Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

La Târgul de Crăciun din Oradea, ediția 2021

Încep înscrierile pentru expozanți

La Târgul de Crăciun din Oradea, ediția 2021

Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (Visit Oradea), cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea, organizează în perioada 3 decembrie 2021 - 2 ianuarie 2022 o nouă ediție a Târgului de Crăciun Oradea.

Pregătirile sunt în toi, așa că începând cu data de 15.11.2021, cei care doresc să participe în calitate de comercianți la Târgul de Crăciun Oradea 2021, se vor putea înscrie on-line pe https://targuldecraciunoradea.ro/.
Căutăm producători de bunătăți tradiționale, dulciuri sau alte specialități, meșteri populari, artizani de suveniruri și articole specifice sărbătorilor de iarnă, care să ni se alăture în Piața Unirii în perioada 3.12.2021 - 2.01.2022.
Perioada de înscrieri este 15 noiembrie - 27 noiembrie 2021 (ora 12.00).
Formularul de înscriere va fi disponibil la următorul link: https://targuldecraciunoradea.ro/.
Pentru a depune o cerere de participare, doritorii vor trebui să urmeze toți pașii din formularul de înscriere care va fi disponibil on-line, respectiv să completeze toate informațiile solicitate în câmpurile dedicate (denumire companie și informații cu privire la persoana de contact etc.), să încarce documentele solicitate în formularul de înscriere și să furnizeze informații cu privire la tipul de amplasament vizat.
Vor fi disponibile:
*37 (treizeci și șapte) de căsuțe din lemn pentru agenți economici din sectoarele alimentar și non-alimentar;
*10 (zece) locații pentru amplasamente de tip construcție proprie food truck;
ELEMENTE DE PREŢ
Prețul de ocupare a domeniului public pentru activități comerciale desfășurate în cadrul evenimentelor publice organizate de Primăria Municipiului Oradea este stabilit conform hotărârii Consiliului Local Oradea privind taxele și impozitele locale. La fel și prețul de pornire a licitației.
În cazul în care vor exista mai multe solicitări decât locații disponibile pentru una dintre categoriile de amplasamente disponibile, se va organiza o licitație pentru atribuirea spațiilor respective.
Prețuri și taxe instalare, garanții
Căsuțe
*75 lei/căsuță/zi +T.V.A. (producătorii și meșterii care dețin autorizații conform legii beneficiază de reducere de 30% din tarife). Plata se va face în două tranșe.
*Prima tranșă în cuantum de 500 de lei se va achita la semnarea convenției de ocupare temporară a domeniului public.
*Plata celei de-a doua tranșe, care constă în diferența rămasă de plată, se va face până în data de 16.12.2021.
*1.500 lei/căsuță garanție percepută pentru eventuale daune produse de către comerciant în defavoarea organizatorului (distrugeri, neprezentare etc.) Plata garanției se va face înainte de semnarea convenției de ocupare temporară a domeniului public.
*550 lei + T.V.A. taxa de instalare. Taxa acoperă instalarea căsuțelor și racordarea acestora la utilități.
*Consumul de curent va fi contorizat pentru fiecare căsuță și se va achita la încheierea evenimentului pe baza citirii contoarelor.
În cazul în care vor exista mai multe solicitări pentru același amplasament/căsuță, departajarea se va face prin licitație. Licitația se desfășoară după regula licitației competitive.
Construcții proprii și atracții /activități (food truck)
Pentru comercianții din zona de construcții proprii și atracții / activități se va aplica taxarea pe baza de comision din vânzări după cum urmează:
*Comision de 16% din totalul vânzărilor fără TVA (vânzări propriu-zise și prestări de servicii) realizate de către colaborator în cadrul evenimentului, comision la care se adaugă TVA în cotă de 19%. Astfel, comisionul cuvenit organizatorului se va calcula după cum urmează: [ (z x 16%) + 19%] unde z = totalul vânzărilor, fără TVA.
*Taxa de instalare: 1.960 lei + T.V.A. Taxa acoperă racordarea la rețelele de utilități și consumul utilităților pe toată perioada evenimentului.
ÎN CE CONSTĂ PROCEDURA DE ATRIBUIRE
Etapa I - Depunerea solicitărilor de participare, prin intermediul formularului online.
Etapa II - Centralizarea ofertelor și stabilirea ofertanților calificați. În situația în care un ofertant nu îndeplinește una sau mai multe dintre cerințele din Regulamentul de participare sau nu a prezentat unul sau mai multe documente solicitate în formularul de înscriere, Comisia de evaluare va declara ofertantul ca fiind necalificat.
Etapa III - Atribuirea căsuțelor se va face prin selectarea poziției dorite de către solicitant din categoria specifică produselor comercializate. Amplasamentele sunt catalogate pe baza categoriei de produs. Fiecare categorie este marcată cu o culoare specifică, iar pozițiile din cele patru categorii sunt numerotate individual. Toate aceste elemente sunt reprezentate clar pe planul de amplasare al evenimentului, în Regulamentul de participare.
Exemplu practic: Dacă pentru căsuța nr. 1 din categoria ALIMENTE va exista o singură solicitare de la unul din ofertanții calificați, acesta va fi atribuită la prețul 75 lei +TVA /căsuță/zi, după care se va trece la atribuirea căsuței cu nr. 2. În schimb, dacă pentru căsuța cu nr. 1 vor fi mai multe solicitări, se va face o licitație cu strigare. Pasul de licitație este de 1 leu/pas. Prețul licitat va fi cel puțin egal cu prețul de pornire a licitației (75 lei +TVA /căsuță/zi) + primul pas.
Etapa IV - Instalare și montaj.
Etapa V  - Desfășurarea Târgului de Crăciun, 3 decembrie 2021 - 2 ianuarie 2022.
Etapa VI - Demontare și curățenie în spațiu.
Ne găsiți on-line:
Facebook: https://www.facebook.com/targuldecraciunoradea/
Eveniment dedicat: https://www.facebook.com/events/296024909044397/
Instagram: https://www.instagram.com/oradeatargdecraciun/
E-mail: office@visitoradea.com
__________________________
Târgul de Crăciun din Oradea 2021 este organizat de Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (Visit Oradea) cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea și se desfășoară în Piața Unirii, în perioada 3 decembrie 2021 - 2 ianuarie 2022.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:18:02 Ora standard a Europei de Est