Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

STELUȚA ÎN CĂUTAREA MAGIEI TALE

Proiect național educațional

STELUȚA ÎN CĂUTAREA MAGIEI TALE

,,Steluța" la clasa delfinilor-I3C de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea

Cum a început totul
La finalul vacanței de vară, am aflat despre proiect de pe pagina de facebook a unei minunate învățătoare din Timișoara, Andrada Mazilu (căreia îi mulțumesc!). În primul rând vreau să subliniez că tot ce ține de activități extrașcolare, de educație nonformală și informală m-a preocupat mereu și am încercat să aduc la clasa mea de elevi o paletă cât mai bogată și variată, potrivită nivelului și nevoilor clasei prin care să contribui și mai mult la formarea profilului elevului de ciclu primar.
De la prima vedere acest proiect m-a atras și mi s-a legat de suflet. Ceva îmi spunea că e pentru mine și ai mei elevi. Și cum începutul fiecărui nou an școlar la clasa mea stă sub semnul unei povești cu multe provocări și surprize, am început clasa a III-a  cu mottoul ,,Împreună vom descoperi magia din fiecare"! Astfel, Steluța a devenit însoțitoarea, asistenta, ascultătoarea, sfătuitoarea, prietena noastră pe parcursul călătoriei în ,,Țara cunoașterii și învățăturii".
Ce cuprinde proiectul
1.A fost inițiat de Asociația „Andrei suntem toți"
2.Perioada de desfășurare a fost 15 sept.-15 dec 2021
3.Grup țintă: copii cu vârsta între 5-11 ani (în jur de 7.000 de copii)
4.Tema: Dezvoltarea socio-emoțională
5.S-a adresat cadrelor didactice, copiilor și părinților (peste 300 de cadre didactice înscrise)
6.A cuprins: o conferință de lansare a proiectului, în 20 sept, ora 18.00; șase activități implementate la clasă; un concurs de scriere creativă/poveste (proză, poezie sau benzi desenate);  expoziție virtuală cu desenele create; un lectorat cu părinții (în 4 noiembrie,ora18.00)
7.Dintre subiectele abordate amintim: Tristețea, Unicitatea personală, Curiozitatea, Iubirea
8.Activitate proprie organizată: Steluța la clasa noastră, clasa delfinilor-I3C (iubirea, curiozitatea, creativitatea, comunicarea)
9.Feddback: postarea pe grupul închis al clasei sau pe pagina personală de facebook a activităților derulate săptămânal,completarea chestionarului săptămânal oferit de către  organizatori
10.Impactul proiectului asupra mea ca și cadru didactic, coordonator al activităților și asupra elevilor clasei mele a fost unul pozitiv demonstrând că și-a atins scopul.
Ce putem spune la final de proiect
Copiii s-au cunoscut mai bine între ei, în cadrul grupului, s-au autodescoperit, au învățat lucruri noi și cel mai important au înțeles că orice emoție plăcută sau neplăcută e binevenită în viața noastră doar să o recunoaștem și să știm să o gestionăm.
Copiii abia așteptau ziua de luni când începeam săptămâna cu Steluța... o varietate de activități integrate pe baza temelor planificate în cadrul proiectului.
Am observat și am simțit liniștea sufletească pe care a adus-o proiectul în sine și dorința de împărtășire din propria experiență, din perspectivă personală a unor lucruri/aspecte de viață, personale au fost punctele forte.
Am participat  la toate activitățile propuse. Nu ni s-au părut dificile sau prea multe. Parcă totul se întâmpla de la sine. Avem lucrări în cadrul expoziției naționale virtuale. Avem lucrări premiate la proză, poezie și benzi desenate ce vor fi incluse într-o carte electronică.
Apreciem consecvența comunicării permanente prin e-mail, pe pagina asociației și prin mesaje private cu scopul de a informa și de a clarifica anumite aspecte ce priveau derularea proiectului cu creatoarea, scriitoarea cărții ce stă la baza proiectului, Tosha Ferdean, mama lui Andrei, băiatul minunat de la care a pornit ideea poveștii ce nu mai e printre noi, dar pe care l-am simțit nu o dată alături de noi.
Țin să mulțumesc părinților clasei mele care mi-au fost alături de la început, m-au susținut, ne-au apreciat activitățile derulate și mai mult au participat cu interes la lectoratul național cu părinții organizat în cadrul proiectului.
A fost un proiect despre emoții și cu multe emoții, în urma căruia fiecare a învățat ceva, a devenit mai înțelept, mai bun, mai deschis, mai curios, mai încrezător în forțele proprii, mai iubitor, mai creativ.
Mulțumesc pentru oportunitatea de a participa! A fost o adevărată provocare!
Prof. Monica Dorina Toader
 
Felicitări, Monica!
OviDan e cu ochii pe tine, și alături de tine... din 13 decembrie 2007, dacă nu greșim, cumva. Te monitorizăm în permanență cu mult drag și ne bucurăm să constatăm cât de mult ai crescut, zi de zi, în ochii noștri, ai cititorilor și prietenilor noștri!
Ești un dascăl de top, iubit de copii și de părinți, așijderea, dar și de colegii de breaslă, pentru competență și dăruire, pentru deschiderea și sinceritatea ta de neegalat, pentru nenumăratele calități pe care le etalezi.Din cele 297 de articole publicate pe www.ovidan.ro la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea, credem că peste 70-80 la sută îți aparțin sau au legătură cu tine și cu clasa ta, ceea ce nu este puțin lucru!
Felicitări și pentru acest proiect național!
Totul în interesul Măriei Sale, Elevul!
Ovidiu Dan
Găsițí mai multe poze în Galeria foto: STELUȚA ÎN CĂUTAREA MAGIEI TALE.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:18:08 Ora standard a Europei de Est