Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Recunoștință pentru ,,Emanuel”

Prezentarea noului număr al revistei L.T.B. „Emanuel”

Recunoștință pentru ,,Emanuel”

Vineri, 17 decembrie 2021, în sala mare a Bisericii Emanuel a avut loc o capelă special în cadrul căreia a fost prezentat noul număr al revistei Liceului Teologic Baptist „Emanuel" și, totodată, a avut loc festivitatea de premiere a elevilor câștigători la concursul „Recunoștință".

La ceas aniversar, împlinirea a 31 de ani de existență ai liceului, profesori, elevi și părinți s-au oprit pentru câteva momente să mediteze la înțelesurile cuvântului „recunoștință". Domnul director, prof. Iosif Curta, a adus în primul rând în atenție recunoștința față de Dumnezeu, care a susținut în tot acest timp liceul, oferind de-a lungul anilor protecția și binecuvântarea Sa. Tot domnia sa a făcut, de asemenea, referire și la noul număr al revistei care anul acesta poartă sugestiv numele „Recunoștință", fiind un număr aniversar.
În cadrul evenimentului de lansare, membrii comitetului de redacție au luat cuvântul prezentând conținutul revistei. Doamna prof. Anca Ardelean a prezentat revista ca fiind un grupaj de articole scrise atât de profesori cât și de elevi, o retrospectivă a celor mai interesante activități și proiecte școlare desfășurate în școală. Această revistă se dorește a fi un spațiu în care atât elevii cât și profesorii să se poată exprima prin articole relevante pentru viața școlii, de asemenea, a fost descrisă și ca o „vitrină de trofee", acel loc în care poți vedea performanțele elevilor la diferite discipline; „o fereastră deschisă" pentru cei dinafară prin care pot cunoaște mai bine liceul și activitățile desfășurate aici și nu în ultimul „o piatră de aducere aminte" (o amintire scrisă) a unor momente frumoase legate de viața de elev. 
Eleva Damaris Maier, reprezentantă a Consiliului elevilor, i-a provocat pe elevi să fie recunoscători că fac parte dintr-o instituție de învățământ preocupată de dezvoltarea lor armonioasă, dându-le colegilor motive pentru care ar trebui să achiziționeze revista și să se implice pe viitor în toate activitățile școlii.
Domnișoara prof. Simona Ienciu a adus în atenție concursul pe care Liceul Teologic Baptist „Emanuel" l-a organizat cu ocazia împlinirii celor 30 de ani de la înființarea școlii, sub egida „Recunoștință", pornind de la ideea că „recunoștința nu este un concept abstract, despre care unora le place să vorbească. Este o emoție puternică și vindecătoare". Concursul a fost organizat pe trei secțiuni (creație artistică, creație literară și fotografie) la care au fost invitați să participe toți elevii școlii. Interesul elevilor a fost vizibil în numărul mare de participanți (aprox. 200 de elevi), iar juriul format din profesori de specialitate a fost pus în încurcătură pentru desemnarea câștigătorilor. Doamnelor profesoare FaurTabita și Iștoc Ramona le-a revenit onoarea de a decerna premiile elevilor, după cum urmează:

CREAȚIE ARTISTICĂ

CICLUL PRIMAR
 
LOCUL 1 - Casian Demeter, clasa a II-a B
LOCUL 2 - Alexandru Domocoș, clasa a IV-a A
LOCUL 3 - Ilinca Tamba, clasa preg. B
MENȚIUNE 1 - Lucas Bejușca, clasa a II-a B
MENȚIUNE 2 - Diana Hnatiuc, clasa a IV-a A
MENȚIUNE 3 - Emanuela Petruș, clasa I B
MENȚIUNE 4 - Alessia Osiac, clasa preg. B
MENȚIUNE 5 - Maya Drugaș, clasa a II-a B
 MENȚIUNE 6 - Maria Ciuca, clasa a IV-a A
MENȚIUNE 7 - Ilinca Stoian, clasa I B
MENȚIUNE 8 - Iunia Sălăjan, clasa preg. A
MENȚIUNE 9 - Iulia Chiș, clasa a III-a A
PREMIUL SPECIAL AL JURIULUI - Coșarbă Paul, clasa a II-a B
 
CICLUL GIMNAZIAL
 
LOCUL 1 - Sara Balog-Crișan, clasa a V-a C
LOCUL 2 - Natalia Cuciula, clasa a V-a B
LOCUL 3 - Naomi Gal-Chiș, clasa a VII-a A
MENȚIUNE 1 - Alexandra Cuciula, clasa a V-a A
MENȚIUNE 2 - David Moțoc, clasa a V-a C
MENȚIUNE 3 - Cristina Mag, clasa a VII-a A
 
CICLUL LICEAL
 
LOCUL 1 - Sara Cifor, ,,Thankful", clasa a X-a A
LOCUL 2 - Carla Cosma, ,,Bunicul", clasa a XI-a B
LOCUL 3 - Ciurdar Carla, ,,Diversitate", clasa a IX-a A
MENȚIUNE - Pintea Lorena, ,,Recunoștință pentru bogăția roadelor", clasa a XI-a B
 
CREAȚIE LITERARĂ
 
CICLUL PRIMAR
 
LOCUL 1 - Bodea Julia, clasa a IV-a A
LOCUL 2 - Negru Daria, clasa a III-a A
LOCUL 3 - Bora Emma, clasa a IV-a B
 
CICLUL GIMNAZIAL
 
LOCUL 1 - Burtic Luca, clasa a VII-a B
LOCUL 2 - Brîndaș Iulia, clasa a VIII-a A
LOCUL 3 - Negru Lidia, clasa a VIII-a B
MENȚIUNE 1 - Negru Ștefan, clasa a V-a C
MENȚIUNE 2 - Negru Rebeca, clasa a V-a C
MENȚIUNE 3 - Ciuciu Rahela, clasa a V-a C
MENȚIUNE 4 - Benea Titus, clasa a VI-a B
MENȚIUNE 5 - Ilisie Tudor, clasa a VI-a B
PREMIUL SPECIAL AL JURIULUI - Negruțiu Jasmine, clasa a V-a B
 
CICLUL LICEAL
 
LOCUL 1 - Bianca Pantiș, clasa a XII-a A
LOCUL 2 - Cojan Loriana, clasa a X-a B
LOCUL 3 - Negru Daniela, clasa a XII-a B
MENȚIUNE 1 - Cuciula Anamaria, clasa a XI-a B
MENȚIUNE 2 - Cioară Alexia, clasa a IX-a A
PREMIUL SPECIAL AL JURIULUI - Iancu George, clasa a XI-a B
 
FOTOGRAFIE
 
PREMIU PENTRU FOTOGRAFIE - Sara Iegar, clasa a X-a B, ,,Amintiri"
 
În stilul caracteristic liceului, întâlnirea a fost deschisă și încheiată cu rugăciune, iar pe parcursul programului un grup de elevi, din clasa a XI-a A, ne-au introdus prin cântul lor în atmosfera Sărbătorii Crăciunului.
La mulți ani, L.T.B.E.!
Reporteri: prof. Anca Ardelean, prof. Simona Ienciu, prof. Ramona Iștoc și prof. Tabita Faur
Foto & video: Curta Thomas, XI B, Ardelean Dominique, X B
 
Vedeți mai multe poze (40 de poze) în Galeria foto: Recunoștință pentru ,,Emanuel”.
Aici aveti link-ul pentru a urmări înregistrarea video: https://www.youtube.com/watch?v=9rDkvJg0iRc
 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 12:34:05 Ora standard a Europei de Est