Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

STELUȚA ÎN CĂUTAREA MAGIEI TALE

Proiect național educațional

STELUȚA ÎN CĂUTAREA MAGIEI TALE

,,Steluța" la clasa delfinilor-I3C de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea

Cum a început totul
La finalul vacanței de vară, am aflat despre proiect de pe pagina de facebook a unei minunate învățătoare din Timișoara, Andrada Mazilu (căreia îi mulțumesc!). În primul rând vreau să subliniez că tot ce ține de activități extrașcolare, de educație nonformală și informală m-a preocupat mereu și am încercat să aduc la clasa mea de elevi o paletă cât mai bogată și variată, potrivită nivelului și nevoilor clasei prin care să contribui și mai mult la formarea profilului elevului de ciclu primar.
De la prima vedere acest proiect m-a atras și mi s-a legat de suflet. Ceva îmi spunea că e pentru mine și ai mei elevi. Și cum începutul fiecărui nou an școlar la clasa mea stă sub semnul unei povești cu multe provocări și surprize, am început clasa a III-a  cu mottoul ,,Împreună vom descoperi magia din fiecare"! Astfel, Steluța a devenit însoțitoarea, asistenta, ascultătoarea, sfătuitoarea, prietena noastră pe parcursul călătoriei în ,,Țara cunoașterii și învățăturii".
Ce cuprinde proiectul
1.A fost inițiat de Asociația „Andrei suntem toți"
2.Perioada de desfășurare a fost 15 sept.-15 dec 2021
3.Grup țintă: copii cu vârsta între 5-11 ani (în jur de 7.000 de copii)
4.Tema: Dezvoltarea socio-emoțională
5.S-a adresat cadrelor didactice, copiilor și părinților (peste 300 de cadre didactice înscrise)
6.A cuprins: o conferință de lansare a proiectului, în 20 sept, ora 18.00; șase activități implementate la clasă; un concurs de scriere creativă/poveste (proză, poezie sau benzi desenate);  expoziție virtuală cu desenele create; un lectorat cu părinții (în 4 noiembrie,ora18.00)
7.Dintre subiectele abordate amintim: Tristețea, Unicitatea personală, Curiozitatea, Iubirea
8.Activitate proprie organizată: Steluța la clasa noastră, clasa delfinilor-I3C (iubirea, curiozitatea, creativitatea, comunicarea)
9.Feddback: postarea pe grupul închis al clasei sau pe pagina personală de facebook a activităților derulate săptămânal,completarea chestionarului săptămânal oferit de către  organizatori
10.Impactul proiectului asupra mea ca și cadru didactic, coordonator al activităților și asupra elevilor clasei mele a fost unul pozitiv demonstrând că și-a atins scopul.
Ce putem spune la final de proiect
Copiii s-au cunoscut mai bine între ei, în cadrul grupului, s-au autodescoperit, au învățat lucruri noi și cel mai important au înțeles că orice emoție plăcută sau neplăcută e binevenită în viața noastră doar să o recunoaștem și să știm să o gestionăm.
Copiii abia așteptau ziua de luni când începeam săptămâna cu Steluța... o varietate de activități integrate pe baza temelor planificate în cadrul proiectului.
Am observat și am simțit liniștea sufletească pe care a adus-o proiectul în sine și dorința de împărtășire din propria experiență, din perspectivă personală a unor lucruri/aspecte de viață, personale au fost punctele forte.
Am participat  la toate activitățile propuse. Nu ni s-au părut dificile sau prea multe. Parcă totul se întâmpla de la sine. Avem lucrări în cadrul expoziției naționale virtuale. Avem lucrări premiate la proză, poezie și benzi desenate ce vor fi incluse într-o carte electronică.
Apreciem consecvența comunicării permanente prin e-mail, pe pagina asociației și prin mesaje private cu scopul de a informa și de a clarifica anumite aspecte ce priveau derularea proiectului cu creatoarea, scriitoarea cărții ce stă la baza proiectului, Tosha Ferdean, mama lui Andrei, băiatul minunat de la care a pornit ideea poveștii ce nu mai e printre noi, dar pe care l-am simțit nu o dată alături de noi.
Țin să mulțumesc părinților clasei mele care mi-au fost alături de la început, m-au susținut, ne-au apreciat activitățile derulate și mai mult au participat cu interes la lectoratul național cu părinții organizat în cadrul proiectului.
A fost un proiect despre emoții și cu multe emoții, în urma căruia fiecare a învățat ceva, a devenit mai înțelept, mai bun, mai deschis, mai curios, mai încrezător în forțele proprii, mai iubitor, mai creativ.
Mulțumesc pentru oportunitatea de a participa! A fost o adevărată provocare!
Prof. Monica Dorina Toader
 
Felicitări, Monica!
OviDan e cu ochii pe tine, și alături de tine... din 13 decembrie 2007, dacă nu greșim, cumva. Te monitorizăm în permanență cu mult drag și ne bucurăm să constatăm cât de mult ai crescut, zi de zi, în ochii noștri, ai cititorilor și prietenilor noștri!
Ești un dascăl de top, iubit de copii și de părinți, așijderea, dar și de colegii de breaslă, pentru competență și dăruire, pentru deschiderea și sinceritatea ta de neegalat, pentru nenumăratele calități pe care le etalezi.Din cele 297 de articole publicate pe www.ovidan.ro la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea, credem că peste 70-80 la sută îți aparțin sau au legătură cu tine și cu clasa ta, ceea ce nu este puțin lucru!
Felicitări și pentru acest proiect național!
Totul în interesul Măriei Sale, Elevul!
Ovidiu Dan
Găsițí mai multe poze în Galeria foto: STELUȚA ÎN CĂUTAREA MAGIEI TALE.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 11:22:51 Ora de vară a Europei de Est