Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului

Joi, 27 ianuarie,

Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului

,,Felicităm conducerea, corpul profesoral și elevii Colegiului Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea pentru preocuparea constantă de a păstra vie memoria celor pieriți în Shoah și de a învăța și despre momentele tragice ale istoriei.

Astfel, generațiile tinere vor veghea să avem un viitor în care orori precum cele din timpul celui de al Doilea Război Mondial, când oamenii erau uciși doar pentru că erau evrei, să nu se mai întâmple.
Evenimentul de joi, 27 ianuarie 2022, Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului, a fost unul deopotrivă emoționant, dar și dătător de speranță. Recenzarea de către elevi a șapte cărți cu o tematică atât de dureroasă precum Holocaustul a constituit dovada că elevii doresc să cunoască și aspectele întunecate ale trecutului, pentru a înțelege mai bine atât prezentul, cât și perspectivele care se deschid.
Conducerea Comunității Evreilor din Oradea și a Federației Comunităților Evreilor din România își exprimă și pe această cale respectul și admirația pentru profesionalismul cadrelor didactice din această școală de elită și pentru dorința de cunoaștere a adevărului de către copii și adolescenți, asigurându-le sprijinul în proiectele viitoare"- Robert Schorr  - director Departament Cultură la Federația Comunităților Evreiești din România, director J.C.C. Oradea
În sala de festivități a Colegiului Național ,,Mihai Eminescu'' din Oradea, s-a desfășurat joi, într-o atmosferă elitistă, demnă de renumele școlii seculare, activitatea de comemorare a victimelor Holocaustului, prilejuită de împlinirea a 77 de ani de la eliberarea supraviețuitorilor din lagărele morții.
Profesor de istorie, cu vastă experiență câștigată de-a lungul perfecționărilor la Yad Vashem, Paris sau Cluj-Napoca și împărtășită elevilor în cursul de Istorie a Holocaustului, doamna director, Livia-Cătălina Muntean, a deschis activitatea prezentând adevărul istoric și necesitatea cunoașterii evenimentelor, prin prisma educației complexe și complete.
Activitatea se încadrează în seria de interes istoric contemporan, dedicată Holocaustului, serie care a debutat în toamnă și marchează preambulul unui vast proiect inițiat de Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", prin doamnele prof. Monica Dumitraș și Daniela Sopota.
Sprijin necondiționat, continuu și fără ezitări, Comunitatea Evreilor din Oradea a fost reprezentată joi de domnul Robert Schorr  - director Departament Cultură la Federația Comunităților Evreiești din România, director J.C.C. Oradea care, pe lângă discursul apreciativ, a făcut o surpriză copiilor, contactându-l, în direct, pe domnul Cătălin Mihuleac, autorul uneia dintre cărțile recenzate.
De asemenea, la inițiativa dumnealui, elevii colegiului s-au alăturat evenimentului organizat de World Jewish Congress pentru această zi, eveniment intitulat sugestiv, conform unei rugăciuni evreiești: #We Remember.
La activitate au participat elevii claselor a VI-a, a IX-a D, a XI-a C, amfitrionii fiind elevii clasei a IX-a C, care au reușit să trezească emoții și interesul colegilor lor.
Sunt evenimente care marchează istoria umanității, care lasă urme adânci în inimile celor ce le-au trăit efectiv, în mințile și sufletele urmașilor acestora și, implicit, a celor din prezent. Prin cuvânt devine tangibil strigătul mut al morții și al suferinței evreilor, capătă greutate și se eternizează tragedii colective sau individuale. Cuvântul primește totodată și o valență terapeutică, devenind o necesitate lăuntrică. Ecouri ale Holocaustului se regăsesc în toate domeniile artei, prin urmare și în literatură, fie că vorbim de texte ficționale, fie că ne referim la texte de graniță (jurnale și memorialistică) sau multimodale.
Sunt mii de cărți care s-au scris despre Holocaust, însă din multitudinea acestora, elevii clasei a IX-a C, sub coordonarea doamnei profesor Monica Dumitraș, au încercat să aducă mai aproape de colegii lor, mai mici sau mai mari, șapte cărți, comemorând prin cuvânt victimele acestui eveniment tragic. Pe unele dintre acestea, cu siguranță, cei prezenți le-au citit, despre altele poate doar au auzit, iar unele au putut deveni veritabile recomandări de lectură. Incursiunea elevilor din clasa a IX-a C a pornit de la dramele copiilor, a ajuns în lumea adolescenților și s-a oprit la existența adulților și a celor mai vârstnici. Din toate cele șapte opere prezentate aură zbătut, pe lângă tristețea, durerea și disperarea inerente unor astfel de situații-limită, iubirea, speranța și, mai presus de orice, dorința de a nu uita.
Textele alese au fost următoarele:
1. Băiatul cu pijamale în dungi, de John Boyne - Rus Miruna și Secara Ștefania
2.Am trăit atât de puțin, de Eva Heyman (jurnal) - Ardelean Dafin
3. Bibliotecara de la Auschwitz, de Antonio G. Iturbe - Prack Alexia și Drugaș Cristina
4. Deborah, de Cătălin Mihuleac - Bobotan Maria
5. Obsesia (volum de nuvele), de Ioan Grigorescu - Bănoi Brianna și Ilea Carla
6.  Auschwitz, ultima stație. Povestea mea din lagăr 1943-1945, de Eddy de Wind - Cărbunar Bianca și Igna Iulia
7. Integrala Maus. Povestea unui supraviețuitor, de Art Spiegelman - Zifceac Ana
Dincolo de valențele estetice ale cărților prezentate, elevii clasei a IX-a C au dorit să vă transmită:
*că aceste evenimente tragice nu trebuie uitate, fiindcă sunt oglinda vie a mentalității unei societăți, însă discriminarea, rasismul și antisemitismul pot duce oricând la astfel de atrocități;
*că Holocaustul nu poate fi negat sau nu trebuie minimalizat
*că drepturile omului sunt esențiale într-o societate care se consideră civilizată, iar educația și lectura sunt surse nesecate de cunoaștere a lumii.
De asemenea, toți elevii prezenți au fost invitați să noteze un gând despre cum ar trebui să arate lumea în care doresc ei să trăiască, un drept al omului pe care îl consideră esențial sau o altă carte pe această temă, pe care o recomandă colegilor.
Vedeți mai multe poze (48 de poze) în Galeria foto: Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 15:57:43 Ora de vară a Europei de Est