Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Acțiuni de prevenire a bullyingului școlar

Educație pentru siguranța în trafic a elevilor și

Acțiuni de prevenire a bullyingului școlar

Săptămâna trecută, la Școala Americano Română din Oradea, s-au desfășurat activități de educare a copiilor privind regulile de circulație, conduită preventivă și modul de comportare în trafic, atât ca pietoni, dar și atunci când sunt pe bicicletă sau trotinetă.

Pentru a învăța copiii despre prevenirea anumitor situații neplăcute în care ar putea fi implicați ca participanți la trafic, doamnele comisar-șef Indrieș Ioana și agent-șef adjunct Tuduce Anca, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, au organizat jocuri privind regulile specifice circulației rutiere, cu scopul asigurării siguranței elevilor, atât pe stradă, dar și în locurile de joacă amenajate în oraș. Dornici să învețe lucruri noi, elevii Școlii Americane au descifrat cuvinte „cheie" și au răspuns la întrebările adresate de cele două doamne cu privire la siguranța rutieră.
În cadrul acestor întâlniri au fost oferite informații utile cu privire la modul în care copiii se pot deplasa în siguranță pe bicicletă sau pe trotinetă, atât în parcuri, cât și pe pistele special amenajate din oraș, enumerându-se măsurile de protecție care se vor lua, atât pe parcursul zilei, precum și când se înserează. Copiii au fost învățați asupra comportamentului pe care este bine să îl aibă și atunci când sunt pietoni, li s-a arătat cum să traverseze corect strada marcată cu indicatoare rutiere sau marcată cu treceri pentru pietoni, dar și în lipsa acestora, să caute un loc potrivit pentru a trece strada, verificând cu atenție să nu treacă nici un autovehicul pentru o traversare în siguranță.
Totodată, elevii mai mari au vizionat câteva filmulețe educative cu privire la fenomenul de bullying, ca mod de începere a dezbaterii despre acest fenomen violent care se întâmplă tot mai frecvent în societatea actuală, mai ales printre copii. Au fost explicați termenii de „bullying" si „cyber-bullying", au fost prezentate modurile diferite de manifestare care pot provoca victimelor răni fizice sau emoționale. Elevii au fost învățați să recunoască manifestările concrete bullyingului și să acționeze pentru apărarea victimelor prin raportarea urgentă a acestor situații.
Cyberbullyingul este un fenomen de mare noutate care se manifestă mai ales de când se studiază în regim online, din cauza restricțiilor impuse de pandemia Covid, explicându-se diferența dintre o glumă și activități de bullying cibernetic. Dacă agresiunea se întâmplă în mediul online, acest lucru poate atrage o atenție nedorită asupra copiilor din partea unor persoane necunoscute, motiv pentru care elevii au fost încurajați să ceară ajutorul unui adult în situația în care se confruntă cu aceste neplăceri, să își  seteze un profil privat pe rețelele de socializare unde activează și să își protejeze datele cu caracter personal (nume, vârstă, adresă etc).
Încântați să afle lucruri noi care le oferă siguranță și protecție, copiii Școlii Americane au participat cu mare interes la aceste activități extracurriculare, primind la final,din partea invitatelor I.P.J. Bihor, materiale informative despre subiectele prezentate și veste reflectorizante pentru ca micii pietoni să fie vizibili în trafic.
Gabriela Arghiroiu,
coordonator S.G.A.R.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Acțiuni de prevenire a bullyingului școlar.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 11:26:07 Ora de vară a Europei de Est