Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un sistem Angio CT, unic în România, va funcționa în premieră la Spitalul Județean Oradea

Au fost semnate șapte contracte achiziții de echipamente medicale

Un sistem Angio CT, unic în România, va funcționa în premieră la Spitalul Județean Oradea

Municipiul Oradea a semnat șapte din cele 10 contracte aferente achiziției în comun de echipamente medicale în cadrul unui amplu proiect pe fonduri europene: „Proiect integrat pentru dezvoltare durabilă în zona montană a judeţului Bihor, îmbunătăţirea accesului şi dezvoltării serviciilor de sănătate în caz de intervenţii medicale în situaţii de urgenţă" - IPHEALTH - FA Phase, Cod emS: ROHU 449 - program de finanțare Interreg V-A România - Ungaria 2014-2020.

Valoarea totală a proiectului este de 9,7 milioane euro, din care Primăriei Oradea îi revin 4,7 milioane euro, restul sumei revenind partenerilor de proiect.
Proiectul este implementat de Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională din cadrul Primăriei Oradea.
Sistemul Angio CT - o premieră în România
„Printre echipamentele medicale achiziționate se numără un sistem unic în România - Sistemul Angio CT, care va funcționa în premieră la Spitalul Județean Oradea. Acest aparat este dedicat radiologiei intervenționale, dând posibilitatea medicilor ca în cazul pacientului cu AVC să intervină în timp real, izolând zona afectată a creierului și prevenind în acest fel extinderea în zonele sănătoase. Astfel, pacientul tratat cu acest aparat va putea ieși din spital pe picioarele lui, în doar câteva ore de la diagnosticare", a declarat primarul Florin Birta.
Acesta este un sistem hibrid folosit în radiologia intervențională vasculară și nonvasculară, compus dintr-un computer tomograf și un braț fluoroscopic cu care se pot achiziționa imagini secționale din zona de interes, combinat cu imaginile angiografice. Acestea se pot efectua în aceeași încăpere, fără ca medicii să fie nevoiți să mute pacientul. Astfel, se pot aborda patologii complexe prin intervenții minim invazive și cu timp de recuperare scurt.
Patologiile care se pot aborda cu un astfel de sistem sunt :
-  Neuroradiologie: atacul ischemic acut, anevrismele cerebrale și malformațiile arterio-venoase;
- Oncologică: chemoembolizari/ablațiie tumori hepatice, renale etc;
- Patologia vasculară periferică: repermeabilizarea vasculară;
- Patologia nonvasculară: drenaje de colecții, puncţii biopsie.
Șapte din cele 10 contracte aferente  achiziției în comun de echipamente medicale din cadrul proiectului ROHU 449 au fost deja semnate
Municipiul Oradea este partener în cadrul acestui proiectul ROHU 449, alături de încă cinci unități administrativ-teritoriale din județul Bihor: Consiliul Judeţean Bihor, Municipiul Marghita, Municipiul Salonta, Orașul Aleșd și Municipiul Beiuș, precum și Autoguvernarea Locală Berettyóújfalu, Universitatea din Oradea - Facultatea de Medicină și Farmacie, Serviciul Județean Salvaspeo Bihor, reprezentat juridic prin Asociația Salvatorilor Montani Bihor - partener asociat şi Spitalul Gróf Tisza István - partener asociat.
Prin echipamentele medicale achiziționate, sistemul sanitar orădean, dar și celelalte unități sanitare aflate în administrarea partenerilor de proiect vor fi interconectate în timp real prin sistemul de telemedicină, dorindu-se o creștere a resurselor disponibile prin mijloace tehnologice moderne, indiferent de locația în care un cetățean solicită asistență medicală pe plan local.
Municipiul Oradea a fost desemnat să deruleze achiziția publică în comun, în numele unităților administrativ-teritoriale partenere în proiect, pentru un număr de zece loturi reprezentând echipamente/sisteme medicale de tehnologie avansată, precum: ecografe Doppler, aparate radiologice, CT, SPECT CT, Angio CT, videolaringoscoape, defibrilatoare, paturi ATI și sistem intraspitalicesc de telemedicină și sistem PACS de comunicare și arhivare imagini.
Pentru fiecare lot de echipamente medicale se încheie un contract de achiziție.  În total vor fi 10 contracte. Dintre acestea, șapte au fost deja semnate, două sunt în curs de semnare (cele care au ca obiect Lotul 7 - 10 paturi ATI  și Lotul 10 - două defibrilatoare), iar achiziția care vizează Lotul 2 (aparat radiologie digital) este în curs de evaluare a ofertelor tehnice.
 Stadiul achiziției în comun pentru cele 10 loturi
 1. Lot 1 - Ecografe Doppler- 8 buc, stadiu achiziţie: finalizată
- beneficiar final: câte două bucăți. vor fi livrate către Spitalul Beiuș (Primăria Beiuş), Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea (Primăria Marghita), Spitalul Aleșd (Primăria Aleșd), Spitalul Municipal Salonta (Primăria Salonta)
- Contractant: SC REGIO MED SRL, ctr. 535147 / 22.12.2021
- Valoare contractată cu TVA: 2.366.910,00 lei / 478.221,60 euro
- Dată livrare: trei luni de la data menționată în ordinul de începere.
 2. Lot 2 - Aparat digital de radiografie - 6 buc, stadiu achiziţie: evaluare oferte tehnice
- beneficiar final: câteo buc. va fi livrată către Spitalul Beiuș (Primăria Beiuș), Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea (Primăria Marghita), Spitalul Aleșd (Primăria. Aleșd), Spitalul Municipal Salonta (Primăria Salonta), Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Oradea, Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea.
- Valoare estimată cu TVA: 750.000,00 euro
- Dată livrare: patru luni de la data menţionată în ordinul de începere.
 3. Lot 3 - Sistem intra-spitalicesc de telemedicină, stadiu achiziţie: finalizată
- un sistem cu subansamble/ componente
- beneficiar final: Spitalul Clinic Județean de Urgentă Oradea + anumite componente / subansamble vor fi instalate la fiecare spital din judeţ - Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea, Spitalul Beiuș, Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea, Spitalul Aleșd, Spitalul Municipal Salonta și Asociaţia Salvatorilor Montani Bihor - Serviciul Judeţean Salvamont Salvaspeo Bihor
- Contractant: SC Avitech Co SRL, ctr. 536763/23.12.2021
- Valoare contractata cu TVA: 5.463.715,16 lei / 1.103.914,65 euro
- Dată livrare: șase luni de la data menţionată în ordinul de începere.
4. Lot 4 - Sistem de comunicare și arhivare imagini PACS, Stadiu achiziţie: finalizată
- un sistem cu subansamble/ componente
- beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea + anumite componente / subansamble vor fi instalate la fiecare Spital din judeţ - Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea, Spitalul Beiuş, Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea, Spitalul Aleşd, Spitalul Municipal Salonta
- Contractant: SC Pixel Data SRL, ctr. 541733/29.12.2021
- Valoare contractata cu TVA: 1.068.620,00 lei / 215.909,00 euro
- Dată livrare: trei luni de la data menţionată în ordinul de începere.
 5. Lot 5 - Videolaringoscop cu ecran LCD și unitate de stocare, stadiu achiziție: finalizată
- două bucăți
- beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Oradea
-Contractant: SC KARL STORZ ENDOSCOPIA ROMANIA SRL, ctr. 544244/30.12.2021
- Valoare contractată cu TVA: 230.503,00 lei / 46.571,91 euro
- Dată livrare: trei luni de la data menționată în ordinul de începere.
 6. Lot 6 - CT - Stadiu achiziţie: finalizată
- o bucată
- beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea
-Contractant: SC General Electric Medical Systems Romania SRL, ctr. 536016/22.12.2021
- Valoare contractata cu TVA: 2.171.750,00 lei / 430.790,56 euro
- Dată livrare: patru luni de la data menţionată în ordinul de începere
 7. Lot 7 - Paturi ATI - Stadiu achiziţie: finalizată, contractul este în curs de semnare
- 10 buc.
- beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea
- Contractant: SC Dacorum Grup SRL
- Valoare contractată cu TVA: 496.230,00 lei / 100.260,64 euro
- Dată livrare: două luni de la data menționată în ordinul de începere.
 8. Lot 8 - ANGIO CT, stadiu achiziţie: finalizată
- o bucată
- beneficiar final: Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea
- Contractant: S.C Cortech Med S.R.L, ctr. 539414/27.12.2021
- Valoare contractată cu TVA: 8.068.200,00 lei / 1.630.136,99 euro
- Ordin începere: după 15 ianuarie 2022
- Dată livrare: patru luni de la data menționată în ordinul de începere.
 9. Lot 9 - SPECT CT, -stadiu achiziţie: finalizată
- o bucată
- beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea
- Contractant: Asocierea SC Vici Evolution SRL si SC AC RAD Medical Consult&Service SRL, ctr. 536004/22.12.2021 
- Valoare contractată cu TVA: 3.449.572,00 lei / 696.967,71 euro
- Dată livrare: patru luni de la data menţionată în ordinul de începere.
 10. Lot 10 - Defibrilatoare -  stadiu achiziţie: finalizată, contractul este în curs de semnare
- două bucăți
- beneficiar final: Asociaţia Salvatorilor Montani Bihor - Serviciul Judeţean Salvamont Salvaspeo Bihor
- Contractant: SC Deltamed SRL
- Valoare contractata cu TVA: 217.770,00 lei / 43.999,27 euro
- Dată livrare: trei luni de la data menționata în ordinul de începere.
 De asemenea, achiziţia pentru Ambulanța de tip MMU - partener Primăria Oradea - este finalizată
Este vorba de o ambulanță, beneficiar final fiind Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Oradea.
- Stadiu achiziţie: finalizată
- Contractant: SC Deltamed SRL, ctr. 410701/30.09.2021
- Valoare contractată cu TVA: 416.500,00 lei / 84.151,61 euro
- Dată livrare: 23.12.2021.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 07:56:35 Ora de vară a Europei de Est