Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

În perioada 7-10 martie 2022, s-a desfășurat, la Oradea, cea de-a doua reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations”

Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații

În perioada 7-10 martie 2022, s-a desfășurat, la Oradea, cea de-a doua reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations”

În perioada 7-10.03.2022, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea a fost gazda celei de-a doua reuniuni din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații" 2019-2022, proiect care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

La această reuniune au fost prezenți 35 de elevi și profesori din țările partenere - Cipru, Italia, Letonia, Polonia și Bulgaria - care s-au alăturat celor 25 de profesori și elevi din echipa de proiect a României.
Agenda reuniunii a fost una bogată și a combinat întâlniri cu reprezentanți ai unor instituții și organizații locale, activități de voluntariat pe grupe mixte multinaționale, vizite de studiu pentru cunoașterea patrimoniului natural, cultural și istoric al județului nostru.
Reuniunea a debutat cu primirea oficială a delegațiilor din țările partenere la Primăria Oradea.  Aici am fost întâmpinați de dl Călin Corpaș, consilier al primarului, care a susținut o prezentare despre Proiectul Bugetării Participative, un proiect care invită cetățenii să se implice activ prin inițiative concrete în dezvoltarea comunității în care trăiesc. Au fost prezentate proiectele care au fost deja finalizate, cele care sunt în derulare și cele care urmează să fie realizate. S-a anunțat relansarea proiectului cu o nouă abordare, în principal alegerea unor proiecte de mică anvergură care pot fi finanțate și implementate ușor. Dna Angela Lupșea, directorul Fundației pentru Protejarea Monumentelor Istorice Bihor le-a vorbit oaspeților despre istoricul clădirii Primăriei, un edificiu simbol al orașului. Oaspeții s-au bucurat apoi de panorama superbă a orașului nostru, așa cum se desfășoară ea în fața privitorilor, de la cel mai înalt punct din Turnul Primăriei. Ziua de luni a continuat cu o primire la Prefectura Județului Bihor, de către dna Ligia Oala - director al Cancelariei Prefectului și dna Daniela Călinescu, consilier la Departamentul Afaceri Internaționale. În prezentările lor s-a făcut referire la două proiecte de anvergură, i.e. Proiectul ,,Let's do it, Romania!" - cea mai mare mișcare socială din România și Proiectul Recensământului 2022, un proiect de mobilizare cetățenească.
Primirea oficială la liceu s-a realizat în mod tradițional, cu pâine și sare, după care delegațiile au întâlnit conducerea liceului, reprezentantul consiliului elevilor și membrii echipei de proiect din România. Partenerii noștri au avut ocazia să facă un tur al școlii, cu vizitarea principalelor ateliere și laboratoare.
Ziua de marți a fost pentru elevi un prilej de a afla despre valorile europene pe care proiectele Erasmus+ le promovează și de a-și testa cunoștințele despre istoricul și evoluția Uniunii Europene. Toate aceste lucruri s-au realizat prin participarea la un joc educațional ,,Călătorul European"  administrat de dl Tudor Vîlceanu, director al Centrului pentru Strategii de Dezvoltare a Tineretului, Oradea. Ziua a continuat cu un tur de oraș ghidat pentru a prezenta capitala Art Nouveau a României, frumosul nostru oraș Oradea.
Ziua de miercuri a inclus o vizită la Peștera Urșilor, unul dintre obiectivele turistice principale ale Munților Apuseni. Tot în această zonă s-a vizitat Muzeul Etnografic ,,Horea și Aurel Flutur" - o inițiativă cetățenească a unor oameni care au sfințit locul. Muzeul este creația unor fii ai comunității care au avut inspirația de a colecționa, păstra și promova viața tradițională a comunității rurale. Ziua s-a încheiat cu o activitate de ecologizare, realizată cu sprijinul Primăriei din Beiuș.
Ultima zi a reuniunii a inclus implicarea tuturor elevilor într-o activitate de voluntariat, de realizare de obiecte decorative care ulterior vor fi valorificate în cadrul unui târg organizat la noi la școală. Donațiile obținute vor susține o cauză socială, de ce nu poate chiar un mic ajutor acordat refugiaților din Ucraina.
Reuniunea de proiect de la Oradea a fost una foarte reușită și apreciată de toți participanții, ea reprezentând îndeosebi un nou început într-un proiect care a fost amânat timp de doi ani, în contextul pandemiei de Covid 19. Am trăit cu toții momente minunate, am adunat amintiri memorabile și s-au legat prietenii care poate vor dura și peste ani. Cu siguranță, atât elevii, cât și profesorii vor păstra legături strânse și vor căuta prilejuri noi pentru a se revedea.
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în Polonia, în perioada 22-25 martie 2022.
Prof. Marcela Urs,
coordonator de proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: În perioada 7-10 martie 2022, s-a desfășurat, la Oradea, cea de-a doua reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+  ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:55:03 Ora standard a Europei de Est