Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

Invitații de miercuri au fost doamnele Lazăr Oana Paula și Gligor Ioana Simona, consilieri juridici în cadrul Primăriei Oradea

În 30 martie, o nouă întâlnire în cadrul C.C.O.C. ,,Agora”

Invitații de miercuri au fost doamnele Lazăr Oana Paula și Gligor Ioana Simona, consilieri juridici în cadrul Primăriei Oradea

În data de 30 martie 2022, Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră din cadrul Universității ,,Agora", a organizat o întâlnire de lucru cu doamna Oana Lazăr, consilier juridic în cadrul Direcției Juridice - Serviciul Juridic Contencios din Primăria Municipiului Oradea și doamna Ioana Gligor, consilier juridic în cadrul Direcției Juridice - Compartimentul Contestații Falimente din Primăria Municipiului Oradea.

La întâlnire, au participat studenți de la Facultatea de Științe Juridice și Administrative, respectiv Programul de  studii Drept din anul I, II, III și IV și cei de la Programul de studii Poliție Locală, anul I, II și III.
În deschidere, invitatele noastre au făcut o scurtă prezentare a instituției Primăriei, explicând studenților modul în care este structurată aceasta, și anume: nouă direcții: Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, Direcția Poliția Locală, Direcția Arhitectului Șef, Direcția Logistică, Direcția de Asistență Socială, Direcția Tehnică, Direcția Economică, Direcția Patrimoniu Imobiliar și Direcția Juridică; patru servicii: Serviciul Achiziții Publice, Serviciul Resurse Umane, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor și Serviciul Relații cu Publicul; șase compartimente: Compartimentul Audit Public Intern, Compartimentul de Presă, Compartimentul Management Spitale, Compartimentul Administrare Infrastructură IT, Compartimentul Elaborare, Monitorizare Acte ale Consiliului Local, Compartimentul Secretariat Consiliul Local; respectiv: Administrația Domeniului Public, Fundația pentru Protejarea Monumentelor Istorice - Oradea Heritage, Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune - Visit Oradea, Agenția de Dezvoltare Locală - ADLO și Clubul Sportiv Municipal - CSM Oradea.
Dna Oana Lazăr a vorbit studenților despre modul în care și-a început cariera profesională ca și consilier juridic în cadrul unei societăți comerciale iar, ulterior a participat la un concurs în vederea ocupării unei funcții publice de execuție de consilier juridic în cadrul Primăriei Oradea. În continuare, aceasta a prezentat pe scurt activitatea Direcției Juridice, explicând care sunt atribuțiile și sarcinile care îi revin. Direcția Juridică face parte din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului fiind în directa subordonare a secretarului general al Municipiului Oradea având următoarea structură organizatorică: Serviciul Juridic Contencios, Compartimentul Autoritate Tutelară, Serviciul Administrație Publică Locală, Compartimentul Agricol - Fond Funciar, Compartimentul Contestații Falimente, Biroul Asociații de Proprietari. „Rolul Direcției Juridice în cadrul instituției este acela de a asigura respectarea legislației în vigoare în ceea ce privește elaborarea actelor administrative și încheierea contractelor de orice natură cu terțe persoane fizice sau juridice ori cu alte instituții publice. Totodată, prin Direcția Juridică se asigură apărarea în cauzele aflate pe rolul instanțelor de judecată și se asigură relaționarea cu alte instituții publice prin încheierea de protocoale interinstituționale ori cu terțe persoane cu scopul de a se respecta legalitatea actelor administrative emise de autoritatea publică locală. Consilierii juridici din cadrul Serviciului Juridic Contencios au ca și atribuție să ofere soluții problemelor de natură juridică din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului, cu excepția Direcției Economice și să apere interesele instituției în fața instanțelor de judecată. Activitatea desfășurată de consilierii juridici din cadrul Serviciului Juridic Contencios este următoarea: aceștia se ocupă cu instrumentarea dosarelor aflate pe rolul instanțelor de judecată, reprezentând în fața instanțelor atât Municipiul Oradea, primarul Municipiului Oradea cât și Consiliul Local al Municipiului Oradea în cauzele în care aceștia au calitate procesuală pasivă sau activă; oferă consultanță juridică și reprezentare în fața instanțelor de judecată instituțiilor subordonate Consiliului Local al Municipiului Oradea; în activitatea desfășurată, aceștia întocmesc note interne dacă au nevoie de informații din cadrul altor departamente cu scopul de a soluționa litigiul apărut, precum și dau răspunsuri notelor interne primite din cadrul altor departamente; întocmesc răspunsuri la petițiile adresate în legătură cu dosarele aflate pe rolul instanțelor ori cu privire la problemele semnalate referitoare la nelegalitatea unui act administrativ emis de autoritatea public locală. Instrumentarea unui dosar de instanță presupune următoarele activități efectuate de consilierul juridic conform fișei postului: promovarea de acțiuni prin formularea unei cereri de chemare în judecată în funcție de problema juridică apărută; întocmirea întâmpinării prin formularea apărării în cazul în care o terță persoană fizică/ juridică sau instituție se îndreptă printr-o acțiune împotriva Municipiului Oradea, a primarului Municipiului Oradea ori a Consiliului Local al Municipiului Oradea; susținerea excepțiilor invocate și a apărărilor de fond în fața instanțelor de judecată; monitorizarea permanentă a termenelor, respectiv monitorizarea evidenței dosarelor aflate pe rolul instanțelor de judecată pe care le are în instrumentare; declararea căilor de atac conform prevederilor Codului de Procedură Civilă ori a legilor speciale în vigoare, în cazul în care se impune; formularea unor cereri reconvenționale, cererii de intervenție etc., atunci când se impune; la finalizarea dosarului când există o hotărâre definitivă și irevocabilă, consilierul juridic are obligația de a se asigura că s-au pus în aplicare obligațiile stabilite de instanță în sarcina Municipiului Oradea, a primarului Municipiului Oradea ori a Consiliului Local al Municipiului Oradea; arhivarea dosarelor finalizate.
În ceea ce privește contractele pe care autoritatea publică locală le încheie cu terți, consilierii juridici verifică condițiile de valabilitate ale contractului, respectiv clauzele contractului și ulterior semnează contractul.
Pe lângă activitatea desfășurată de consilierii juridici în cadrul instituției și la instanțele de judecată, aceștia desfășoară activități și în afara instituției cu scopul de a semna diferite contracte/acte menite să asigure buna desfășurare a instituției. Astfel în cadrul birourilor notariale, consilierii juridici din cadrul Serviciului Juridic Contencios asistă, verifică și ulterior semnează în fața notarului public: contracte de vânzare - cumpărare, contracte de donație, acte de dezmembrare, sistări de indiviziune sau parcelări, partaje judiciare etc.
Invitatele  de miercuri ale Centrului de Coordonare și Orientare în Carieră a studenților au subliniat rolul activ și important al consilierului juridic în cadrul instituției în care își desfășoară activitatea.
Pe parcursul întâlnirii, care a durat două ore, s-a discutat și despre câteva studii de caz pe care care cele două invitate le-au rezolvat de-a lungul timpului.
Studenții au fost foarte interesați de toate subiectele abordate având în vedere că invitatele au răspuns la numeroase întrebări pe care aceștia le-au adresat.
În încheiere, directorul C.C.O.C., dna Laura Dumitrana Rath Boșca, a mulțumit invitatelor, dnei Oana Lazăr și dnei Ioana Gligor pentru prezență și a transmis un mesaj de mulțumire dnei Oltea Marc, director executiv al Direcției Juridice din cadrul Primăriei Oradea și dnei Eugenia Borbei, secretarul general al Primăriei pentru susținere și pentru că, de fiecare dată, se implică în organizarea acestor întâlniri, care contribuie la informarea și pregătirea studenților Universității ,,Agora", în efortul lor de a-și alege profesia potrivită și demersul de a se integra pe piața muncii. (L.B.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Invitații de miercuri au fost doamnele Lazăr Oana Paula și Gligor Ioana Simona, consilieri juridici în cadrul Primăriei Oradea.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 3 octombrie 2022