Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Înfrumusețarea” Centrului Comunitar Gutenberg continuă

Cu sprijinul profesorilor și studenților de la Facultatea de Arte

,,Înfrumusețarea” Centrului Comunitar Gutenberg continuă

În cadrul unui protocol de colaborare, încheiat între D.A.S. Oradea și Universitatea din Oradea - Facultatea de Arte, cu sprijinul profesorilor și studenților, Centrul Comunitar Gutenberg, în urma unui proces de reabilitare, are o nouă înfățișare, prietenoasă și veselă.

Proiectul artistic ,,Un zâmbet, o floare, un strop de culoare", început în urmă cu trei luni, a avut ca scop crearea unui ambient vesel, prietenos și plin de viață în cadrul celor trei containere destinate desfășurării activităților Centrului Comunitar Gutenberg, destinat persoanelor fără adăpost, prin decorarea exterioară și interioară a acestora.
Dacă în urmă cu trei luni, studenții specializării Arte Decorative, din cadrul Departamentului de Arte Vizuale, Facultatea de Arte Oradea, au decorat partea exterioară a unuia dintre cele trei containere din incinta Centrului Comunitar Gutenberg, în această săptămână s-a finalizat procesul de decorare și a celorlalte două. Astfel cu ajutorul cromaticii calde și dinamice utilizate, au creat o adevărată operă de artă care transmite beneficiarilor un sentiment de siguranță  și optimism.
Coordonatorul proiectului, d-na profesor Mihaela Tătulescu, alături de studenții anului II Arte Decorative au folosit compoziții decorative cu elemente de ornament din arhitectura orădeană, un fel de a aduce centrul orașului mai aproape de persoanele greu încercate de viață, de a le oferi un strop de culoare.
,,A fost o provocare pentru noi decorarea containerelor, iar studenții au putut experimenta tehnici noi, capacitatea de redare şi îmbinare a diferitelor forme şi culori și nu în ultimul rând au interacționat cu beneficiarii acestor containere. Proiectul va continua și cu decorarea interioară a acestor containere. Mulțumesc studenților pentru implicarea de care au dat dovadă și felicit încă o dată Direcției de Asistență Socială Oradea, pentru ideea proiectului", a precizat d-na profesor Mihaela Tătulescu, coordonatoarea proiectului.
,,Ne bucurăm că tot mai multe persoane se îndreaptă înspre noi, să sprijine categoriile vulnerabile din comunitatea noastră și mulțumim mult doamnei profesor Mihaela Tătulescu și studenților pentru munca depusă în folosul persoanelor fără adăpost, muncă ce a schimbat fața centrului și care s-a dovedit a fi făcută din suflet!", a declarat directorul D.A.S. Oradea, d-na Anca Grama.
 Acest proiect este doar un prim pas dintr-o frumoasă colaborare între D.A.S. Oradea și Universitatea din Oradea, Facultatea de Arte, colaborare în cadrul căreia se vor desfășura activități similare și la alte centre subordonate instituției.
Administraţia publică locală sprijină această categorie vulnerabilă prin asigurarea dreptului la asistenţă şi protecţie socială în Adăpostul de Noapte situat pe str. J. Gutenberg nr. 8 şi în Centrul Comunitar Gutenberg, oamenii fără adăpost beneficiind aici de activităţi de socializare, suport în găsirea unui loc de muncă, sprijin pentru obţinerea actelor de identitate şi stare civilă şi nu în ultimul rând de activităţi sociale menite să-i ţină departe de tot ceea ce înseamnă comportament antisocial.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:16:36 Ora standard a Europei de Est