Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un nou episod Erasmus+

Mobilitate în Spania

Un nou episod Erasmus+

Privind mereu în sus, vei reuși; având încredere în tine, nu vei da greș, iar credința va face ca toate lucrurile să decurgă în cel mai bun mod.

A doua mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ nr. 2021-1-RO01-KA121-VET-000009252 s-a desfășurat în Granada, Spania în perioada 21 martie - 8 aprilie 2022. Scopul deplasării a fost acela de a asigura și desfășura practica de specialitate pentru 14 elevi de clasa a X-a, liceu în cele mai bune, sigure și performante organizații de profil. Aceștia au fost însoțiți de două cadre didactice, membri în echipa de implementare a proiectului, Susan Iulia Maria și Abrudan Adriana Georgeta, iar monitorizarea a fost asigurată de responsabilul de proiect, prof. Sabău Gabriela Olimpia.
Astfel, cu ajutorul firmei intermediare M.E.P. Europrojects am identificat două organizații specializate în desfășurarea de activități specifice celor două calificări tehnician în agricultură ecologică, respectiv tehnician analize produse alimentare. Cei patru elevi de la calificarea tehnician în agricultură ecologică, repartizați la firma La Huerta de Gui au utilizat elementele de agropedologie prin altoirea pomilor fructiferi, înființarea culturilor, recoltarea sparanghelului, toaletizarea gardului viu și întreținerea spațiilor verzi sub atenta coordonare și monitorizare a tutorelui de practică, José Luis Salamanca Maroto. Pentru cei 10 elevi de la calificarea tehnician analize produse alimentare, organizația de primire a fost Los Artesanos de Granada, în cadrul căreia s-au desfășurat activități specifice modulului: identificarea și exploatarea aparatelor și instalațiilor folosite în industria de panificație, analizarea procesului de producție a produselor de panificație și analiza preparatelor din punct de vedere al proprietăților organoleptice. Pe tot parcursul celor trei săptămâni, elevii au fost îndrumați și monitorizați de tutorele de practică Diego Fernández Garzón. Toți elevii au dat dovadă de implicare, responsabilitate, dăruire, respect și hărnicie, drept pentru care au primit numai cuvinte de laudă, atât din partea tutorilor de practică, cât și a reprezentanților M.E.P, ceea ce ne determină să continuăm pe acest drum.
Pe parcursul celor trei săptămâni, toți participanții au beneficiat de condiții bune de cazare și masă, precum și de sprijinul echipei M.E.P. care s-a ocupat ca șederea noastră să decurgă armonios.
Programul cultural oferit de prietenii noștri a inclus mai multe obiective și orașe cu o importantă valoare culturală și tradițională ca: Granada, Alhambra, Malaga, Sevilla, Cordoba, seara de flamenco, Grădina zoologică din Granada și parcul de științe.
Stagiul de formare profesională desfășurat într-o țară străină este recunoscut și validat prin obținerea certificatelor Europass Mobility care oferă tinerilor noștri formarea unor portofolii solide viitorilor absolvenți, apreciate pe piața europeană a muncii. Un alt beneficiu pentru toți participanții este și dezvoltarea competențelor de comunicare în limba engleză, prin pregătire suplimentară cu ajutorul platformei și a responsabilului OLS, dar și cunoașterea limbii spaniole.
La nivel instituțional, această mobilitate oferă deschiderea unui drum către colaborări cu firme specializate în aceste domenii. Componenta teoretică acumulată în cadrul orelor de specialitate este dublată, prin stagiu, de componenta practică, fapt ce va conduce la beneficierea viitorilor absolvenți de o inserție mai rapidă pe piața muncii.
,,Pe mine acest proiect m-a ajutat să îmi organizez timpul, să îmi economisesc bănuții, să mă cunosc pe mine, m-a ajutat să am o relație mult mai bună cu colegii și cu cei din jur și datorită acestui proiect minunat am învățat lucruri noi în domeniul produselor alimentare. Spania este o țară foarte frumoasă, primitoare si caldă, este o țară de vis în care m-aș întoarce mereu cu zâmbetul pe buze. Recomand cu încredere acest proiect tuturor colegilor care nu au avut curajul să participe la selecție"!!! S.A.R.
,,Pentru mine acest proiect a fost unul reușit pentru că m-a ajutat să mă dezvolt pe plan profesional, să fiu punctual, să fiu mai independent, să îmi îmbunătățesc relația cu colegii. Aș mai repeta aceasta experiență de nenumărate ori, bineînțeles cu aceleași doamne profesoare"! M.D.
,,Pe mine acest proiect m-a ajutat să fiu mai independent, să economisesc banii, să fiu mai înțelegător, să fim mai uniți. În acest proiect am învățat lucruri noi în domeniul agriculturii ecologice. Această experiență m-a ajutat pe planul meu profesional și aș mai repeta aceasta experiență". I.M.A.
,,Fiecare mobilitate la care particip este unică prin locurile vizitate, oamenii locului, culturile specifice, mâncarea tradițională, dar mai ales grupul alături de care conviețuiesc. Această experiență a adus în inima mea 14 suflete noi, necunoscute până în acel moment, dar alături de care am petrecut trei săptămâni minunate. Toți au dat dovadă de responsabilitate, bun simț, respect și implicare, fapt pentru care merită, din plin, toate aprecierile. Mulțumesc echipei de proiecte din care fac parte pentru buna colaborare și oportunitatea de a fi parte din această poveste"! S.I.M.
,,Evaluările ultimelor două grupuri au fost cu adevărat uimitoare. Ne-au dat multă energie pentru a continua, vă mulțumim foarte mult pentru că ne-ați trimis grupuri atât de fantastice cu profesori și coordonatori atât de minunați! Sperăm că toți au ajuns sănătoși acasă". Mari Carmen (reprezentant M.E.P.)
Și povestea continuă....
Prof. Iulia Maria Susan, Gabriela Olimpia Sabău & Adriana Georgeta Abrudan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Un nou episod Erasmus+ 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 13:26:16 Ora de vară a Europei de Est