Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Bun venit bobocilor din această toamnă cu un colorit aparte, puternici în vremuri incerte, adaptabili la schimbări neașteptate și responsabili...”!

Universitatea ,,Agora”, eliberată de pandemie, a marcat, ieri, un nou început!

,,Bun venit bobocilor din această toamnă cu un colorit aparte, puternici în vremuri incerte, adaptabili la schimbări neașteptate și responsabili...”!

Luni (4 oct. 2021), îmbrăcată în hainele toamnei, cu parfum de fericire, ,,Agora"- cea luminoasă și mândră în toate cele - și-a primit ,,bobocii" de la Drept și Științe Economice, mulți și frumoși, ca o primăvară!

Cei de la Facultatea de Științe Juridice și Administrative (plus Master) au fost așteptați cu mare fast (de la ora 17.00), în amfiteatrul în aer liber de către doamna decan, profesor univ. dr. habil. Elena Ana Iancu și de colegii universitari, iar cei de la Facultatea de Științe Economice (plus Master), în Aula Magna -  Amfiteatrul Albastru (de la ora 18.30), de către domnul decan Casian Butaci și doamna director Viorina Judeu.
 ,,În această frumoasă zi de octombrie, trăiesc cu bucurie momentul în care împreună, marcăm începutul unui nou an universitar.
Cu permisiunea dumneavoastră, adresez urarea de Bun venit bobocilor din această toamnă cu un colorit aparte,  puternici în vremuri incerte, adaptabili la schimbări neașteptate și responsabili în procesul de atingere a obiectivului fixat în aria Educației (în pragul Zilei Educației), a spus doamna decan, în debutul întâlnirii.
Dragi studenți, v-am așteptat să vă alăturați comunității Universității ,,Agora", ne-am pregătit în fiecare zi să fim mai buni pentru a face posibilă înțelegerea disciplinelor pe care le veți studia, astfel încât să contribuim la obținerea competențelor profesionale sau transversale specifice programelor de studii necesare în profesiile pentru care le-ați ales când ați decis programul de studiu".
La nivelul Facultății de Științe Juridice și Administrative există un corp profesoral care pe lângă faptul că vă invită la cursuri și seminarii pentru înnobilare, este implicat și în activități necesare pentru buna derulare a procesului de învățământ, în activități extracuriculare, în activități de cercetare științifică.
În acest sens, doamna decan prof. univ. dr. habil. Elena-Ana Iancu a prezentat componența Consiliului Facultății de Științe Juridice și Administrative, inclusiv studenții reprezentanți în Consiliu http://univagora.ro/ro/universitate/facultati/ spunând ,,Aș vrea să-i rețineți, să-i căutați și să le spuneți nevoile dumneavoastră fără vreo rezervă, nu numai cele legate de actul de predare, ci și ca îndrumători de an, ca decidenți, ca reprezentanți ai studenților în organele de conducere, ca oameni".
S-a ajuns apoi la parteneriatul pe care fiecare și l-a dorit pentru a pași pe calea spre succes, ținând seama de  motivația internă, învățând motivația externă; pentru o cât mai completă informare în cele ale învățământului academic, doamna decan Elena-Ana Iancu a punctat câteva repere specifice, esențiale în procesul de predare-învățare-evaluare: planul de învățământ, orarul, fișele de disciplină, disciplina Practică, structura anului universitar, indicând locul în care apar pe site-ul Universității și pe platforma Moodle.
Studenții au fost invitați de pe acum să participe la activitățile studențești, marca ,,Agora": Cercurile studențești de Drept penal, Criminalistică, Poliție locală, al căror calendar anual poate fi vizualizat pe site-ul U.A.O. http://univagora.ro/ro/studenti/cercuri/2021-2022/ și pe platforma Moodle; la Simpozionul Internaţional ,,Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești", BACStud2021, ediția a VII-a - ediție dedicată in memoriam Prof. univ. dr. habil. Dzițac Ioan - cofondator BACStud http://univagora.ro/ro/conferinte/bacstud2021/
În altă ordine de idei, studenții au fost informați cu privire la conferințele pe care Facultatea de Științe Juridice și Administrative le organizează la început de an universitar: *AGORA International Law Conference (AILC)"Prospects and Challenges of 21st Century Law",  http://univagora.ro/ro/conferinte/ailc2021/ *Agora International Administration Conference" International Inter-Institutional Cooperation in the Era of Globalization" http://univagora.ro/ro/conferinte/aiac2021/ *Conferința cu participare internațională pe tema ,,Siguranța publică și nevoia de capital social ridicat"...
Făcând referire la cadrele didactice prezente, dar nu numai, doamna decan nu s-a mulțumit doar în a le nominaliza, ci a dezvoltat prezentarea precum: directorul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră din cadrul Universității ,,Agora", drd. Laura Dumitrana RATH-BOȘCA http://univagora.ro/ro/studenti/ccoc/, președintele Asociației studenților ,,Agora", student Cătălin-Viorel RISTEA  http://univagora.ro/ro/studenti/asa/,
 coordonator ERASMUS+ pentru Facultatea de Științe Juridice și Administrative, dr. Felix POPESCU http://univagora.ro/ro/rel-int/erasmus/...
S-a făcut apoi vorbire despre Compartimentul IT care asigură suportul tehnic și pentru platforma MOODLE http://univagora.ro/ro/moodle/; Secretariatul a fost reprezentat la vârf de secretarul-șef domnișoara drd. Roxana VIDICAN...
Cu deschidere și prietenie, doamna decan (care le va fi și îndrumător de an ,,bobocilor" de la Drept) a încercat să-i cucerească, îndemnându-i să se deschidă, să fie receptivi și să se implice dintru început, de la primele activități anunțate.  
,,Vă invit să rămâneți conectați cu membrii comunității ,,Agora" astfel încât să puteți afla din timp anumite aspecte care ar putea fi importante în parcursul dumneavoastră aferent programului de studii; să nu renunțați, să luptați chiar dacă uneori rezultatele de la evaluările finale nu vă convin pentru că nu vă reprezintă, nu cedați, nu vă dați bătuți, veniți la mărire, la restanțe, la reexaminări, la tot ce vă permite și vă oferă regulamentul"...
***
Trebuie să vă înarmați și cu o gândire de economist
În Amfiteatrul Albastru, domnul decan Casian Butaci și doamna director de departament Viorina Judeu i-au plimbat pe ,,bobocii" economiști pe site-ul Universității ,,Agora" și pe platforma Moodle.
Am mai spus-o și repet mereu (an de an), la Universitatea ,,Agora", prima zi de întâlnire din noul an universitar nu este un prilej de sărbătoare, ci o ocazie de cunoaștere și informare, o întâlnire de lucru.
În stilu-i caracteristic, directorul de departament, doamna Viorina Judeu, a cucerit din priviri auditoriul atrăgând toate privirile spre sine și spre ecran pentru o scurtă descriere a Universității ,,Agora" (organigramă, orar, cadre didactice, site, platforma Moodle, structura anului universitar...). Pe baza imaginilor de pe site-ul Universității, le-a făcut cunoștință cu președintele Senatului universitar - doamna conf. univ. dr. Ramona Mihaela Urziceanu, cu domnul rector, prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, cu doamna prorector pentru Educație și Calitate, conf. univ. dr. Gabriela Bologa, cu decanul Facultății de Științe Economice, domnul conf. univ. dr. Casian Butaci, cu decanul Facultății de Științe Juridice și Administrative, doamna prof. univ. dr. habil. Elena Ana Iancu, cu directorul Departamentului de Științe Economice, doamna conf. univ. dr. Viorina Maria Judeu și cu directorul Departamentului de Științe Juridice și Administrative, domnul lector univ. dr. Radu Gheorghe Florian.
În cuvântul său, domnul decan Casian Butaci a făcut o radiografiere a profesiei de economist, privită prin prisma procesului instructiv-educativ, curricula de formare a economistului pe băncile Facultății de Științe Economice de la Universitatea ,,Agora".
,,Ca viitori economiști, nu e suficient să vă înarmați cu cele mai noi cunoștințe în domeniu, să vă formați deprinderi, să stăpâniți bine calculatorul în procesul de digitalizare, dar aveți nevoie și de o gândire de economist, cu o latură programatică, fie că este vorba de aplicații informatice, fie că este vorba de contabilitate, cu programele cu care se realizează astăzi contabilitatea", a subliniat domnul decan.
În ideea că de mâine (astăzi), îi așteaptă platforma Moodle, pentru cursuri și seminarii, doamna director Viorina Judeu le-a explicat cum trebuie să se logheze pe platformă, prezentându-le pașii pe care trebuie să-i parcurgă pentru a ajunge la Forumul de știri, note de curs, manual, exemple și grile, la cele două butoane (albastre), pentru a urmări și participa (on-line) la  cursuri și seminarii.
,,Trebuie să știți că noi ne mândrim cu această platformă Moodle, pe care o deținem din 2014. ,,Agora" este implicată și lucrează pe această platformă, chiar dacă până în 2019, nimeni nu a folosit această platformă ca o necesitate, o foloseam ca o aplicație care venea în ajutorul nostru, cu cursuri și informații, ca un instrument de menegement al educației, adus la noi încă din 2014 de regretatul nostru coleg, profesorul univ. dr. habil. Ioan Dzițac, fostul nostru rector. Dumnezeu să-l ierte! Care ne-a adus mai repede tehnologia decât la alte universități, și așa am avut prilejul să învățăm și să ne ținem cursurile și seminariile în sistem online", a conchis domnul decan Casian Butaci.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (60 de poze) în Galeria foto: ,,Bun venit bobocilor din această toamnă cu un colorit aparte, puternici în vremuri incerte, adaptabili la schimbări neașteptate și responsabili...”!

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 23:37:48 Ora de vară a Europei de Est