Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Festivalul Toamnei la Şcoala şi Grădiniţa Americano Română

Ediţia octombrie 2021

Festivalul Toamnei la Şcoala şi Grădiniţa Americano Română

Într-o zi de octombrie caldă şi însorită, decorată de natură în culorile magice ale toamnei, copiii Şcolii şi Grădiniţei Americano Române din Oradea au sărbătorit Festivalul Toamnei, ediţia 2021.

Bogata recoltă a toamnei a umplut coşurile din curtea şcolii noastre, iar copiii,împreună cu cadrele didactice, au pregătit numeroase gustări şi mâncăruri specifice acestui anotimp.
Grupele mici ale grădiniţei au pregătit ştrudele cu mere delicioase şi prăjituri cu prune, grupa mijlocie a stors roşii zemoase ca să pregătească bulionul pentru iarnă, iar grupa mare a umplut borcanele cu un compot dulce şi gustos, de mere şi pere, bun de savurat în zilele geroase.
Elevii de la şcoală au avut o serie de activităţi, care de care mai creative şi distractive, deopotrivă! Deschiderea festivităţii s-a făcut printr-un dans colectiv cu toţi elevii, sincron, în curtea interioară a şcolii.
Clasa pregătitoare a pregătit „Dansul frunzelor" şi a creat o expoziţie de pictură colectivă, în care figurile geometrice au căpătat chipuri omeneşti, clasa I şi-a expus în curte lucrările individuale de desen cu tematică de toamnă, iar elevii talentaţi ai clasei I au pregătit, cu măiestrie, o scenetă de teatru bine pusă în scenă, prestaţia lor fiind încheiată, în aplauzele audienţei, în paşi de dans, pe melodia „Noi doi şi o umbrelă!"
Elevii din clasa a doua şi-au expus compunerile şi poeziile cu specific adaptat toamnei, alături de chipurile create din conopidă, au recitat cele mai frumoase poezii de toamnă şi au lecturat cele mai creative compuneri, încheind prestaţia lor în paşi de dans - „Celebration Dance".
Clasa a treia ne-a încântat cu expoziţia de legume, în care fiecare personaj părea desprins din basm, elevii au recitat apoi o serie de poezii de toamnă şi au încheiat prestaţia lor la festival cu cântecelul „Supa de legume", scris de Otilia Cazimir, cântat împreună cu colegii lor din clasa a IV-a.
Cei mai mari şcolari ai noştri, cei din clasa a IV-a, şi-au expus lucrările realizate din vinete în curtea şcolii, pictura colectivă realizată pe tema toamnei şi au montat coliviile pictate şi decorate de ei, care vor rămâne pe gardul nostru, pentru a adăposti peste iarna păsărelele fără adăpost. În final, au cântat în limba engleză cântecelul „Harvest Song".
La finalul festivităţii, copiii au savurat plăcintele şi ştrudelele făcute cu sârguinţă de colegii lor mai mici şi au gustat din mustul proaspăt stors din struguri în cadrul special decorat la intrarea în curtea instituţiei noastre!
Ne-am bucurat împreună şi în acest an de recolta bogată a toamnei, petrecând o zi minunată la evenimentul pe care echipa noastră, de la mic la mare, l-a organizat la Şcoala şi Grădiniţa Americano Română!
Gabriela Arghiroiu
coordonator S.G.A.R.
Vedeți mai multe poze (25 de poze) în Galeria foto: Festivalul Toamnei la Şcoala şi Grădiniţa Americano Română.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:58:45 Ora standard a Europei de Est