Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 decembrie 2021

1.Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București, obligați să meargă fizic luni, la ora 14, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar. Asta deși Ministerul Educației permite ca întâlnirea să aibă loc on-line în plină pandemie

Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București sunt obligați să meargă fizic, luni, 13 decembrie 2021, la ora 14.00, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar, pentru a-și alege școala pe care vor să o conducă. Instituția ignoră astfel posibilitatea ca ședința să aibă loc on-line, posibilitate comunicată și întărită chiar de Ministerul Educației printr-o adresă trimisă inspectoratelor școlare tot vineri.
Ședința de alegere a școlii pentru candidații la concursul de directori are loc în timp ce elevii Liceului „Jean Monnet” sunt la cursuri, tot cu prezență fizică, iar procedura internă a unității de învățământ prevede că toate persoanele care nu sunt angajate ale unității sunt considerate persoane străine, legitimate la punctul de pază, trecute în registru, iar paznicul păstrează cartea de identitate a persoanelor pe toată perioada vizitei acestora...
Potrivit procedurii operaționale nr. 28625/10.12.2021 privind organizarea și desfășurarea ședinței cu prezență în care sunt exprimate opțiunile candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ emisă vineri de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, luni, 13 decembrie 2021, are loc ședința cu prezență fizică pentru exprimarea opțiunilor candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

Un sistem Angio CT, unic în România, va funcționa în premieră la Spitalul Județean Oradea

Au fost semnate șapte contracte achiziții de echipamente medicale

Un sistem Angio CT, unic în România, va funcționa în premieră la Spitalul Județean Oradea

Municipiul Oradea a semnat șapte din cele 10 contracte aferente achiziției în comun de echipamente medicale în cadrul unui amplu proiect pe fonduri europene: „Proiect integrat pentru dezvoltare durabilă în zona montană a judeţului Bihor, îmbunătăţirea accesului şi dezvoltării serviciilor de sănătate în caz de intervenţii medicale în situaţii de urgenţă" - IPHEALTH - FA Phase, Cod emS: ROHU 449 - program de finanțare Interreg V-A România - Ungaria 2014-2020.

Valoarea totală a proiectului este de 9,7 milioane euro, din care Primăriei Oradea îi revin 4,7 milioane euro, restul sumei revenind partenerilor de proiect.
Proiectul este implementat de Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională din cadrul Primăriei Oradea.
Sistemul Angio CT - o premieră în România
„Printre echipamentele medicale achiziționate se numără un sistem unic în România - Sistemul Angio CT, care va funcționa în premieră la Spitalul Județean Oradea. Acest aparat este dedicat radiologiei intervenționale, dând posibilitatea medicilor ca în cazul pacientului cu AVC să intervină în timp real, izolând zona afectată a creierului și prevenind în acest fel extinderea în zonele sănătoase. Astfel, pacientul tratat cu acest aparat va putea ieși din spital pe picioarele lui, în doar câteva ore de la diagnosticare", a declarat primarul Florin Birta.
Acesta este un sistem hibrid folosit în radiologia intervențională vasculară și nonvasculară, compus dintr-un computer tomograf și un braț fluoroscopic cu care se pot achiziționa imagini secționale din zona de interes, combinat cu imaginile angiografice. Acestea se pot efectua în aceeași încăpere, fără ca medicii să fie nevoiți să mute pacientul. Astfel, se pot aborda patologii complexe prin intervenții minim invazive și cu timp de recuperare scurt.
Patologiile care se pot aborda cu un astfel de sistem sunt :
-  Neuroradiologie: atacul ischemic acut, anevrismele cerebrale și malformațiile arterio-venoase;
- Oncologică: chemoembolizari/ablațiie tumori hepatice, renale etc;
- Patologia vasculară periferică: repermeabilizarea vasculară;
- Patologia nonvasculară: drenaje de colecții, puncţii biopsie.
Șapte din cele 10 contracte aferente  achiziției în comun de echipamente medicale din cadrul proiectului ROHU 449 au fost deja semnate
Municipiul Oradea este partener în cadrul acestui proiectul ROHU 449, alături de încă cinci unități administrativ-teritoriale din județul Bihor: Consiliul Judeţean Bihor, Municipiul Marghita, Municipiul Salonta, Orașul Aleșd și Municipiul Beiuș, precum și Autoguvernarea Locală Berettyóújfalu, Universitatea din Oradea - Facultatea de Medicină și Farmacie, Serviciul Județean Salvaspeo Bihor, reprezentat juridic prin Asociația Salvatorilor Montani Bihor - partener asociat şi Spitalul Gróf Tisza István - partener asociat.
Prin echipamentele medicale achiziționate, sistemul sanitar orădean, dar și celelalte unități sanitare aflate în administrarea partenerilor de proiect vor fi interconectate în timp real prin sistemul de telemedicină, dorindu-se o creștere a resurselor disponibile prin mijloace tehnologice moderne, indiferent de locația în care un cetățean solicită asistență medicală pe plan local.
Municipiul Oradea a fost desemnat să deruleze achiziția publică în comun, în numele unităților administrativ-teritoriale partenere în proiect, pentru un număr de zece loturi reprezentând echipamente/sisteme medicale de tehnologie avansată, precum: ecografe Doppler, aparate radiologice, CT, SPECT CT, Angio CT, videolaringoscoape, defibrilatoare, paturi ATI și sistem intraspitalicesc de telemedicină și sistem PACS de comunicare și arhivare imagini.
Pentru fiecare lot de echipamente medicale se încheie un contract de achiziție.  În total vor fi 10 contracte. Dintre acestea, șapte au fost deja semnate, două sunt în curs de semnare (cele care au ca obiect Lotul 7 - 10 paturi ATI  și Lotul 10 - două defibrilatoare), iar achiziția care vizează Lotul 2 (aparat radiologie digital) este în curs de evaluare a ofertelor tehnice.
 Stadiul achiziției în comun pentru cele 10 loturi
 1. Lot 1 - Ecografe Doppler- 8 buc, stadiu achiziţie: finalizată
- beneficiar final: câte două bucăți. vor fi livrate către Spitalul Beiuș (Primăria Beiuş), Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea (Primăria Marghita), Spitalul Aleșd (Primăria Aleșd), Spitalul Municipal Salonta (Primăria Salonta)
- Contractant: SC REGIO MED SRL, ctr. 535147 / 22.12.2021
- Valoare contractată cu TVA: 2.366.910,00 lei / 478.221,60 euro
- Dată livrare: trei luni de la data menționată în ordinul de începere.
 2. Lot 2 - Aparat digital de radiografie - 6 buc, stadiu achiziţie: evaluare oferte tehnice
- beneficiar final: câteo buc. va fi livrată către Spitalul Beiuș (Primăria Beiuș), Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea (Primăria Marghita), Spitalul Aleșd (Primăria. Aleșd), Spitalul Municipal Salonta (Primăria Salonta), Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Oradea, Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea.
- Valoare estimată cu TVA: 750.000,00 euro
- Dată livrare: patru luni de la data menţionată în ordinul de începere.
 3. Lot 3 - Sistem intra-spitalicesc de telemedicină, stadiu achiziţie: finalizată
- un sistem cu subansamble/ componente
- beneficiar final: Spitalul Clinic Județean de Urgentă Oradea + anumite componente / subansamble vor fi instalate la fiecare spital din judeţ - Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea, Spitalul Beiuș, Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea, Spitalul Aleșd, Spitalul Municipal Salonta și Asociaţia Salvatorilor Montani Bihor - Serviciul Judeţean Salvamont Salvaspeo Bihor
- Contractant: SC Avitech Co SRL, ctr. 536763/23.12.2021
- Valoare contractata cu TVA: 5.463.715,16 lei / 1.103.914,65 euro
- Dată livrare: șase luni de la data menţionată în ordinul de începere.
4. Lot 4 - Sistem de comunicare și arhivare imagini PACS, Stadiu achiziţie: finalizată
- un sistem cu subansamble/ componente
- beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea + anumite componente / subansamble vor fi instalate la fiecare Spital din judeţ - Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea, Spitalul Beiuş, Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea, Spitalul Aleşd, Spitalul Municipal Salonta
- Contractant: SC Pixel Data SRL, ctr. 541733/29.12.2021
- Valoare contractata cu TVA: 1.068.620,00 lei / 215.909,00 euro
- Dată livrare: trei luni de la data menţionată în ordinul de începere.
 5. Lot 5 - Videolaringoscop cu ecran LCD și unitate de stocare, stadiu achiziție: finalizată
- două bucăți
- beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Oradea
-Contractant: SC KARL STORZ ENDOSCOPIA ROMANIA SRL, ctr. 544244/30.12.2021
- Valoare contractată cu TVA: 230.503,00 lei / 46.571,91 euro
- Dată livrare: trei luni de la data menționată în ordinul de începere.
 6. Lot 6 - CT - Stadiu achiziţie: finalizată
- o bucată
- beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea
-Contractant: SC General Electric Medical Systems Romania SRL, ctr. 536016/22.12.2021
- Valoare contractata cu TVA: 2.171.750,00 lei / 430.790,56 euro
- Dată livrare: patru luni de la data menţionată în ordinul de începere
 7. Lot 7 - Paturi ATI - Stadiu achiziţie: finalizată, contractul este în curs de semnare
- 10 buc.
- beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea
- Contractant: SC Dacorum Grup SRL
- Valoare contractată cu TVA: 496.230,00 lei / 100.260,64 euro
- Dată livrare: două luni de la data menționată în ordinul de începere.
 8. Lot 8 - ANGIO CT, stadiu achiziţie: finalizată
- o bucată
- beneficiar final: Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea
- Contractant: S.C Cortech Med S.R.L, ctr. 539414/27.12.2021
- Valoare contractată cu TVA: 8.068.200,00 lei / 1.630.136,99 euro
- Ordin începere: după 15 ianuarie 2022
- Dată livrare: patru luni de la data menționată în ordinul de începere.
 9. Lot 9 - SPECT CT, -stadiu achiziţie: finalizată
- o bucată
- beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea
- Contractant: Asocierea SC Vici Evolution SRL si SC AC RAD Medical Consult&Service SRL, ctr. 536004/22.12.2021 
- Valoare contractată cu TVA: 3.449.572,00 lei / 696.967,71 euro
- Dată livrare: patru luni de la data menţionată în ordinul de începere.
 10. Lot 10 - Defibrilatoare -  stadiu achiziţie: finalizată, contractul este în curs de semnare
- două bucăți
- beneficiar final: Asociaţia Salvatorilor Montani Bihor - Serviciul Judeţean Salvamont Salvaspeo Bihor
- Contractant: SC Deltamed SRL
- Valoare contractata cu TVA: 217.770,00 lei / 43.999,27 euro
- Dată livrare: trei luni de la data menționata în ordinul de începere.
 De asemenea, achiziţia pentru Ambulanța de tip MMU - partener Primăria Oradea - este finalizată
Este vorba de o ambulanță, beneficiar final fiind Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Oradea.
- Stadiu achiziţie: finalizată
- Contractant: SC Deltamed SRL, ctr. 410701/30.09.2021
- Valoare contractată cu TVA: 416.500,00 lei / 84.151,61 euro
- Dată livrare: 23.12.2021.

Trimite email

miercuri, 26 ianuarie 2022