Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Din respect pentru orașul nostru și pentru investitori, am transparentizat ședințele C.M.U.A.T.”

Direcția Arhitect-Șef și-a prezentat raportul de activitate pe 2021

„Din respect pentru orașul nostru și pentru investitori, am transparentizat ședințele C.M.U.A.T.”

Viceprimarul Arina Moș, în calitate de coordonator al Direcției Arhitect-Șef din Primăria Oradea, a susținut miercuri, 26 ianuarie 2022, împreună cu arhitectul-şef al municipiului, Radu Fortiș și cu directorul executiv al Direcției Arhitect-Șef, Adriana Lipoveanu, o conferință de presă în care a fost prezentată sinteza raportului de activitate a Direcției Arhitect-Șef (D.A.S.) pe anul 2021.

„Mulțumesc întregii echipe și fiecărui coleg în parte pentru munca depusă de-a lungul anului ce tocmai s-a încheiat. Așa cum se poate vedea, și în anul 2021, colegii de la Direcția Arhitectului-Șef au dat dovadă de profesionalism, iar pentru asta le mulțumesc. Ne dorim în continuare să fim din ce în ce mai buni în atingerea obiectivelor și să fim eficienți în rezolvarea problemelor cu care se confruntă cetățenii, în slujba cărora suntem", a declarat viceprimarul Arina Moș.
De precizat că Direcția Arhitect-Șef are următoarea structură: Serviciul autorizări construcții care include Compartimentul autorizări rețele și Compartimentul finalizări construcții, Compartimentul urbanism și avize și Biroul G.I.S., care include: Compartimentul gestionare date și Compartimentul autorizări publicitate.
Şedinţe C.M.U.A.T. transparentizate
Un element de noutate pentru anul 2021 a fost transparentizarea activității Comisiei Municipale de Urbanism și Amenajare a Teritoriului (C.M.U.A.T.), prin transmiterea săptămânală către mass-media a unor comunicate cu activitatea acesteia.
„Din respect pentru orașul nostru și pentru investitori, am transparentizat ședințele Comisiei Municipale de Urbanism și Amenajare a Teritoriului. Încercăm astfel să vă împărtășim viziunea arhitectului-șef de a dezvolta orașul. Desigur, experiența pe care am dobândit-o în această comisie îmi spune că investitorii doresc să-și maximizeze profitul, construind la indici maximi. Însă rolul acestei comisii este tocmai acela de a stopa derapajele urbanistice, care bineînțeles că pot apărea. Rolul nostru este acela de a respecta regulamentele și legislația specifică, astfel încât încadrarea în zonă a diferitelor proiecte să fie una corectă din punct de vedere estetic, urbanistic și funcțional. Mulțumesc cu această ocazie tuturor arhitecților prezenți în C.M.U.A.T., în special celor care vin din exterior și care prin experiența lor aduc plusvaloare acestei comisii, fundamentând obiectiv decizia arhitectului-șef", a explicat viceprimarul Arina Moș.
De menționat că în cadrul C.M.U.A.T. au fost analizate în total 2.589 de documentații și s-au emis tot atâtea avize, din care 1.396 favorabile, 901 nefavorabile și 292 consultative.
Anul 2021 - stabilizarea pieței construcțiilor
Arhitectul-şef Radu Fortiș a caracterizat anul 2021 ca fiind „un an de stabilizare a pieței construcțiilor", fapt ce se poate vedea și în evoluția certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire.
În anul 2021 au fost înregistrate 6.378 de certificate de urbanism, 2.324 de autorizații de construire, 110 autorizații de desființare și 335 de cereri recepție lucrări.
„Astfel, numărul certificatelor de urbanism este similar celui de anul trecut, practic fiind cu doar cu 0,5 mai mare decât în 2020 și cu 7,04% mai mic față de media anilor anteriori. Apoi, numărul autorizațiilor de construire este cu 6,33% mai mic decât anul trecut și cu 11,8% mai mic față de media anilor anteriori. Dacă analizăm autorizațiile emise în 2021 comparativ cu cele emise în 2020, pe tipuri de construcții, se constată o ușoară creștere a acestora la clădiri, cu 1,63% și o scădere cu 21,92% la rețele", a explicat arhitectul-șef al orașului Radu Fortiș.
Totodată, se constată menținerea tendinței de scădere a numărului autorizațiilor emise pentru intrarea în legalitate, aceasta fiind un efect al măsurilor administrative de descurajare a construcțiilor ilegale.
10 ani de la demararea programului de reabilitare a fațadelor
Programul de reabilitare a fațadelor clădirilor situate în ansamblul urban - Centrul istoric Oradea a demarat în anul 2012, sub coordonarea Direcției Arhitect- Șef, fiind unul dintre cele mai importante programe derulate de Primăria Oradea. Prin intermediul acestuia s-a reușit practic schimbarea imaginii orașului, fiind puse în valoare cele mai frumoase clădiri din ansamblul urban - Centrul istoric Oradea.
Directorul executiv al Direcției Arhitect-Șef, Adriana Lipoveanu, a prezentat obiectivele realizate în 2021 prin acest program, dar și provocările pe care le-a adus anul ce tocmai a trecut, respectiv un buget mai mic și criza sanitară provocată de pandemie.
„Ne-am confruntat cu lipsa forței de muncă, a unei forțe de muncă cu experiență în reabilitarea unor astfel de clădiri. Astfel, am scos de trei ori la licitație Palatul Fuchsl, până a fost adjudecat. Lansez încă o dată invitația constructorilor, de a participa la licitațiile organizate de Primăria Oradea. Mulțumesc întregii echipe care a pus umărul la reușita acestui program de reabilitare, mulțumesc în mod special Fundației pentru Protejarea Monumentelor Istorice", a precizat directorul executiv al Direcției Arhitect-Șef, Adriana Lipoveanu.
Clădirile finalizate prin acest program în anul 2021 sunt: clădirea situată pe str. Vasile Alecsandri, nr. 8-10 și 10A, monument istoric clasat („Hanul Arborele Verde"); clădirea situată pe str. Republicii nr. 14; clădirile situate pe str. Republicii nr. 17-19; clădirea situată pe str. Republicii nr. 15 și clădirea situată pe str. V. Alecsandri nr. 21.
Programul multianual al lucrărilor de protejare și intervenție asupra clădirilor cu valoare cultural-arhitecturală situate în „Ansamblul urban - Centru istoric Oradea", prevede pentru anul 2022 un număr de 31 de clădiri în vederea execuției lucrărilor (monumente istorice clasate sau clădiri cu valoare arhitecturală deosebită, amplasate în zona de maximă vizibilitate, pentru care au fost/vor fi demarate/continuate lucrările de reabilitare a faţadelor/documentaţiile tehnice).
Având în vedere că Oradea este un oraș cu o zestre arhitecturală deosebită, Direcția Arhitect-Șef prin Serviciul Autorizări și Compartimentul Disciplină în construcții are responsabilități importante în urmărirea, împreună cu Direcția Județeană pentru Cultură a județului Bihor, respectării legislației în vigoare, în procedura de autorizare a lucrărilor de construire ce se execută asupra clădirilor reprezentând monumente istorice și a clădirilor din zonele lor de protecție, până la faza de recepție inclusiv.
În anul 2021 au fost înaintate spre analiză și aprobare către Consiliul Local Oradea un număr de 90 de documentații de urbanism, din care 22 de Planuri Urbanistice Zonale (P.U.Z.) și 68 Planuri Urbanistice de Detaliu (P.U.D.).

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 16:23:52 Ora de vară a Europei de Est