Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul NEXTLAB.TECH antrenează creativitatea elevilor

Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Concursul NEXTLAB.TECH antrenează creativitatea elevilor

„Viitorul aparține colaborării dintre oameni şi roboți"

Aventura noastră de a pătrunde în tainele construirii și programării roboților a început datorită oportunității ivite de a participa gratuit la programul ROMANIA TECH NATION.
În urmă cu doi ani, la începutul lui 2020, am aflat de posibilitatea de a participa gratuit la un concurs de robotică.   Prima etapă era bazată pe roboței virtuali și era 100% on-line! A doua etapă presupunea construirea unor roboţei fizici. Sponsorul principal naţional, Banca Comercială Română, oferea gratuit mai multe kit-uri de roboţi și finanţa lecţii şi sesiuni de roboajutor. Am format în cadrul școlii noastre o echipă din trei profesori (Edit Szatmari- prof. informatică, Crina Bercovici- prof. matematică, și Manuel Bercovici-prof. fizică și informatică). Am considerat că ar fi util să-i încurajăm și să îi îndrumăm pe elevii noștri să pătrundă în tainele construirii unui robot, implicit a programării acestuia. Eram bucuroși că putem să le oferim șansa să învețe lucruri noi, să trăiască frumoase experiențe, să intre în competiție cu elevi de la alte școli din România.
Am înscris la concurs în anul școlar 2019-2020 elevii clasei a X-a A (coordonator prof. Manuel Bercovici) și a VI-a (coordonatori,prof. Edit Szatmari și Crina Bercovici). În anul școlar 2020-2021, elevii clasei a VI-a au rămas în concurs, ei fiind în clasa a VII-a, iar elevii clasei a X-a A au preluat ștafeta de la colegii lor mai mari care ajungând în clasa a XI-a au depășit limita de vârsta, de 16 ani, pentru a participa la competiție. Mare ne-a fost bucuria când în mai 2020 și noiembrie 2021 premiile au început să sosească. Etapa a doua a presupus construirea unor roboţi fizici. Sponsorul principal național Banca Comercială Română a oferit gratuit peste 600 de kit-uri de roboţi, a finanţat lecţii şi sesiuni de roboajutor. Am început să lucrăm efectiv la construcția roboților în iunie 2021. Ne pregăteam să participăm la concursul organizat la București, în noiembrie 2021.
Cu elevii clasei a VI-a, în prezent clasa a VII-a au fost realizate traseele în conformitate cu dimensiunile cerute și asamblați roboții. Elevii au fost împărțiți în grupe de câte doi-trei elevii și au început să lucreze la construirea lor. Paralel, o parte dintre elevi, urmăreau sesiunile de roboajutor.
Am îndrumat elevii și i-am încurajat să participe la concursul NEXTLAB.TECH 2021 deoarece de-a lungul timpului ei au câștigat din partea organizatorilor mai mulți roboți. Ca profesori am cumpărat și noi câțiva roboți astfel încât să dăm ocazia tuturor elevilor să participe la concurs. Începând cu anul școlar 2021-2022, concursul este înregistrat în calendarul aprobat de Ministerul Educației prin Anexa 2 la OME nr. 3.066/27.01.2022, poziția 106.
La ediția 2021 a concursului s-au înscris la concurs 22 echipaje din școală. Am dorit să câștigăm experiență, ca pentru ediția viitoare să ne perfecționăm. S-a lucrat în echipe de câte doi-trei elevi, dar de multe ori elevii s-au susținut și ajutat chiar dacă erau concurenți. Fiecare dintre profesorii îndrumători am avut elevii noștri pe care i-am îndrumat și chiar dacă au fost condiții de pandemie am reușit să fim alături de toți încurajându-i în permanență. Concursul a pus accent și pe prezentarea robotului, implicit pe latura de comunicare.
În clasamentul național la cele trei secțiuni s-au obținut:
-la proba MIRO, la categoria 8-12 ani, locul 103 (Witty/Glumețul) din 204 pitch-uri validate;
-la proba MIRO, la categoria 12-16 ani, locul 1 (Robotul pescar), locul 50 (Robotul ROBO-CIRCUITUS), locul 51 (Smarty), locul 66 (CURIOSUL), locul 67 (Robotul PREMIUM), locul 68 (Robotul sportiv), locul 69 (ROBO MAX), locul 70 (Logicus), locul 71 (Micul artist), din 146 pitch-uri validate, două pitch-uri fiind invalidate (Fizicus ROBO și Funny ROBO);
-la proba TECNICUS, la categoria 12-16 ani, locul 12 (Curajosul), locul 13 (Rapid ROBO), locul 32 (Steve), locul 33 (Trio ROBO), locul 45 (Alfie), din 60 pitch-uri validate;
-la proba ENSPIRO (robotică creativă), la categoria 12-16 ani, locul 57 (Punctualul), locul 58 (Robotul Celsius-Alarm), locul 59 (Robotul AUDIO), Locul 96 (Prietenul bebelușilor), din 167 pitch-uri validate. Pich-ul pentru robotul Optimus a fost invalidat.
În clasamentul național al „roboșcolilor", Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș ocupă al treilea loc dintre cele 266 școli participante.
Cu prilejul Zilelor Școlii vom face premierea elevilor printr-o demonstrație în curtea școlii. Felicităm cu această ocazie toți elevii pentru curajul de a participa la un concurs național, pentru dorința lor de a-și depăși emoțiile și de a învăța lucruri noi. Depinde de ei dacă doresc să continue pe acest drum. Le vom fi alături dacă ne solicită ajutorul.
Considerăm că, participând la acest proiect, elevii au făcut primul pas în pregătirea lor pentru meseriile viitorului și au avut ocazia să învețe să programeze roboți bazați pe Arduino și să lucreze în Open Roberta. La fel ca toți tinerii, elevii noștri sunt atrași de tehnologie și de noutăți. Rolul nostru, al profesorilor, este de a îi îndruma să devină creatori de soluții inovatoare, nu doar utilizatori de tehnologie. O modalitate prin care îi putem ajuta să devină „inventatorii de mâine"este stimularea și încurajarea elevilor de a participa în programe educaționale de tip STEAM (Science, Technology, Enginnering, Arts, Math).
La Secțiunea Științifică/ Gândire algoritmică a concursului „Dă-i o șansă matematicii să te cucerească!", activitate ocazionată de sărbătorirea Zilei naționale a matematicii, informaticii şi ştiinţelor naturii, în 10 ianuarie 2022,  roboțeii au primit și alte numeroase premii.
Bucuria de a avea ocazia de a îndruma elevii la un concurs național, entuziasmul molipsitor al acestora, de a observa cum se bucură de înaintarea roboților pe traseu indiferent că sunt ai lor sau ai colegilor de clasă vor sta la baza acțiunilor noastre viitoare.
Prof. Manuel B., Edit Sz., Crina B.
Vedeți și alte poze în Galeria foto:

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 16:05:25 Ora de vară a Europei de Est