Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

,,Public safety and the need for high social capital”, ediția a III-a

Conferinţa cu participare internaţională

,,Public safety and the need for high social capital”, ediția a III-a

Vineri, 5 noiembrie 2021, Centrul de Cercetare în Drept SARA/ SARA Law Research Center https://www.ccdsara.ro/ a organizat cea de-a III-a ediție a conferinţei „Siguranţa publică și nevoia de capital social ridicat"/,,Public safety and the need for high social capital"(conferință cu participare internațională).

Co-organizator al activității a fost Centrul Cultural Județean Arad, iar parteneri: Universitatea Agora din Oradea, Universitatea din Oradea, Academia de Ştiinţe Juridice din România, Asociaţia Română de Științe Penale, Asociația Criminaliștilor din România, Centrul de Excelenţă pentru Studiul Minorităţilor Transfrontaliere, Centrul Euroregional de Prevenire şi Combatere a Criminalităţii Transfrontaliere și Grupul Editorial Universul Juridic.
Manifestarea științifică se constituie ca activitate principală în cadrul proiectului cu același nume, finanțat de Consiliul Județean Arad, proiect coordonat de prof. univ. dr. habil Elena-Ana Iancu.
Lucrările au fost prezentate on-line, participarea și conectarea fiind permise fără taxă. Ca și la celelalte ediții, conferința s-a transmis în direct, dar fiind înregistrată, poate fi vizionată pe  https://www.youtube.com/watch?v=YcCKzTsiM54
Oficiile de deschidere și coordonare i-au revenit inițiatorului și responsabilului de proiect, prof. univ. dr. habil Elena-Ana Iancu, decanul Facultății de Științe Juridice și Administrative, Universitatea Agora din municipiul Oradea, conducător de doctorat al Școlii doctorale de Drept din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza".
Din partea Consiliului Județean Arad a luat cuvântul domnul vicepreședinte Răzvan Cadar, care a apreciat proiectul, importanța și impactul proiectului, și și-a exprimat sprijinul și în viitor. Și fiindcă cu o zi înainte, în 4 noiembrie, a fost marcată Ziua profesiilor liberale în România (aflată la cea de-a XIV-a ediție), lucrările au fost deschise de domnul ing. ec. dr. senior partner Veridio Adrian Vascu, președinte de onoare, Uniunea Profesiilor Liberale din România, care a vorbit „Despre profesiile liberale în contextul actual".
Programul conferinței a fost structurat pe 15 paneluri, care au totalizat 83 de studii înscrise de cadre didactice, practicieni, doctoranzi, studenți, cercetători cu afiliere din 14 centre universitare din țară, Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea din București, Universitatea Agora din Oradea, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea din Oradea, Universitatea „Spiru-Haret", Universitatea Româno-Americană din București, Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza", Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad, Universitatea „Vasile Goldiș" din Arad, Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir" din București, Universitatea de Medicină și Farmacie ,,Iuliu Haţieganu" Cluj-Napoca, Universitatea ,,Ovidius" din Constanța, Universitatea „Titu Maiorescu" din București; din patru centre universitare din străinătate, University of Miskolc, Ungaria, UNINT University of the International Studies of Rome, Roma, Italia, University of Debrecen, Ungaria, University of Public Service,  Faculty of Law  Enforcement, Budapest, Ungaria; din patru asociații profesionale din țară, Asociația Criminaliștilor din România, Asociația Română de Științe penale, Societatea de Științe Juridice și Administrative, precum și Asociaţia pentru Prevenirea Malpraxisului Medical; o asociație profesională din străinătate, Hungarian Association of Criminal Law; cinci centre de cercetare: Centrul de cercetare în Drept SARA, Interdisciplinary Research Center for Alternative Conflict Solution and Dispute Resolution,  Alternative Conflict Solution and Dispute Resolution Working Committee of the Hungarian Academy of Sciences, Centrul de Excelenţă pentru Studiul Minorităţilor Transfrontaliere, Centrul Euroregional de Prevenire şi Combatere a Criminalităţii Transfrontaliere; un institut de cercetare din străinătate: Institute for Cyber Policy Studies, Israel; un institut de cercetare din țară, Institutul Oncologic ,,Prof. dr. Ion Chiricuța" din Cluj-Napoca, precum și din alte instituții importante: Direcția de Investigare și Combatere a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism  -  Serviciul Teritorial Oradea, Centrul de Excelență NATO în domeniul HUMINT din Oradea, Judecătoria Zalău, Spitalul Clinic C.F. Oradea, Spitalul Clinic Municipal ,,Dr. Gavril Curteanu", Oradea, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj, Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Oradea, Inspectoratul de Poliție al Județului Bihor, din școli: International School of Oradea, Școala Gimnazială Coroieni, Maramureș.
Tot ca roade ale acestei conferințe, urmează să fie realizate studii propuse de 14 doctoranzi cu afiliere în nouă școli doctorale: Școala doctorală de Drept, Universitatea ,,Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, Școala doctorală de Drept a Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza", Școala doctorală de Drept a Universității „Titu Maiorescu" din București, Marton Géza Doctoral School of Legal Studies University of Debrecen, Școala doctorală de Drept din cadrul Institutului de cercetări juridice „Acad. Andrei Rădulescu", Academia Română, Școala doctorală de Drept, Academia de Studii Economice București, Școala doctorală de Științe politice, Universitatea din București, Școala doctorală de Marketing, Academia de Studii Economice din București.
La finele ediției actuale, doamna prof. univ. dr. habil. Elena-Ana Iancu, fondatorul conferinței, a avansat sugestii pentru edițiile viitoare, lansând noi provocări și îndemnând viitorii participanți să se orienteze spre subiecte care să reliefeze mai pregnant relațiile dintre comunitățile academice, pentru a „sparge bariere", rezultate ale unor cutume instituționale, evidențiind, printre altele, faptul că ,,este benefic a sublinia dimensiunea umană și socială a cadrului didactic, atât în procesul de devenire a studenților noștri, cât și a comunităților locale în care trăim".
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (66 de poze) în Galeria foto: ,,Public safety and the need for high social capital”, ediția a III-a.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 3 octombrie 2022