Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Centralizarea lumii, de Gheorghe Păun

Revista de cultură ,,Curtea de la Argeș” numărul din noiembrie 2021

Centralizarea lumii, de Gheorghe Păun

,,Un titlu evaziv, care nu spune prea mult, neavând măcar un adjectiv în componență. E de bine sau de rău? Mă grăbesc să clarific: centralizarea lumii, ca pericol pentru lume. Unul dintre multele pericole, este adevărat, la vremea curentă, a „îmbătrânirii" civilizației umane. Știu ce risc propunându-mi/vă un asemenea subiect, pentru că știu că centralizarea are mulți avocați, ba există și multe argumente obiective, le putem chiar numi științifice, în favoarea ei.

Doar că recenta pandemie a funcționat ca un revelator fotografic, scoțând la iveală parcă mai mult consecințele rele decât pe cele bune...
Am în vedere organismele internaționale, de genul ONU, OMS, UE, EMA și altele ca ele, organizațiile suprastatale, cu cât mai cuprinzătoare, cu atât mai potențial „toxice". La limită - globalizarea, centralizarea extremă, cu centrul pretutindeni și nicăieri. Ascuns, de fapt. De necontestat, toate acestea au rostul lor, utilitatea lor, în mare măsură fără ele nu se mai (!) poate, ele sunt produsul unor condiții istorice precise. ONU a apărut pentru a preveni războaiele, numai unită Europa poate sta în competiție cu marile puteri ale lumii, în lupta cu o pandemie, țările lumii trebuie să-și coordoneze acțiunile, globalizarea există deja, pare un nonsens punerea ei în discuție...
Da, dar să fim atenți, pentru că diavolul stă ascuns în detalii (vorbă occidentală), iar în orice bine există un sâmbure de rău și invers (vorbă orientală). Nuanța, luciditatea, suspiciunea senină, precauția ar trebui să fie cuvintele-cheie ale abordării.
În teorie, sistemele ierarhizate sunt mai eficiente, pe total, optimul global fiind mai bun decât o alăturare de optime locale, la limită, un guvern mondial, ca să folosesc o sintagmă utopic-conspiraționist-gazetărească, ar fi o mare binefacere. Da, dar considerațiile de genul acesta țin seama de criterii abstracte, de o eficiență-utilitate globală (eventual exprimată în bani), sacrifică localul, vin cu costuri din alte puncte de vedere - unul dintre ele, singurul pe care îl discut aici, fiind fragilitatea, vulnerabilitatea la „accidente" și la „influențe exterioare". O „rețea" rigidă devine nefuncțională atunci când un „nod" al ei cade - e o observație simplă din informatică, unde de multă vreme se caută organizări „amorfe" ale „norilor" de procesoare/calculatoare, cumva pe modelul societății umane, al țesuturilor sau al creierului, în care întregul funcționează cu succes și atunci când un număr nu prea mare de „unități componente" ies din funcțiune.
Teorie. Tot la nivel de teorie se scriu regulamentele, statutele, constituțiile tuturor organizațiilor publice. Ar fi perfect, dacă aceste organizații ar fi formate din... îngeri!
În realitatea psiho-socio-geo-politică acționează oameni. Apar interesele - financiare în primul rând, beția puterii, orgoliile, graba, erorile, prostia, sechelele personale sau istorice... Sub-sistemele unui sistem complex încearcă să se autonomizeze, să iasă de sub observația/controlul altor subsisteme. Interesele/banii cumpără „vectori de influență" (abuzez de ghilimele, dar folosesc o terminologie cât mai vagă, pentru a rămâne la nivelul unor observații generale, evitând exemplele concrete), pot cumpăra voturi și pot influența decizii. În spatele intereselor/banilor se află oameni, acționând adesea ca atare, individual, sau organizați, de exemplu, în corporații, „laboratoare" ideologice sau de altă natură, guverne (lasă că, prea adesea, și laboratoarele și guvernele sunt controlate de corporații, deci de bani). Efectul este direct: prin intermediul unor instituții centrale, lumea poate fi controlată de persoane sau grupuri de persoane...".
Am citat din editorialul domnului redactor-șef, academician Gheorghe Păun.
Ce mai puteți lectura în acest număr, printre altele: Horia Bădescu: Diavolul locuieşte în Silicon Valley, Irinel Popescu: Cercetarea medicală românească: probleme şi soluţii, Ilie Popa: Comandor aviator Ioan Dicescu, martir al regimului communist, Radu Ştefan Vergatti: Relaţiile lui Radu cel Mare cu Patriarhia ecumenică, Constantin Bălăceanu­Stolnici: Câteva gânduri despre Rudolf II, Eufrosina Otlăcan: Matematician Tiberiu Mihăilescu, Ana Olos: Demetru incognito la Bârlad, Florentin Popescu: Radu Theodoru. Romanul unei vieţi, Dumitru Gabura: Scriitori basarabeni...
Adresa vă este cunoscută: www.curteadelaarges.ro
(OviDan)

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 22:48:22 Ora de vară a Europei de Est