Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Raportul primului an de mandat

Adrian Hatos, senator PNL

Raportul primului an de mandat

Primul an de mandat a fost marcat de pandemie și jalonat de două guverne.

Am primit mandat de la votanții bihoreni ai PNL să îi reprezint într-o perioadă grea în care am avut adeseori în fața mea alegeri dificile.
În momentele de criză politică am optat în primul rând rațional pentru stabilitatea politică atât de necesară pentru situațiile de urgență sanitară, economică și socială prin care trece țara. Lupta cu pandemia sau cu extremismul mi se par, în acest moment, a avea o miză mai mare decât confruntările interne de partid.
M-am focalizat, astfel, pe îndeplinirea îndatoririlor de parlamentar, pe consolidarea relațiilor cu organizațiile PNL și alegătorii din Bihor, pe promovarea științei și a cercetătorilor din România, pe contribuția la realizarea unei legislații a educației care să îmbunătățească învățământul din România și pe contracararea extremismului antidemocratic care devine din ce în ce mai popular pe fondul unor nemulțumiri, adeseori neînțelese dar întemeiate, privind clasa politică de la noi din țară.
Am avut participare 100% la ședințele comisiilor din care fac parte și la ședințele de plen. Sunt inițiator și co-inițiator a 24 de propuneri legislative, majoritatea referitoare la educație și la administrație. Am formulat 12 întrebări către miniștri, care uneori poate nu le-au picat bine, și am citit 12 declarații politice de la tribuna Senatului. Am participat cu intervenții la 23 de dezbateri formale pe teme de educație și cercetare și la numeroase alte întâlniri pe subiecte la care consider că pot aduce o contribuție.
Am organizat în luna mai, în calitate de președinte al Comisiei pentru Știință, Inovare și Tehnologie a Senatului României, o dezbatere privind posibilitățile de revitalizare a sistemului românesc de cercetare și dezvoltare la care au participat toți actorii principali din domeniu, inclusiv doi miniștri. Am convingerea că discuțiile de atunci au influențat agenda politică a cercetării românești.
Am formulat și am dus la faza de promulgare, alături de colegii deputați și senatori din toate partidele, o lege prin care Ministerul Educației va publica lunar un Calendar al Activităților Extrașcolare de Promovare a Științei. În luna noiembrie am elaborat și am lansat în procesul legislativ o lege privind instituirea Platformei Unice de Raportare în Învățământul Superior.
În dezbaterea politică m-am străduit să fiu cooperant, echilibrat și civilizat. Chiar dacă, noi parlamentarii, reprezentăm categorii diferite de electorat, putem conveni ușor asupra lucrurilor care ne unesc sau ne despart și, în măsura în care există voință și bun simț, se poate ajunge și la compromisuri care nu compromit.
Voi continua în același fel, în speranța de a aduce, alături de colegii din PNL, o viață mai bună pentru cetățenii României, democratică, sigură și prosperă.
Textul raportului poate fi descărcat de aici
Adrian Hatos,
senator PNL

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:09:33 Ora de vară a Europei de Est