Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Acţiuni în cadrul Programului Naţional de Reducere a Abandonului Şcolar, Oferta educaţională pentru învăţământul profesional şi dual, precum și Situaţia elevilor din Ucraina

Trei subiecte au fost abordate, marți, la conferința de presă desfășurată la I.S.J. Bihor

Acţiuni în cadrul Programului Naţional de Reducere a Abandonului Şcolar, Oferta educaţională pentru învăţământul profesional şi dual, precum și Situaţia elevilor din Ucraina

Despre tipurile de activități eligibile din P.N.R.A.S. v-am mai informat începând din luna ianuarie a.c. Întrucât Ministerul Educaţiei a demarat Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar. Acesta face parte din cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată", cu finanțare P.N.R.R., în valoare de 543 de milioane euro - componenta P.N.R.R. nerambursabilă.

În conferința de presă de ieri (marți, 29 martie 2022), generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dl prof. dr. Horea Abrudan, a ținut să sublinieze faptul că ,,Pentru sesiunea 2022, la nivelul județului Bihor, au fost eligibile 73 de unități de învățământ. Deși termenul a fost foarte scurt de la lansarea apelului, au depus cereri de finanțare în cadrul programului, un număr de 66 de unități de învățământ, cu o valoare solicitată însumată la nivelul acestora de peste 9 milioane de euro. Au rămas să depună pentru sesiunea 2023 un număr de șase unități de învățământ: Școala Gimnazială Nr. 1 Buduslău, Școala Gimnazială Nr. 1 Cociuba Mare, Școala Gimnazială Nr. 1 Hotar, Școala Gimnazială Nr. 1 Săcădat, Școala Gimnazială ,,Jako Zsigmond" Roșiori, Școala Gimnazială Nr. 1 Viișoara, la care se vor adăuga cele eligibile în respectiva sesiune, a precizat domnul inspector școlar general; adăugând că granturile din cadrul programului se încadrează în trei categorii: mic - 70.000 de euro (pentru efectivul de elevi din ciclul gimnazial din unitatea de învățământ între 40 și 75); mediu - 140.000 euro (cu efectivul între 76 și 150); mare - 153.000 de euro (cu efectivul de elevi din ciclul gimnazial de peste 150).
Oferta educaţională pentru învăţământul profesional şi dual
,,Inspectoratul Școlar Județean Bihor desfășoară în mod constant acțiuni de orientare școlară și profesională a elevilor. În curând se va desfăşura Târgul Ofertelor Educaționale (în perioada 16-27 mai 2022), în cadrul căruia unitățile de învățământ care au ofertă educațională pentru învățământul dual și învățământul profesional de stat cu implicarea operatorilor economici parteneri, vor prezenta particularitățile și finalitățile fiecărei calificări profesionale. De asemenea, în calitate de parteneri ai A.J.O.F.M. Bihor în cadrul unui proiect transfrontalier Ro-Hu, la începutul lunii mai, vom participa cu elevii la un Târg al orientării în carieră. Evenimentul a fost unul de anvergură în 2019, când s-a bucurat de o largă participare şi un real succes.
Cu privire la oferta educaţională pentru învăţământul profesional pe care ne dorim a o promova, menţionăm că faţă de anul trecut şcolar, când numărul de clase realizate a fost 39, reprezentând 25% din numărul claselor a IX-a realizate, în acest an s-au propus 59, acestea reprezentând 40% din numărul claselor a IX-a propuse.
Șeful I.S.J. Bihor a ținut să sublinieze și de această dată multiplele avantaje pe care le au cei care doresc să învețe o meserie în atari condiții de oferă educațională: ,,La nivelul municipiului Oradea, prin implicarea Primăriei Oradea, se asigură cazare în internatele şcolare şi masă gratuită elevilor care studiază în învăţământul profesional dual. Masa este asigurată şi elevilor care nu sunt cazaţi în internatele şcolare. Alături de beneficiile oferite de Primărie şi Ministerul Educaţiei (bursa de 200 de lei respectiv decontul transportului), există avantaje şi din partea operatorilor economici. Pe lângă bursa suplimentară de 200 de lei prevăzută de legislaţie, unii operatori majorează această sumă ajungând până la 500 de lei lunar".
Ziua de 11 martie a fost instituită (așa după cum am mai scris) ca Ziua Națională a Meseriilor, ,,prilej cu care la nivelul unităților de învățământ din județul Bihor s-au desfășurat acțiuni specifice încă din luna februarie.  Printre activitățile desfăşurate amintim: webinarii dedicate noilor meserii generate de tehnologie,  ateliere de lucru pe diferite meserii specifice calificărilor profesionale din oferta educațională, expoziție de fotografii cu produsele realizate în cadrul atelierelor (bucătar, ospătar, confecții, estetica și igiena corpului omenesc, sudor, mecanic auto, confecții textile etc), expunere de machete, activități practice, ziua porților deschise, expoziție de materiale didactice, întâlniri cu operatori economici, învățarea prin experiență, dezbatere despre abilități personale, aspirații și planuri pentru o profesie viitoare, discuții cu absolvenți"...
Situaţia elevilor din Ucraina
Tot ieri, am mai aflat de la domnul inspector școlar general că la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean s-a constituit o Comisie de coordonare a activității de repartizare a preșcolarilor și elevilor ucraineni la unitățile de învățământ din Oradea în care pot desfășura activități educaționale, precum și în instituțiile în care pot beneficia de asistență psihopedagogică și consiliere.
Comisia primește cererile de înscriere pentru preşcolarii/elevii din zona conflictului armat din Ucraina, analizează şi repartizează copiii în 24 de ore.
Aceste cereri pot fi depuse de unul dintre părinți sau reprezentantul legal la sediul I.S.J. Bihor pentru elevii minori sau direct de către elevi, dacă aceștia sunt majori;  de către coordonatorul Grupului operativ pentru minori neînsoțiți, constituit la nivelul D.G.A.S.P.C. Bihor. Modelul cererii de înscriere este redactat în trei variante (în limba română, ucraineană și engleză), iar solicitanții pot completa cererea în oricare dintre cele trei limbi. Informaţia se regăseşte pe site-ul I.S.J. Bihor. Pentru o mai bună informare a celor interesaţi, s-a transmis o adresă către reprezentanţii Crucii Roşii Bihor şi prin ei spre toate ONG-urile cu care aceştia colaborează. De asemenea, informaţia poate fi obţinută şi de la Centrul de asistență pentru refugiații ucraineni organizat în centrul comercial Oradea Shopping City, pentru care am elaborat şi transmis un pliant".
Până în prezent, în școlile din Oradea, au fost repartizați, potrivit datelor furnizate de domnul inspector școlar general Horea Abrudan, 13 copii: 12 elevi şi un preşcolar (la Lic. Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu", Lic. Baptist ,,Emanuel", Lic. de Arte, Grădinița Nr. 53, Şc. Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea, C.S.E.I. ,,Orizont" şi Şc. Gimnazială „Dimitrie Cantemir"). Tot în paranteză fie spus, la Liceul Internațional ,,Agora" din Oradea învață cam tot atâția elevi...
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:30:30 Ora de vară a Europei de Est