Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 decembrie 2021

1.Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București, obligați să meargă fizic luni, la ora 14, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar. Asta deși Ministerul Educației permite ca întâlnirea să aibă loc on-line în plină pandemie

Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București sunt obligați să meargă fizic, luni, 13 decembrie 2021, la ora 14.00, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar, pentru a-și alege școala pe care vor să o conducă. Instituția ignoră astfel posibilitatea ca ședința să aibă loc on-line, posibilitate comunicată și întărită chiar de Ministerul Educației printr-o adresă trimisă inspectoratelor școlare tot vineri.
Ședința de alegere a școlii pentru candidații la concursul de directori are loc în timp ce elevii Liceului „Jean Monnet” sunt la cursuri, tot cu prezență fizică, iar procedura internă a unității de învățământ prevede că toate persoanele care nu sunt angajate ale unității sunt considerate persoane străine, legitimate la punctul de pază, trecute în registru, iar paznicul păstrează cartea de identitate a persoanelor pe toată perioada vizitei acestora...
Potrivit procedurii operaționale nr. 28625/10.12.2021 privind organizarea și desfășurarea ședinței cu prezență în care sunt exprimate opțiunile candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ emisă vineri de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, luni, 13 decembrie 2021, are loc ședința cu prezență fizică pentru exprimarea opțiunilor candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

Raportul primului an de mandat

Adrian Hatos, senator PNL

Raportul primului an de mandat

Primul an de mandat a fost marcat de pandemie și jalonat de două guverne.

Am primit mandat de la votanții bihoreni ai PNL să îi reprezint într-o perioadă grea în care am avut adeseori în fața mea alegeri dificile.
În momentele de criză politică am optat în primul rând rațional pentru stabilitatea politică atât de necesară pentru situațiile de urgență sanitară, economică și socială prin care trece țara. Lupta cu pandemia sau cu extremismul mi se par, în acest moment, a avea o miză mai mare decât confruntările interne de partid.
M-am focalizat, astfel, pe îndeplinirea îndatoririlor de parlamentar, pe consolidarea relațiilor cu organizațiile PNL și alegătorii din Bihor, pe promovarea științei și a cercetătorilor din România, pe contribuția la realizarea unei legislații a educației care să îmbunătățească învățământul din România și pe contracararea extremismului antidemocratic care devine din ce în ce mai popular pe fondul unor nemulțumiri, adeseori neînțelese dar întemeiate, privind clasa politică de la noi din țară.
Am avut participare 100% la ședințele comisiilor din care fac parte și la ședințele de plen. Sunt inițiator și co-inițiator a 24 de propuneri legislative, majoritatea referitoare la educație și la administrație. Am formulat 12 întrebări către miniștri, care uneori poate nu le-au picat bine, și am citit 12 declarații politice de la tribuna Senatului. Am participat cu intervenții la 23 de dezbateri formale pe teme de educație și cercetare și la numeroase alte întâlniri pe subiecte la care consider că pot aduce o contribuție.
Am organizat în luna mai, în calitate de președinte al Comisiei pentru Știință, Inovare și Tehnologie a Senatului României, o dezbatere privind posibilitățile de revitalizare a sistemului românesc de cercetare și dezvoltare la care au participat toți actorii principali din domeniu, inclusiv doi miniștri. Am convingerea că discuțiile de atunci au influențat agenda politică a cercetării românești.
Am formulat și am dus la faza de promulgare, alături de colegii deputați și senatori din toate partidele, o lege prin care Ministerul Educației va publica lunar un Calendar al Activităților Extrașcolare de Promovare a Științei. În luna noiembrie am elaborat și am lansat în procesul legislativ o lege privind instituirea Platformei Unice de Raportare în Învățământul Superior.
În dezbaterea politică m-am străduit să fiu cooperant, echilibrat și civilizat. Chiar dacă, noi parlamentarii, reprezentăm categorii diferite de electorat, putem conveni ușor asupra lucrurilor care ne unesc sau ne despart și, în măsura în care există voință și bun simț, se poate ajunge și la compromisuri care nu compromit.
Voi continua în același fel, în speranța de a aduce, alături de colegii din PNL, o viață mai bună pentru cetățenii României, democratică, sigură și prosperă.
Textul raportului poate fi descărcat de aici
Adrian Hatos,
senator PNL

Trimite email

miercuri, 26 ianuarie 2022