Universitatea din Oradea ,,deveniți specialiști, profesioniști, oameni cu personalitate frumoasă, cu multă dăruire pentru ceilalți".
Apropo de problemele cu care se confruntă omenirea în pandemie, Artiom Zaiat, reprezentantul studenților basarabeni, speră ,,ca lumea internațională, datorită cooperării, să găsească soluții în cel mai scurt timp".
 Ceremonia a cuprins și un moment emoționant în care decanii facultăților au înmânat studenților ,,boboci" care au intrat cu cea mai mare medie câte un carnet studențesc de excelență și un trandafir.
La final de ceremonie, în Sala Polivalentă, strălucitoare, au răsunat cântecele: Odă bucuriei și La mulți ani, interpretate de corul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (87 de poze) în Galeria foto: ,,Educația universitară nu este doar o pregătire pentru viață, educația este viața însăși”.

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 00:35:43 Ora de vară a Europei de Est