Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Utilizarea instrumentelor web 2.0 prin colaborare. Proiectele eTwimning”

Eveniment marca „TopFormalis”

„Utilizarea instrumentelor web 2.0 prin colaborare. Proiectele eTwimning”

Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis" din Oradea a organizat marți, 19 octombrie 2021,seminarul online cu tema „Utilizarea instrumentelor web 2.0 prin colaborare. Proiectele eTwimning".

Activitatea s-a adresat tuturor elevilor, studenților, părinților și profesorilor  și și-a propus să  prezinte participanților potențialul educativ și creativ al instrumentelor web 2.0 de învățare nonformale și să-i familiarizeze  cu noi metode, tehnici și situații nonformale folosite în cadrul proiectelor eTwinning. Seminarul a făcut parte din Proiectul „Clubul Prietenilor TopFormalis", ediția a VI-a, inclus în Calendarul Activităților Educaționale Județene al Inspectoratului Școlar Județean Bihor. La activitate au participat un număr de aproximativ 100 de persoane din mai multe județe ale țării , aceștia având posibilitatea să facă un schimb valoros de experiență cu formatoarea - prof. Sânziana Neșiu de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din Oradea.
Prin utilizarea instrumentelor web 2.0 se pot dezvolta atât operaţiile de gândire convergentă care presupun căutarea şi găsirea unui răspuns simplu şi corect, cât și operaţiile de gândire divergentă prin care se ajunge la emiterea unor răspunsuri posibile, la o situaţie cu final deschis; ori la o gândire evaluatoare ce duce la anumite judecăţi în baza unor criterii implicite sau explicite. Astfel, se face apel la aptitudinile digitale creatoare ce ar presupune capacitatea de a elabora idei sau la gândirea critică care are la bază capacitatea de analiză, de interpretare şi de explorare. Folosirea instrumentelor web 2.0 în actul didactic și implicit în cadrul proiectelor eTwinning poate ajuta la dinamizarea procesului instructiv-educativ și la dezvoltarea abilităților de viață ale elevilor, atât de importante în contextul societății actuale.
În cadrul webinarului au fost prezentate următoarele aspecte :
*Platforma eTwinning, logare, creare profil personal, căutare parteneri, posibilități de formare personală (seminarii online, evenimente de formare, materiale autodidactice), avantaje, recunoaștere (națională, europeană)
*Definiția instrumentelor web 2.0, corelarea utilizării instrumentelor web 2.0 cu dezvoltarea competențelor digitale
*Exemple de învăţare  explorativă, learning by doing, prin prezentarea următoarelor instrumente web 2.0: Liveworksheets.com/ teste interactive, de dificultate diferită /
*lyricstraining.com/ folosirea muzicii în predarea limbilor moderne / 
*voki.com / personaje animate vorbitoare, avatar /
*jamboard.google.com, tabla albă interactivă, asociată unei întâlniri online
La finalul seminarului, toți participanții și-au exprimat entuziasmul referitor la relevanța informațiilor noi însușite, precum și disponibilitatea de a le aplica atât în activitățile didactice desfășurate on-line, cât și on-side, totul în beneficiul elevilor lor.
Prof. univ. dr. Valentin Blandul
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Utilizarea instrumentelor web 2.0 prin colaborare. Proiectele eTwimning”.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:32:23 Ora standard a Europei de Est