Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Cerul mai aproape de suflet’’

9 Octombrie, Ziua Națională de Comemorare a Holocaustului

,,Cerul mai aproape de suflet’’

Atunci și azi, în secole diferite, dar distanța nu măsoară decât 80 de ani... Un timp de reflecții profunde, un timp de evitări înțelepte ale unor noi și noi conflagrații, generate de diverse interese, un timp DE ÎNVĂȚAT și DE ÎNȚELES că istoria trebuie știută și învățată, ca să nu-i dăm ocazia să se repete!

Rememorarea evenimentelor din perioada celui de-al Doilea Război Mondial și comemorarea  Zilei Naționale a Holocaustului reprezintă o expresie a compasiunii și a respectului, dar, mai ales, o responsabilitate civică firească, prin care se poate preveni reiterarea unor astfel de acțiuni cu caracter antisemit, rasial, discriminatoriu.
Și ne-a fost ,,Cerul mai aproape de suflet'', în timpul de calitate, petrecut împreună cu ei, bobocii eminescieni de la filologie biling-engleză și științe sociale, cu invitații și, apoi, gazdele generoase de la Comunitatea Evreilor din Oradea, dl Robert Schorr, director al departamentului de cultură al Federației Comunităților Evreiești din România și director al JCC Oradea și noi, slujitorii educației, șlefuitorii, filtrele informațiilor.
Atât de înălțător este să strângi în pumni semințe, să le arunci în zare și să urmărești cum răsare luminos și mănos rodul! Sunt copiii cunoașterii aplicate, copiii care, din noianul informațiilor virtuale, provoacă și caută răspunsuri fidele realității istorice, o realitate, din fericire, încă posibil de relatat de martorii timpului. Sunt copiii care surprind prin curiozitate, interes, determinare și exprimarea feedbackului. Atât de important este pentru noi, profesorii, să căutăm toate pârghiile formative ale viitoarelor lor competențe, să-i stimulăm prin orice mijloace să caute, să primească cu deschidere informațiile care ajută la creșterea lor educațională.
Lecția de azi a fost despre deportările din Transnistria a conaționalilor noștri, despre drepturile omului, despre un set de valori și de standarde minime, care definesc ceea ce este necesar pentru ca oamenii să trăiască în demnitate.
La 10 decembrie 1948, urmare a masacrelor din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, a fost adoptată prin Rezoluția 217 A, în cadrul celei de-a treia sesiuni a Adunării Generale a Organizației Națiunilor Unite, Declarația Universală a Drepturilor Omului, al cărei prim articol menționează: ,,Toate ființele umane se nasc libere și egale în demnitate și în drepturi. Ele sunt înzestrate cu rațiune și conștiință și trebuie să se comporte unele față de altele în spiritul fraternității''. Drepturile omului sunt universale, inalienabile, indivizibile, interdependente și promovează principiile egalității, demnității, respectului, libertății și ale justiției.
Analizăm în școală Holocaustul și evenimentele premergătoare acestuia din prisma drepturilor omului, învățăm din istoria Holocaustului promovarea valorilor democratice și drepturile omului. Între Educația pentru drepturile omului și istoria Holocaustului există numeroase legături, numeroasele încălcări ale drepturilor fundamentale, iar suferința cauzată de Holocaust presupune identificarea unor modalități de înțelegere a conceptului de drepturi ale omului și a nevoii de a recunoaște și de a proteja aceste drepturi,
La clasă, prioritizăm Educația pentru drepturile omului, un proces derulat pe tot parcursul vieții, cu scopul de a dezvolta abilități, comportamente și competențe-cheie, pentru a identifica cauzele încălcării drepturilor omului, pentru a preveni abuzurile împotriva drepturilor omului, a combate discriminarea și pentru a promova egalitatea și participarea în procesele democratice de luare a deciziilor de către elevi ca viitori cetățeni activi. Educația pentru drepturile omului reprezintă, așadar, un demers cultural în care drepturile omului sunt învățate, trăite și puse în acțiune.
Activitatea noastră s-a desfășurat, în prima ei parte, în cadrul colegiului, excelând prin prezentări atent pregătite de elevii: Vanessa Lăcătuș, Antonia Orha, un copil care ne-a demonstrat că dizabilitatea nu reprezintă un obstacol atunci când vrei să creezi, și Vlad Munteanu, care a evocat activitatea consulului general de la Oradea, Mihai Marina. Versuri, muzică, crizanteme și trandafiri albi, candele aprinse, moment de reculegere, emoții copleșitoare...
În a doua parte a activității, derulată în curtea Sinagogii Mari Ortodoxe, unde se află Monumentului Holocaustului din Oradea, monument realizat din marmură neagră, simbol al membrilor comunităţii evreieşti ortodoxe, victime ale lagărelor naziste. Aici a fost locul în care români și evrei au intonat împreună cele două imnuri, al României și al Israelului, s-au închinat cu respect în memoria victimelor Holocaustului, depunând flori și aprinzând candele.
Alese mulțumiri domnului Felix Koppelmann, preşedintele Comunităţii Evreilor din Oradea, pentru deosebita primire, pentru momentul de rugăciune oferit de prim-rabinul Shrama Kav, pentru prezentarea detaliilor arhitecturale ale Sinagogii Mari, pentru înălțătoarele clipe pregătite pentru noi de Alexandrina și Florian Chelu și, nu în ultimul rând, pentru toate surprizele atât de generoase.
Mulțumesc și colegelor mele, prof. Monica Dumitraș, prof. Ramona Maghiar și prof. Ioana Fesus, pentru întregul suport și pentru parteneriatul activ în organizarea și desfășurarea acestui eveniment.
Prof. Daniela Sopota
Colegiul Național ,,Mihai Eminescu'' Oradea
Vedeți mai multe poze (53 de poze) în Galeria foto: ,,Cerul mai aproape de suflet’’.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 17:03:49 Ora de vară a Europei de Est