Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bursele Erasmus sau atunci când academia și prietenia rimează perfect

La Universitatea din Oradea

Bursele Erasmus sau atunci când academia și prietenia rimează perfect

În acest an universitar, peste 70 de studenți Erasmus și-au propus să studieze, un semestru sau chiar un an academic, la Universitatea din Oradea, în cadrul programului Erasmus. Aceștia provin din țări ca: Turcia, Iordania, Portugalia, Franța, Spania, Italia sau Germania.

Pentru a-i ajuta să se acomodeze, Departamentul de Relații Internaționale, împreună cu un grup de studenți din universitate, a organizat mai multe vizite, în campus și prin Oradea.
Studenții străini au fost impresionați mai cu seamă de vizita la bisericuța de lemn aflată în campusul universității. De asemenea, biblioteca a produs o frumoasă impresie studenților străini. Alte puncte de atracție pentru oaspeții universității au fost pendulul lui Foucault, la vremea instalării sale, cel mai vechi din România.
Lect. univ. dr. Vasile Grama, cadru didactic al Departamentului de Geografie, Turism și Amenajarea Teritoriului, și-a pregătit studenții pentru a fi cei mai buni ghizi ai oaspeților sosiți la Oradea în cadrul programului Erasmus. Din cadrul turului pe care aceștia l-au făcut în Oradea n-au putut să lipsească informațiile despre istoria locurilor, arhitectura secession și specificul multicultural al orașului.
La sfârșitul săptămânii trecute, studenții Erasmus au vizitat defileul Crișului Repede, peșterile de la Vadu Crișului și „Unguru Mare" de la Șuncuiuș. Pentru perioada următoare sunt programate două evenimente de promovare a programului Erasmus la Universitatea din Oradea. De această dată, gazdele, studenții Universității din Oradea, vor povesti despre experiența trăită de ei, la facultăți din străinătate și, la rândul lor, musafirii străini ai universității vor prezenta facultățile unde învață la ei acasă.
Iată ce spun câțiva dintre studenții Erasmus aflați în aceste zile la Universitatea din Oradea despre experiența lor de până acum:
„Salut. Sunt studentă la Universitatea din Coimbra, Portugalia și am decis să vin la Oradea pentru că am înțeles că acest oraș este foarte diferit de orașele noastre. Primul lucru pe care l-am observat, imediat ce am sosit, a fost clima, deși cerul era însorit, vântul era rece. Este evident că orașul se reconstruiește, ceea ce e foarte bine, din perspectiva clădirilor istorice, dar și din cea a noilor obiective ale orașului. Sunt destul de mulți cei care nu vorbesc engleza, dar se străduiesc să comunice cu noi, prin gesturi sau mimică, pentru a ne oferi tot ce au mai bun. În concluzie, mi-a făcut plăcere să descopăr Oradea și oamenii ei. Sunt foarte recunoscătoare că am avut parte de această oportunitate". (Maria)
„După aproape un an, aici în România, drumețiile în natură s-au dovedit a fi printre cele mai bune experiențe. Ne aduc pe toți împreună, indiferent de naționalitate, limbă, origine sau nivel de cunoaștere a limbii engleze. Cred că în asta constă frumusețea programelor Erasmus: învățăm mult unii de la ceilalți, dărâmăm toate stereotipurile cu care am venit. Descoperim modul de viață românesc, pas cu pas, fiindcă poate fi chiar derutant la început, și, încet, ne găsim propria cale. România chiar îți ajunge la suflet, mai ales când cerul e senin și cursurile n-au început încă. Cred că această stare va rămâne una din amintirile cele mai dragi mie din România: vizitele la peșteri și cascade, călătoriile cu trenul și, mai important, să împărtășesc aceste momente cu prietenii". (Alicia Feras - Franța)
„Azi începe cea de a doua mea săptămână în Oradea și, în timp ce scriu aceste lucruri nu-mi simt picioarele. Am fost într-o drumeție de patru ore prin defileul Crișului Repede. Mintea mi-a stat locului. Să fiu la Oradea este o experiență atât de grozavă și excursia de astăzi m-a ajutat să realizez acest lucru. Vadu Crișului e minunat!". (Bora Dina - Turcia)
„Prima mea experiență Erasmus în Oradea a început în cel de-al doilea semestru al anului universitar 2020-2021. În ciuda dificultăților create de pandemie, toți cei din jurul meu au știut cum să facă să mă simt binevenit, mi-am făcut mulți prieteni și m-am bucurat să descopăr acest frumos oraș. Oradea e plină de surprize. Terenurile de sport, spa-urile, ștrandurile sunt doar câteva exemple. Centrul orașului e uluitor, adevărată inimă a locului, cu multe evenimente, animat de localnici, cu restaurante și frumos iluminat noaptea. Universitatea mi-a asigurat cursuri de calitate, iar profesorii sunt foarte disponibili pentru a-i ajuta pe toți cei care le-o cer. Datorită experienței de aici am putut să apreciez frumusețea României și să mă bucur de o bună pregătire în același timp. De fapt, am decis să aplic pentru încă o bursă Erasmus și să mă întorc aici pentru a mă bucura de viața universitară, cu toate activitățile rezervate beneficiarilor acestor burse. Îmi doresc să mai petrec cel puțin încă un semestru aici, împreună cu toți". (Alessandro - Italia, pentru a doua oară la Oradea, cu bursă Erasmus)
„În primul rând, pare greu să-ți părăsești țara. Să mergi într-o altă țară, nu e nici asta un lucru ușor. Pentru că sunt o sumedenie de lucruri diferite, cum ar fi mâncarea, oamenii și cultura. În ciuda acestor lucruri, e un sentiment grozav să ieși din zona de confort, să faci ceva de unul singur și e o experiență pe care fiecare ar trebui să o trăiască. Și să înveți ceva despre alte culturi, comunicând cu străinii, e unul din cele mai mari avantaje ale programelor Erasmus. Oradea e unul dintre orașele minunate pe care le-am văzut. Sunt sigură că, dacă n-ar fi fost pandemia, ar fi fost chiar mai bine. Dar, în ciuda acestei realități, atmosfera orașului e caldă și primitoare. Tocmai potrivită pentru a descoperi mulțimea de clădiri frumoase din centrul orașului". (Tayfun - Turcia) (B.C.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 05:13:09 Ora de vară a Europei de Est