Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primarul Florin Birta și-a prezentat raportul de activitate pentru primul an de mandat

Joi, 21 oct.,

Primarul Florin Birta și-a prezentat raportul de activitate pentru primul an de mandat

Primarul Florin Birta, alături de viceprimarii Arina Moș și Marcel Dragoș, și-a prezentat raportul de activitate din primul an de mandat. Anul 2021 a fost puternic influențat de pandemia generată de coronavirus, astfel că preocuparea administrației locale a fost gestionarea crizei sanitare, a cheltuielilor, a economisirii banului public și s-a pus accentul pe atragerea cât mai multor fonduri europene.

Primarul Florin Birta a enumerat cele mai importante proiecte încheiate, precum şi cele aflate în derulare, cum ar fi parcarea supraetajată de pe strada Braşovului şi cea de pe strada G. Bariţiu, pasajul suprateran din dreptul Universităţii, extinderea liniei de tramvai pe traseul Calea Aradului-Atelierelor, reabilitarea Bulevardului Nufărul-Cantemir, noile zone pietonale de pe străzile Libertăţii,  Aurel Lazăr şi Piaţa Ferdinand, dar şi modernizarea parcului O.T.L. cu 20 de tramvaie ASTRA-Arad şi 15 autobuze hibrid.
„Împreună am fost în tot acest an o echipă și împreună am putut duce lucrurile mai departe, alături de consilierii locali și de angajații din aparatul de specialitate al Primăriei Oradea, cărora le mulțumim pentru toată activitatea. În urma acestei pandemii am trecut prin multe situații dificile. Una dintre ele este actualizarea prețurilor contractelor, pentru că au crescut prețurile materialelor de construcții și atunci, doar acolo, avem aproximativ 80 de milioane de lei în plus, pe care în loc să-i folosim anul viitor la alte investiții, a trebuit să-i suplimentăm pentru aceste contracte de lucrări. Totodată, să nu uităm că avem o problemă în acest moment pe care va trebui să o rezolvăm legată de încălzirea de la iarnă, pentru că prețul gazelor s-a scumpit de la 80-100 de lei/megawatt undeva la aproximativ 500 de lei/megawatt și în acest moment suntem în discuții pentru a lua unele decizii în ceea ce privește prețul gigacaloriei de la iarnă", a precizat primarul Florin Birta.
Primul an de mandat a fost unul al implementării de noi proiecte pentru dezvoltarea orașului și continuării proiectelor demarate în anii anteriori, dar și al gestionării crizei sanitare generate de pandemia de Covid 19.
„Printre obiectivele pe care le-am avut de la început au fost în primul rând creșterea calității vieții, infrastructura, drumuri mai bune în oraș, pasaje pentru decongestionarea traficului, noi spații verzi, atragerea în continuare de investiții, dezvoltarea companiilor locale și servicii publice mai bune. Un proiect la care lucrăm și ținem foarte mult să-l implementăm în următoarea perioadă este digitalizarea, în continuare, a administrației publice locale. Am pus accent pe un transport metropolitan integrat, proiecte de regenerare urbană, parcări compacte în centrul orașului și în cartiere, noi zone pentru tineret și sport, școli, grădinițe modernizate și foarte important, mai ales în această perioadă, un sistem medical la standarde normale", a mai precizat primarul Florin Birta. 
Printre prioritățile administrației publice locale orădene se numără implementarea proiectelor care vizează drumurile și rețelele publice, oferind condiții de trafic mai bune, demne de un oraș european. Administrația și-a propus să facă progrese notabile în dezvoltarea infrastructurii medicale, modernizând unitățile spitalicești și asigurând condiții decente pentru pacienți. Multe dintre proiectele cu un impact major în domeniul sanitar sunt deja în derulare.
Totodată, turismul sustenabil este parte din strategia pe termen lung a orașului Oradea. Sunt folosite resursele și obiectivele turistice de care orașul dispune pentru atragerea turiștilor, se continuă reabilitarea clădirilor din centrul istoric în cadrul programului anual, precum și restaurarea zidurilor Cetății Oradea.
S-au mai dezvoltat proiecte în domeniul educației, culturii, socialului sau  siguranței cetățeanului, acestea urmând să fie continuate și în anii următori. (B.P.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:47:03 Ora de vară a Europei de Est