Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Lupul în povești”

Proiectul educațional

„Lupul în povești”

n lumea celor mici au loc permutări importante, schimbare de imagine și reabilitarea unor personaje. După reabilitarea maestrului cântăreț – Măria sa greierele, un alt personaj este reabilitat în fața copiilor - cumătrul lup, prin proiectul educațional inițiat de colectivul Grădiniței nr. 43 din Oradea, condus de inst. Rodica Ciocan – directorul instituției, în parteneriat cu grădinițele orădene nr. 53 și 56, Inspectoratul Școlar, școlile gimnaziale „Dacia” și „George Coșbuc”, Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, Biblioteca județeană „Gheorghe Șincai”, precum și partenerii externi, Grădinița catolică Oldenburg din Germania și Instituto Conprensivo Centro Storico Firenze din Italia.

 Pentru antrenarea preșcolarilor și școlarilor, dar și a dascălilor în activități de creație, proiectul a fost structurat pe trei secțiuni: două pentru preșcolari și școlari - concurs de interpretare și concurs de creație artistico – plastică și literară, iar pentru dascăli – un simpozion, intitulat „O minte sănătoasă într-un corp sănătos, într-o Europă sănătoasă”.
 Vernisajul expoziției și premierea câștigătorilor
 Joi (23 aprilie 2009), la Teatrul „Arcadia” a avut loc vernisajul expoziției cu cele mai reușite lucrări, înmânarea diplomelor câștigătorilor celor două concursuri, precum și cadrelor didactice care s-au înscris cu lucrări la simpozion. Din cuvântul dnei director Rodica Ciocan și din prentarea în power point, aveam să aflăm faptul că la cele trei secțiuni ale proiectului au participat cu lucrări preșcolari, școlari și cadre didactice din 15 județe: Alba, Argeș, Bacău, Bihor, Botoșani, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Iași, Ilfov, Neamț, Timiș și municipiul București, precum și partenerii din Germania și Italia ai Grădiniței nr. 43.
Expoziția cuprinde peste 150 de creații artistice realizate în tehnici diferite, creații în care lupul a devenit motivul principal. Au fost puse în scenă 15 dramatizări, scenete, piese de teatru de păpuși, iar 18 cadre didactice s-au înscris cu referate...
 Program artistic adecvat
 Noua imagine a lupului, propusă de inițiatorii și partenerii proiectului, a fost bine conturată în cadrul scenetelor prezentate de protagoniștii momentului artistic: copiii din grupa mare de la Grădinița nr.12 (structura Grădiniței nr. 43), îndrumați de inst. Ioana Klein. Ei au prezentat sceneta „Pățania unui lup”; elevii clasei a III-a C de la Școala „Dacia”, îndrumați de înv. Ana Cuc, mai întâi cu sceneta „A pierdut cineva ceva?”, iar la final cu cântecul „Visez o lume”; copiii din grupa mare de la Grădinița nr. 2 (structura Grădiniței nr. 56 – „Lotus”), îndrumați de inst. Lucia Golban și Maria Kalma, cu „Lupoaica”; grupul de copii de la Grădinița nr. 26, îndrumat de inst. Nichita Camilla, cu cântecul „The Wolf”; copiii Vlad Moza și Iulia Covaci, de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1, îndrumați de inst. Viorica Dobran, cu recitarea „Lupul și Scufița”... (Ov. Dan)
Premiile
Creație artistico-plastică
ȘCOALĂ
Pictură
Premiul I - Gherman Codruta Andreea –Liceul “Nicolae Balcescu” Cluj- Napoca, Fodorean Ecaterina, Rusu Daiana – Scoala ”T. Mureșanu“ Turda, Oaida Felicia Silvia, premiul II - Pastina Manuela Teodora – Liceul “Nicolae Balcescu” Cluj- Napoca, Fodorean Ecaterina, premiul III - Baciu Darius - Școala “Aurel Vlaicu” Avrameni, Botosani, Coroi Marinela Diana, Berceanu Sorin - Scoala cu clasele I - VIII Carna, Dolj, Negulescu Alina, mențiuni: Brancu Violeta - Liceul “Hercules”- Baile Herculane, Petrusca Neli - Scoala “Aurel Vlaicu” Avrameni Botosani, Coroi Marinela Diana
Colaj
premiul II - Melciu Bogdan - Liceul “Hercules”- Baile Herculane
GRĂDINIÞĂ
Pictură
Premiul I - Ionescu Bianca-  Grădinița nr. 12 Onesti, Bacau, Bokor Anisoara
Desen
Premiul I - Tanase Bogdan Gabriel -  Gr. nr. 12 Onesti, Bacau, Bokor Anisoara
Colaj
Premiul II - Negureanu Andrei – Gr. 12 Onesti, Bacau, Bokor Anisoara, Duica Sebastian  - Gr. nr. 4 Moreni, Dambovita, Ghiculescu Gabriela, Radu Andreea Elena - Scoala “Valea Iasului” Gradinita Mustatesti, Arges, Crai Simona, premiul III - Aniculesei Miruna - Gr. nr. 2 Saveni, Botosani, Ungureanu Eugenia Nadia, Ranceanu Rebeca – Gr. nr.2 Curtea  de Arges, Nisip Irina, mențiuni: Grosu Melania - Gr. nr. 2  Saveni, Botosani, Tataran Andreea – Gr. nr. 2 Curtea  de Arges, Gheorghe Maria, Banu Daria – Gr. nr. 4 Moreni, Ghiculescu Gabriela
Creație literară
Premiul II – Barna Ioana, clasa a III-a Coman Malvina, Ielciu Rares Gabriel, clasa a IV-a Liceul “Nicolae Balcescu” Cluj- Napoca, Rosca Otilia, premiul III - Atanasoaiei Alexandra Ramona, clasa a III-a - Scoala “Aurel Vlaicu”Avrameni Botosani, Coroi Marinela Diana, Merce Horea Nicolae, clasa a IV-a Liceul “Nicolae Balcescu” Cluj-Napoca, Rosca Otilia, premiul I – Dogaru Luana, 6 ani – Gr. nr. 269 Bucuresti, Ruja Paula Beatrice, premiul II - Iliescu Renato, 6 ani – Gr. nr. 269 Bucuresti, Toparceanu Florentina, premiul I – Curtu Viviana Patricia, clasa a II-a - Scoala nr. 16 din Oradea, Roman Violeta, premiul II - Iconar Alia, clasa a II- a Liceul “Nicolae Balcescu” Cluj-Napoca, Sigovan Simona, premiul III - Maruta Maria, clasa a II-a Liceul “Nicolae Balcescu” Cluj-Napoca, Sigovan Simona, Golopenta Mircea, clasa a III-a Liceul “Hercules” Baile Herculane, Puschita Maria, premiul I - Badea Oana, clasa a IV-a Scoala nr. 26 Timisoara, Bergler Maria.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Lupul în povești”.     

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:56:48 Ora de vară a Europei de Est