Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prin proiectul Erasmus+ KA1 ,,asCES”, cadrele didactice sunt formate la standarde europene

La C.S.E.I. Nr. 1 Oradea

Prin proiectul Erasmus+ KA1 ,,asCES”, cadrele didactice sunt formate la standarde europene

În perioada decembrie 2019 - septembrie 2021, un grup de 16 cadre didactice de la CSEI Nr. 1 Oradea au fost formate în diverse metode și tehnici de intervenție specifice în recuperarea copiilor cu autism, prin intermediul cursurilor de formare organizate în proiectul Erasmus+ KA1 ,,Cerințe educaționale specifice în Tulburarea din Spectrul Autismului" - prescurtat asCES.

Cursurile au fost organizate în Marea Britanie, Grecia și Slovenia, de către fondatorii programelor de formare, specialiști din SUA și persoane autorizate de către aceștia, oferindu-se astfel cadrelor didactice participante o certificare clară și de impact, cu drept de implementare, în premieră la noi în țară, în mediul educațional special, a acestor forme de intervenție specifică, deschizându-se totodată drumul pentru posibile colaborări viitoare. Oradea devine astfel, încă o dată, un punct important pe harta învățământului special românesc, pe harta Autismului, atât prin calitatea serviciilor oferite cât și prin inovația și alinierea terapiilor la standardele internaționale.
Toate cele patru cursuri sunt o premieră pentru învățământul special românesc, dar mai ales pentru domeniul Autismului, aducând în țară tehnici și metode consacrate în alte țări. Acestea pot fi privite ca și alternative educaționale și de intervenție specifică terapeutică la ceea ce există în momentul de față în Romania, dar și ca modele și abordări umbrelă care includ diversele forme de intervenție deja cunoscute la noi, îmbogățind oferta abordărilor de intervenție educațională și terapeutică, oferită în cadrul școlii cu:
*ModelulSCERTS - model de evaluare educațională și de specialitate, de creare a unor programe de intervenție personalizată (PIP-uri) dar și de design al curriculumului educațional specific în Tulburarea din Spectrul Autismului.
*Abordarea Floortime - formă de terapie și de intervenție specifică, cu accent predominat de latura relațională copil-părinte-cadru didactic, prin care părintele sau cadrul didactic interacționează cu copilul, pornind de la nivelul copilului, într-o manieră naturală și spontană, încurajând astfel dezvoltarea copilului.
*Social Stories -Povești sociale - un instrument de învățare socială care sprijină schimbul sigur și semnificativ de informații între părinți, profesioniști și persoanele cu autism de toate vârstele.
*Brain Gym - un model educațional și terapeutic care urmărește înțelegerea tiparelor naturale de mișcare, a modului în care relaționează acestea cu învățarea, promovând conștientizarea și valorificarea mișcării în viața de zi cu zi, respectiv învățarea prin joc.
Proiectul, prelungit cu un an datorită pandemiei, se află încă în faza de implementare la nivelul CSEI Nr. 1 Oradea, urmând ca până la finalul lunii iulie 2022 să se elaboreze materiale și să se organizeze workshopuri și o conferință pentru diseminarea informațiilor culese în decursul celor trei ani de proiect.
Coordonatori de proiect:
Prof. Pantazi Teodora
Prof. Corb Manole Paula
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Prin proiectul Erasmus+ KA1 ,,asCES”, cadrele didactice sunt formate la standarde europene.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 03:59:47 Ora de vară a Europei de Est