Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

D.A.S.O. a organizat un seminar online pentru părinți

Miercuri,

D.A.S.O. a organizat un seminar online pentru părinți

Deși măsurile în vigoare privind răspândirea și combaterea contaminării cu virusul Sars CoV 2 nu ne-a permis întâlnirea față în față cu părinții ai căror copii frecventează cele 15 creșe din Oradea, ne-am dorit să venim în continuare în sprijinul părinților cu sfaturi şi soluţii oferite de specialişti în domeniul creşterii şi educaţiei copiilor, de data aceasta prin intermediul mediului online.

Astfel, miercuri, 16.02.2022, a avut loc, prin platforma ZOOM, o sesiune de informare cu privire la dezvoltarea emoțională a copilului, iubire și atașament. Întâlnirea online a fost pregătită și susținută cu drag de către Izabela Duca, psiholog, coordonator al Creșei Nr.15, ,,Căsuța prieteniei" și au participat 78 de părinți ai căror copii frecventează creșele noastre, care s-au înscris în prealabil pentru a discuta cu psihologul instituției.
Seminarul a fost unul interactiv, părinții aflând și prin intermediul întrebărilor adresate psihologului, precum și al discuțiilor dintre ei, rolul atașamentului în dezvoltarea copilului și formarea relațiilor sociale și cum să-și ajute copilul să se dezvolte emoțional.
 Părinţii au aflat, de asemenea, cum trebuie să gestioneze crizele de furie, lovitul şi neascultarea, prin promovarea unor relaţii pozitive prin afecţiune, perioade scurte de interacţiune de calitate, încurajarea comportamentelor dezirabile prin laudă şi atenţie pozitivă.
De la naştere şi în primii ani de viaţă, copiii depind exclusiv de părinţi, de persoanele care îi îngrijesc. Ei au nevoie de mângâiere, dragoste şi sprijin permanent, ei  au nevoie de iubire. Iubirea necondiționată stă la baza formării unor copii puternici, independenţi, fericiţi.
Prima experienţă de relaţionare a copiilor are loc în familie. Starea  lor de bine depinde de relaţia pe care mama o are cu copilul, relaţie care îi asigură acestuia protecţie şi iubire, şi se răsfrânge asupra întregii dezvoltări fizice şi psihice a acestuia. În cadrul acestei relaţii se formează ataşamentul.
Astfel una dintre temele abordate în cadrul întâlnirii a fost atașamentul.
Ce este atașamentul
Atașamentul este un proces psihic care se dezvoltă încă dinainte de naștere între mamă și copilul ei prin contact direct, la nivelul pielii și corpului, gust, miros, văz, auz; prin  sentimente, de  dragoste sau de frică, prin limbaj (verbal şi nonverbal).
Atașamentul reprezintă în esență apropierea preferențială, dezinteresată și aproape inconștientă a unei persoane față de alta.
Copilul reacționează sensibil la mișcările, atingerile, dispozițiile, ritmul și intonațiile mamei, trăiește odată cu ea bucuriile și suferințele ei.
Medicul pediatru britanic E.J.M. Bowlby împarte dezvoltarea atașamentului în patru etape:
*etapa de preatașament de la naștere la șase săptămâni când ataşamentul este exprimat la nivel  comportamental  de răspunsuri reflexive determinate genetic, cu valoare de supraviețuire.
*etapa atașamentului acțiune( șase săptămâni - opt luni). În această fază copiii mici se orientează și răspund, marcând mai mult decât până acum preferința pentru mama;
*etapa atașamentului delimitat (șase luni - doi ani ) corespunzătoare etapei în care atașamentul față de mamă este evident. În această perioadă copilul manifestă anxietate de separare.
*etapa formării unei relații reciproce (18 luni - doi ani și după). În această perioadă copilul construiește progresiv o reprezentare intensă a figurilor de atașament, care îi va permite să suporte din ce mai bine absența acestora și să anticipeze întoarcerea lor. În jurul vârstei de trei ani se formează un palier matur în construcția acestei reprezentări care îl va ajuta pe copil să suporte mai bine separarea.
A doua temă, intens dezbătută, a fost
,,Cum îi ajutăm pe copii să se dezvolte emoțional"
fiind punctate următoarele: 
1.Copiii, în primele luni de viață, au nevoie de contact fizic, să fie luați în brațe, mângâiaţi, legănați. Ei se liniştesc când li i se cântă cântece de leagăn.
2.Ne jucăm împreună, copiii au nevoie de modele, ei învață prin imitare.
3.Empatizăm cu ei, spunându-le că îi înțelegem cum se simt și suntem alături de ei. ,,Știu că ești supărat pentru că ți s-a stricat mașina. Hai să o reparăm împreună/hai să luam altă jucărie". Folosim cuvinte pentru a descrie starea emoțională a copilului, pentru a normaliza acest lucru și pentru a-i arăta că suntem alături de el, oferind sprijin emoțional necondiționat, de asemenea, îl vom încuraja și pe el să folosească vocabularul pentru a exprima modul în care se simte.
4.Oglindim propriul comportament, stări emoționale: le spunem copiilor că suntem bucuroși/triști, ajutându-i astfel să își însușească și ei aceste noțiuni.
5.Citim povești în care personajele se ajută unele pe altele, discutăm cu copiii, îi întrebăm cum ar proceda ei în situația respectivă. Pe parcursul lecturii ne oprim și îi întrebăm ce cred ei că se va întâmpla în continuare, evidențiind iubirea și suportul pe care personajele îl oferă.
6.Le oferim copiilor oportunități de explorare (găsim echilibru între a fi hiperprotectivi sau a neglija siguranța copilului) când copilul se simt liber capătă încredere.
7.Suntem flexibili în rutină, dar totuși consecvenți și constanți, chiar dacă copilul este absorbit de un joc nou cum ar fi nisipul putem amâna cu cinci minute masa. Dar înainte îi vom spune copilului că urmează masa și mai are cinci minute. Chiar dacă copilul nu are noțiunea timpului el va face asociere că după cinci minute urmează masa", ceea ce este reconfortant pentru el să poate anticipa următorul pas.
Ca urmare a întâlnirii desfășurate în mediul online, feed-backul părinților a fost unul pozitiv, seminarul fiind considerat de către aceștia extrem de util pentru relația pe  care o construiesc cu copiii lor, de aceea D.A.S.O. va organiza astfel de întâlniri cu specialiști și în perioada următoare, pentru a veni în sprijinul părinților aflați la început de drum.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 00:56:39 Ora de vară a Europei de Est