Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

La Târgul de Crăciun din Oradea, ediția 2021

Încep înscrierile pentru expozanți

La Târgul de Crăciun din Oradea, ediția 2021

Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (Visit Oradea), cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea, organizează în perioada 3 decembrie 2021 - 2 ianuarie 2022 o nouă ediție a Târgului de Crăciun Oradea.

Pregătirile sunt în toi, așa că începând cu data de 15.11.2021, cei care doresc să participe în calitate de comercianți la Târgul de Crăciun Oradea 2021, se vor putea înscrie on-line pe https://targuldecraciunoradea.ro/.
Căutăm producători de bunătăți tradiționale, dulciuri sau alte specialități, meșteri populari, artizani de suveniruri și articole specifice sărbătorilor de iarnă, care să ni se alăture în Piața Unirii în perioada 3.12.2021 - 2.01.2022.
Perioada de înscrieri este 15 noiembrie - 27 noiembrie 2021 (ora 12.00).
Formularul de înscriere va fi disponibil la următorul link: https://targuldecraciunoradea.ro/.
Pentru a depune o cerere de participare, doritorii vor trebui să urmeze toți pașii din formularul de înscriere care va fi disponibil on-line, respectiv să completeze toate informațiile solicitate în câmpurile dedicate (denumire companie și informații cu privire la persoana de contact etc.), să încarce documentele solicitate în formularul de înscriere și să furnizeze informații cu privire la tipul de amplasament vizat.
Vor fi disponibile:
*37 (treizeci și șapte) de căsuțe din lemn pentru agenți economici din sectoarele alimentar și non-alimentar;
*10 (zece) locații pentru amplasamente de tip construcție proprie food truck;
ELEMENTE DE PREŢ
Prețul de ocupare a domeniului public pentru activități comerciale desfășurate în cadrul evenimentelor publice organizate de Primăria Municipiului Oradea este stabilit conform hotărârii Consiliului Local Oradea privind taxele și impozitele locale. La fel și prețul de pornire a licitației.
În cazul în care vor exista mai multe solicitări decât locații disponibile pentru una dintre categoriile de amplasamente disponibile, se va organiza o licitație pentru atribuirea spațiilor respective.
Prețuri și taxe instalare, garanții
Căsuțe
*75 lei/căsuță/zi +T.V.A. (producătorii și meșterii care dețin autorizații conform legii beneficiază de reducere de 30% din tarife). Plata se va face în două tranșe.
*Prima tranșă în cuantum de 500 de lei se va achita la semnarea convenției de ocupare temporară a domeniului public.
*Plata celei de-a doua tranșe, care constă în diferența rămasă de plată, se va face până în data de 16.12.2021.
*1.500 lei/căsuță garanție percepută pentru eventuale daune produse de către comerciant în defavoarea organizatorului (distrugeri, neprezentare etc.) Plata garanției se va face înainte de semnarea convenției de ocupare temporară a domeniului public.
*550 lei + T.V.A. taxa de instalare. Taxa acoperă instalarea căsuțelor și racordarea acestora la utilități.
*Consumul de curent va fi contorizat pentru fiecare căsuță și se va achita la încheierea evenimentului pe baza citirii contoarelor.
În cazul în care vor exista mai multe solicitări pentru același amplasament/căsuță, departajarea se va face prin licitație. Licitația se desfășoară după regula licitației competitive.
Construcții proprii și atracții /activități (food truck)
Pentru comercianții din zona de construcții proprii și atracții / activități se va aplica taxarea pe baza de comision din vânzări după cum urmează:
*Comision de 16% din totalul vânzărilor fără TVA (vânzări propriu-zise și prestări de servicii) realizate de către colaborator în cadrul evenimentului, comision la care se adaugă TVA în cotă de 19%. Astfel, comisionul cuvenit organizatorului se va calcula după cum urmează: [ (z x 16%) + 19%] unde z = totalul vânzărilor, fără TVA.
*Taxa de instalare: 1.960 lei + T.V.A. Taxa acoperă racordarea la rețelele de utilități și consumul utilităților pe toată perioada evenimentului.
ÎN CE CONSTĂ PROCEDURA DE ATRIBUIRE
Etapa I - Depunerea solicitărilor de participare, prin intermediul formularului online.
Etapa II - Centralizarea ofertelor și stabilirea ofertanților calificați. În situația în care un ofertant nu îndeplinește una sau mai multe dintre cerințele din Regulamentul de participare sau nu a prezentat unul sau mai multe documente solicitate în formularul de înscriere, Comisia de evaluare va declara ofertantul ca fiind necalificat.
Etapa III - Atribuirea căsuțelor se va face prin selectarea poziției dorite de către solicitant din categoria specifică produselor comercializate. Amplasamentele sunt catalogate pe baza categoriei de produs. Fiecare categorie este marcată cu o culoare specifică, iar pozițiile din cele patru categorii sunt numerotate individual. Toate aceste elemente sunt reprezentate clar pe planul de amplasare al evenimentului, în Regulamentul de participare.
Exemplu practic: Dacă pentru căsuța nr. 1 din categoria ALIMENTE va exista o singură solicitare de la unul din ofertanții calificați, acesta va fi atribuită la prețul 75 lei +TVA /căsuță/zi, după care se va trece la atribuirea căsuței cu nr. 2. În schimb, dacă pentru căsuța cu nr. 1 vor fi mai multe solicitări, se va face o licitație cu strigare. Pasul de licitație este de 1 leu/pas. Prețul licitat va fi cel puțin egal cu prețul de pornire a licitației (75 lei +TVA /căsuță/zi) + primul pas.
Etapa IV - Instalare și montaj.
Etapa V  - Desfășurarea Târgului de Crăciun, 3 decembrie 2021 - 2 ianuarie 2022.
Etapa VI - Demontare și curățenie în spațiu.
Ne găsiți on-line:
Facebook: https://www.facebook.com/targuldecraciunoradea/
Eveniment dedicat: https://www.facebook.com/events/296024909044397/
Instagram: https://www.instagram.com/oradeatargdecraciun/
E-mail: office@visitoradea.com
__________________________
Târgul de Crăciun din Oradea 2021 este organizat de Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (Visit Oradea) cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea și se desfășoară în Piața Unirii, în perioada 3 decembrie 2021 - 2 ianuarie 2022.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:45:56 Ora standard a Europei de Est