Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

C.M.U.A.T. a avizat construirea unei clădiri multifuncționale în Parcul Traian

Se modernizează clădirea liceului german

C.M.U.A.T. a avizat construirea unei clădiri multifuncționale în Parcul Traian

În ședința Comisiei Municipale de Urbanism și Amenajare (C.M.U.A.T.) a Teritoriului din 8 decembrie 2021, au fost analizate 66 de lucrări, din care 33 în comisia mare C.M.U.A.T. și 33 în subcomisia operativă.

Primăria Municipiului Oradea a solicitat aviz arhitectului-șef pentru construirea clădirii multifuncționale în Parcul Traian nr. 14. Proiectul este unul mai vechi, studiat prin Planul Urbanistic de Dezvoltare (P.U.D.), aprobat cu H.C.L. 485/2019, clădirea fiind situată într-o zonă importantă din Oradea.
„Au existat mai multe variante de volumetrie pentru această clădire, existând la un moment dat și o ședință comună cu Comisia Zonală a Monumentelor, în vederea găsirii unei soluții agreate atât de către Comisia Municipală de Urbanism, cât și de către Comisia Zonală de Monumente Istorice. În final, s-a ajuns la o volumetrie care a fost avizată de către ambele comisii. Astfel, comisia municipală de urbanism a emis avizul 2484/2021, lucrarea urmând să fie realizată de către Primăria Municipiului Oradea, în parteneriat cu firma La Casa SRL", a precizat Arina Moș, viceprimarul municipiului Oradea.
Imobilul va avea un regim de înălțime P+3E+ER și va fi distribuit astfel: la parter vor fi amenajate spații comerciale, iar la etaj se vor amenaja birouri. Accesul se va face din strada Parcul Traian. Conform PUD-ului aprobat, locurile de parcare aferente funcțiunilor se vor asigura în parcarea publică etajată, situată în vecinătate, pe strada Tribunalului.
P.U.D.-ul prevedea construirea clădirii în două etape, în cea de-a doua etapă existând și posibilitatea de dezvoltare a clădirii, respectiv colțul dintre strada Parcul Traian și strada Franz Schubert, prin investiție privată.
Se modernizează liceul german
Comisia a dat avizul arhitectului-șef pentru reabilitarea clădirii Liceului Teoretic German ,,Friedrich Schiller", situat pe strada William Shakespeare nr. 22, în vederea asigurării condițiilor funcționale corespunzătoare normelor în vigoare și a creșterii eficienței energetice. Beneficiarul lucrărilor va fi Primăria Oradea.
Prin adoptarea noilor soluții tehnice se va asigura rezistența și stabilitatea construcției, precum și funcționarea acesteia în condiţii optime. Totodată, se vor realiza lucrări importante de consolidare.
S-a constatat deteriorarea accentuată a fațadelor tuturor clădirilor situate pe amplasament. Totodată, sunt pierderi de căldură din cauza neetanșeităților clădirilor, impunându-se reabilitarea termică a acestora.
Se vor aplica soluții de termoizolație ecologice și eficiente, schimbarea tâmplăriilor, refacerea completă a instalațiilor termice, a sistemelor de ventilare şi climatizare, a sistemelor de ventilare mecanică cu recuperarea căldurii, inclusiv sisteme de răcire pasivă, precum şi achiziţionarea şi instalarea echipamentelor aferente şi racordarea la sistemele de încălzire centralizată. Se va înlocui mobilierul, se vor introduce soluții tech care să facă procesul de educație mai atractiv, va crește nivelul de colectare selectivă a deșeurilor în spațiile de clasă și în spațiul de depozitare comun din cadrul școlii, inclusiv îmbunătățirea estetică a platformei comune de depozitare temporară deșeuri. 
„A fost apreciată adoptarea modernă a volumetriei și finisajelor. Clădirea va asigura condiții la standarde europene, cu atât mai mult cu cât sunt prevăzute lucrări de amploare, atât în interiorul cât și în exteriorul imobilului", a precizat Radu Fortiș, arhitectul-șef al Primăriei Oradea. (B.P.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:47:42 Ora de vară a Europei de Est