Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

D.A.S.O. a organizat un seminar online pentru părinți

Miercuri,

D.A.S.O. a organizat un seminar online pentru părinți

Deși măsurile în vigoare privind răspândirea și combaterea contaminării cu virusul Sars CoV 2 nu ne-a permis întâlnirea față în față cu părinții ai căror copii frecventează cele 15 creșe din Oradea, ne-am dorit să venim în continuare în sprijinul părinților cu sfaturi şi soluţii oferite de specialişti în domeniul creşterii şi educaţiei copiilor, de data aceasta prin intermediul mediului online.

Astfel, miercuri, 16.02.2022, a avut loc, prin platforma ZOOM, o sesiune de informare cu privire la dezvoltarea emoțională a copilului, iubire și atașament. Întâlnirea online a fost pregătită și susținută cu drag de către Izabela Duca, psiholog, coordonator al Creșei Nr.15, ,,Căsuța prieteniei" și au participat 78 de părinți ai căror copii frecventează creșele noastre, care s-au înscris în prealabil pentru a discuta cu psihologul instituției.
Seminarul a fost unul interactiv, părinții aflând și prin intermediul întrebărilor adresate psihologului, precum și al discuțiilor dintre ei, rolul atașamentului în dezvoltarea copilului și formarea relațiilor sociale și cum să-și ajute copilul să se dezvolte emoțional.
 Părinţii au aflat, de asemenea, cum trebuie să gestioneze crizele de furie, lovitul şi neascultarea, prin promovarea unor relaţii pozitive prin afecţiune, perioade scurte de interacţiune de calitate, încurajarea comportamentelor dezirabile prin laudă şi atenţie pozitivă.
De la naştere şi în primii ani de viaţă, copiii depind exclusiv de părinţi, de persoanele care îi îngrijesc. Ei au nevoie de mângâiere, dragoste şi sprijin permanent, ei  au nevoie de iubire. Iubirea necondiționată stă la baza formării unor copii puternici, independenţi, fericiţi.
Prima experienţă de relaţionare a copiilor are loc în familie. Starea  lor de bine depinde de relaţia pe care mama o are cu copilul, relaţie care îi asigură acestuia protecţie şi iubire, şi se răsfrânge asupra întregii dezvoltări fizice şi psihice a acestuia. În cadrul acestei relaţii se formează ataşamentul.
Astfel una dintre temele abordate în cadrul întâlnirii a fost atașamentul.
Ce este atașamentul
Atașamentul este un proces psihic care se dezvoltă încă dinainte de naștere între mamă și copilul ei prin contact direct, la nivelul pielii și corpului, gust, miros, văz, auz; prin  sentimente, de  dragoste sau de frică, prin limbaj (verbal şi nonverbal).
Atașamentul reprezintă în esență apropierea preferențială, dezinteresată și aproape inconștientă a unei persoane față de alta.
Copilul reacționează sensibil la mișcările, atingerile, dispozițiile, ritmul și intonațiile mamei, trăiește odată cu ea bucuriile și suferințele ei.
Medicul pediatru britanic E.J.M. Bowlby împarte dezvoltarea atașamentului în patru etape:
*etapa de preatașament de la naștere la șase săptămâni când ataşamentul este exprimat la nivel  comportamental  de răspunsuri reflexive determinate genetic, cu valoare de supraviețuire.
*etapa atașamentului acțiune( șase săptămâni - opt luni). În această fază copiii mici se orientează și răspund, marcând mai mult decât până acum preferința pentru mama;
*etapa atașamentului delimitat (șase luni - doi ani ) corespunzătoare etapei în care atașamentul față de mamă este evident. În această perioadă copilul manifestă anxietate de separare.
*etapa formării unei relații reciproce (18 luni - doi ani și după). În această perioadă copilul construiește progresiv o reprezentare intensă a figurilor de atașament, care îi va permite să suporte din ce mai bine absența acestora și să anticipeze întoarcerea lor. În jurul vârstei de trei ani se formează un palier matur în construcția acestei reprezentări care îl va ajuta pe copil să suporte mai bine separarea.
A doua temă, intens dezbătută, a fost
,,Cum îi ajutăm pe copii să se dezvolte emoțional"
fiind punctate următoarele: 
1.Copiii, în primele luni de viață, au nevoie de contact fizic, să fie luați în brațe, mângâiaţi, legănați. Ei se liniştesc când li i se cântă cântece de leagăn.
2.Ne jucăm împreună, copiii au nevoie de modele, ei învață prin imitare.
3.Empatizăm cu ei, spunându-le că îi înțelegem cum se simt și suntem alături de ei. ,,Știu că ești supărat pentru că ți s-a stricat mașina. Hai să o reparăm împreună/hai să luam altă jucărie". Folosim cuvinte pentru a descrie starea emoțională a copilului, pentru a normaliza acest lucru și pentru a-i arăta că suntem alături de el, oferind sprijin emoțional necondiționat, de asemenea, îl vom încuraja și pe el să folosească vocabularul pentru a exprima modul în care se simte.
4.Oglindim propriul comportament, stări emoționale: le spunem copiilor că suntem bucuroși/triști, ajutându-i astfel să își însușească și ei aceste noțiuni.
5.Citim povești în care personajele se ajută unele pe altele, discutăm cu copiii, îi întrebăm cum ar proceda ei în situația respectivă. Pe parcursul lecturii ne oprim și îi întrebăm ce cred ei că se va întâmpla în continuare, evidențiind iubirea și suportul pe care personajele îl oferă.
6.Le oferim copiilor oportunități de explorare (găsim echilibru între a fi hiperprotectivi sau a neglija siguranța copilului) când copilul se simt liber capătă încredere.
7.Suntem flexibili în rutină, dar totuși consecvenți și constanți, chiar dacă copilul este absorbit de un joc nou cum ar fi nisipul putem amâna cu cinci minute masa. Dar înainte îi vom spune copilului că urmează masa și mai are cinci minute. Chiar dacă copilul nu are noțiunea timpului el va face asociere că după cinci minute urmează masa", ceea ce este reconfortant pentru el să poate anticipa următorul pas.
Ca urmare a întâlnirii desfășurate în mediul online, feed-backul părinților a fost unul pozitiv, seminarul fiind considerat de către aceștia extrem de util pentru relația pe  care o construiesc cu copiii lor, de aceea D.A.S.O. va organiza astfel de întâlniri cu specialiști și în perioada următoare, pentru a veni în sprijinul părinților aflați la început de drum.

Trimite email
joi, 1 mai 2025, 22:09:20 Ora de vară a Europei de Est