Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

ECO - agenții grădinari în acțiune

La Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea

ECO - agenții grădinari în acțiune

În acest an școlar am avut curajul să aplic pentru un proiect cu finanțare și, spre surprinderea mea, proiectul a fost acceptat. Este vorba despre proiectul lansat de Fundația Comunitară Oradea, sponsorizat de Russmedia România, în cadrul programului Plantropolis.

Echipa de proiect este formată din prof. Osvald Gabriela (coordonator de proiect), clasa a IV-a A, prof. Țelea Anca, clasa a IV-a C, prof. Nuță Angela, clasa pregătitoare C, prof. Brezovsky Ramona, clasa pregătitoare D, prof. Matei Carmen, clasa a II-a A, prof. Szabo Anca, clasa a II-a E.  Proiectul adus în atenția dumnealor l-am denumit ,,ECO-agenții grădinari în acțiune" deoarece școala pe care o reprezint are o vastă experiență în acțiuni de reciclare și am putut observa o mare dorință de a introduce practicile de grădinărit în școli. Prin acest proiect am reuşit identificarea unor exemple, care îmbină cadrul teoretic cu cel practic, având impact maxim asupra grupurilor ţintă vizate. Scopul proiectului este să sprijine elevii în dobândirea abilităţilor practice care să-i determine să înţeleagă autonom importanţa conceptelor ecologice fundamentale şi să le aplice în viaţa cotidiană. Deoarece școala noastră a fost reabilitată o parte din teren a rămas liberă, fără o utilitate aparte. Înainte de reabilitare acest spațiu era plin de arbuști, tufe și diverse ierburi, acum este curățat și semănat iarbă. Echipa a gândit că ar putea deveni un mediu propice pentru desfășurarea diverselor activități educative în aer liber. În sala de clasă sunt predate cunoştinţele teoretice şi se desfăşoară mici ateliere de grădinărit şi reciclare creativă: pregătirea răsadurilor, stratificarea seminţelor, reciclarea (refolosirea) PET-urilor. În implementarea efectivă,  grupurile de ,,ECO-agenți grădinari" de 6-10 ani împreună cu adulți vor transforma acest spaţiu într-o adevărata grădină şi vor cultiva soiuri de legume (roşii, ardei, salată, fasole, ridichi, dovlecei), plante aromatice (mărar, pătrunjel, leuştean, levănţică), flori (dalii, crăiţe, zorele) sau fructe (căpşuni). Se poate observa că proiectul va contribui în mod clar la consolidarea relaţiei şcoală-familie-comunitate, facilitând o abordare diferită a acestei relaţii, dar şi a procesului de învăţare şi de formare a deprinderilor.
Participarea activă a copiilor, cadrelor didactice și a societății civile la acest proiect se concretizează în activități practice de educație ecologică, grădinărit și crearea de noi grădini în curtea şcolii. Aceste grădini oferă copiilor oportunitatea de a interacţiona cu natura dar şi de a învăța curricula școlară într­-un mod plăcut și interactiv. Printr­-un program bazat pe instruire interactivă ei au şansa de a vedea cum se dezvoltă plantele și cum cresc din semințe legume și flori.
Pe parcursul proiectului, elevii vor învăţa să grădinărească, să se bucure împreună de activități în aer liber și de rodul propriilor lor eforturi.
Alături de beneficiarii direcți ai proiectului, ceilalți elevi din ciclul primar, colegele învățătoare vor deveni beneficiari colaterali atunci când, în grădina amenajată, vor participa la lecții în natură, vor desfășura diverse activități outdoor sau ne vor da o mână de ajutor când va fi nevoie.
Credem cu convingere că învățarea globală poate fi întărită în mod semnificativ prin oferirea de posibilități elevilor de a se angaja în acțiuni durabile și practice ale grădinăritului școlar. Înființarea și susținerea unei grădini ecologice școlare, utilizarea acesteia ca instrument educațional și de învățare, alături de acțiuni de colectare selectivă a deșeurilor în vederea reciclării vor asigura școlii o serie de beneficii. Elevii întâmpină oportunitatea de a părăsi cei patru pereți ai sălii de clasă, de a-și petrece timpul în afara ei și de a experimenta lumea cu toate simțurile.
Obiectivul general al proiectului
Promovarea înțelegerii și implementării dezvoltării durabile utilizând grădinăritul în școală ca instrument inovator de educație și învățare, alături de acțiuni de colectare selectivă a deșeurilor în vederea reciclării;
Obiective specifice
*Organizarea unor activități practice de educație ecologică, grădinărit în vederea creării unei minigrădini în curtea şcolii
*Stimularea interacțiunilor sociale prin crearea minigrădinii ca spațiu interactiv, astfel încât elevii să se bucure împreună de activități în aer liber și de rodul propriilor lor eforturi
*Facilitarea învățării elevilor cu ajutorul grădinăritului, ca metodă activă, practică şi amuzantă, prin activități cheie de grădinărit: compostarea, însămânțarea, creșterea răsadurilor, plantarea; activitățile de întreținere, cum ar fi menținerea spațiului de locuit pentru plante (prin mulcire, plivire ...), menținerea unei umidități suficiente a solului (prin adăugarea compostului, acoperirea solului cu mulci, udarea sau irigarea, atunci când este necesar); recoltare; în cele din urmă, în creștere, recoltarea și stocarea semințelor
*Aplicarea interactivă și integrată a disciplinelor școlare prin experiențe practice legate de protejarea mediului
*Încurajarea elevilor să facă alegeri, să îşi asume responsabilitatea pentru deciziile lor, să îşi exprime ideile în mod creativ, să se ajute reciproc, să îşi dezvolte abilităţile de gândire critică şi să gândească liber
*Valorificarea deșeurilor .
Continuarea proiectului, pe care ne-o dorim, i-ar face pe copii mult mai responsabili cu mediul înconjurător, i-ar ajuta să lucreze mai bine în echipă, i-ar convinge să guste legumele și verdețurile (cu toții știm cât de mofturoși sunt copiii din zilele noastre) și ar conștientiza că a fi grădinar este o meserie frumoasă care te poate menține sănătos. Activitățile viitoare pentru copii vor include participarea și la activități inovative de terapie prin horticultură în grădina amenajată prin proiect.
Toamna viitoare am putea planta flori și iarna să invităm păsările în grădina noastră, pregătindu-le suporturi de semințe. Primăvara următoare ne-am putea extinde grădina, deoarece mai avem un spațiu în jurul sălii de sport care așteaptă să fie utilizat ca spațiu de învățat afară.
Elevii vor fi îndrumaţi de către cadrele didactice implicate în proiect să înveţe, să observe, să experimenteze, ajungând ca în finalul proiectului care urmează să fie demarat să dobândească acele cunoştinţe care să-i conştientizeze cât de important este să trăim într-un mediu verde, curat şi acest lucru poate fi făcut de fiecare dintre noi.
Cu ajutorul partenerilor implicaţi, pe lângă activităţile demarate, vom încerca crearea unui spaţiu de învăţare în aer liber în grădina şcolii, atât de necesar în situaţia actuală de pandemie. Cu siguranţă, va fi un loc VERDE, PLIN DE CULOARE, atât de necesar şi aşteptat de către copii şi cadre didactice.
Prin activităţile ECO, de conştientizare a importanţei unui mediu curat, vom implica Agenţia de Mediu, prin desfăşurarea unor activităţi de tip vizionare de filmuleţe, discuţii, igienizarea parcului din apropierea şcolii. Cu obiectele care sunt supuse reciclării, vom realiza obiecte care vor fi expuse  şi vândute la un Târg de obiecte reciclate. Cu banii obţinuţi vom cumpăra plante ornamentale cu care vom amenaja grădina şi vom dona unor persoane vârstnice - DAR DIN DAR SE FACE RAI!.
Aceste activităţi vor fi marcate și prin dansuri în curtea şcolii; vom promova astfel MIŞCAREA într-un SPAŢIU PRIETENOS ŞI VERDE.
Cu ajutorul mass-media, a unor sesiuni foto, flashmob vom face cunoscute activităţile noastre şi vom contribui astfel la conştientizarea de către comunitate a importanţei educaţiei, a importanţei păstrării unui mediu curat şi sănătos.
ŞI SĂ NU UITĂM CĂ SCHIMBAREA VINE DE LA FIECARE DINTRE NOI, INDIFERENT DE VÂRSTĂ!
Prof. Gabriela Osvald
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ECO - agenții grădinari în acțiune.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 09:37:21 Ora de vară a Europei de Est