Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

„Arta criminalistică și arta comunicării”

Cercul studențesc de criminalistică al Universității ,,Agora”

„Arta criminalistică și arta comunicării”

Studenții și masteranzii Facultății de Științe Juridice și Administrative din cadrul Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, prin intermediul Cercului studențesc de criminalistică, au comunicat pentru două ore atât în campusul universității, cât și uniți pe nevăzute fire cu invitații lor, colegi, care urmează aceleași programe de studii universitare din domeniul dreptului la Facultatea de Drept din cadrul Universității Creștine ,,Dimitrie Cantemir" din Cluj-Napoca.

Cercul studențesc de criminalistică, aflat sub coordonarea doamnei prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, decanul Facultății de Științe Juridice și Administrative, a avut loc în data de 13.04.2022, când, începând cu ora 15.00, s-a conectat cu Cercul studențesc de filosofie juridică, relații publice și comunicare, aflat sub coordonarea domnului conf. univ. dr. Alexandru Cordoș, decanul Facultății de Drept din cadrul Universității Creștine ,,Dimitrie Cantemir" din Cluj-Napoca.
Pornind de la cele cinci puncte aflate pe ordinea de zi, participanții au avut oportunitatea de a interveni în mai multe momente din întâlnire atât pentru a face aprecieri cu privire la importanța disciplinelor subsumate cercurilor studențești, și anume: Criminalistica, Comunicarea în domeniul dreptului, Filosofia juridică, cât și pentru a discuta pe marginea fișelor de disciplină cu intenția organizatorilor de a identifica teme de actualitate care ar putea fi introduse în fișele de disciplină.
Dezbaterea temei de specialitate „Arta criminalistică și arta comunicării" a fost ultimul punct pe ordinea de zi, însă cel prin care invitații studenților au susținut prezentări și au audiat temele pregătite de colegii lor, studenți, pentru această întâlnire.
 În debutul dezbaterii, doamna prof. univ. dr. habil. Elena-Ana Iancu, președinte al Secției 3. Metodologie criminalistică din cadrul Asociației Criminaliștilor din România, a vorbit despre „Importanța formelor de comunicare între participanții în procesul penal, implicit cu specialiștii care lucrează în aria științei criminalistice" care la un moment dat, de pe planuri situaționale diferite și uneori cu interese contrare, comunică verbal, în scris și nonverbal. Apreciind că, ,,absolventul - jurist ar trebui să fie pregătit să sprijine comunitățile/micro-grupurile sociale în procesul de dezvoltare, de asigurare a liniștii în societate, de a crește gradul de încredere în instituțiile statului, de a contribui la siguranța micro-grupurilor sociale în care trăiește/activează și de a asigura suportul de specialitate în propriile familii..., va putea contribui la creșterea siguranței publice a securității umane atât de necesare privind înspre viitor, indiferent că ne referim la fapte comise într-un anumit stat delimitat prin frontieră, fie că ne referim la conceptul de securitate cibernetică unică în Uniunea Europeană sau la nivel mondial".Totodată, a explicat care este statutul disciplinei Criminalistica în rândul disciplinelor din aria științelor penale raportat la standardele care există în domeniul dreptului.
,,Despre comunicare în drept și obiectivele urmărite prin comunicare" a vorbit domnul conf. univ. dr. Alexandru Cordoș, iar ,,Arta criminalistică" a fost prezentată de comisar-șef de poliție Florin Lăzău, șeful Serviciului de criminalistică din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Bihor și președinte al Secției 4: Cercetare, inovare, dezvoltare din cadrul Asociației Criminaliștilor din România și de specialistul criminalist Andrei Iana din cadrul Compartimentului Criminalistică, Poliția Municipiului Sighișoara.
,,Despre criminalistică și filosofie juridică", a vorbit domnul prof. univ. dr. Gheorghe Danci, cadru didactic la Facultatea de Drept din Universitatea Creștină ,,Dimitrie Cantemir", Cluj-Napoca, titular la disciplina Criminalistică,cercetător asociat la Institutul de Filosofie și Psihologi ,,Constantin Rădulescu-Motru" al Academiei Române, prezent în on-line, care în finalul intervenției a adresat invitația de a organiza întâlniri viitoare în parteneriat.
Propuneri asemănătoare au fost exprimate și de către cadre didactice din alte universități invitate la lucrările cercului studențesc de criminalistică, conf. univ. dr. Adrian  Moise,  titular la disciplina Criminalistică, Facultatea de Drept din cadrul Universității ,,Spiru-Haret" din București și președinte al Secției 6: Învățământ universitar din cadrul Asociației Criminaliștilor din România, lect. univ. dr. Enache Tușa, cadru didactic la Universitatea ,,Ovidius" din Constanța, conf. univ. dr. Rodica Apan, directorul Centrului de Cercetări Juridice din cadrul Universității Creștine ,,Dimitrie Cantemir" din Cluj-Napoca.
Nu în ultimul rând am remarcat susținerea a două teme cu pronunțat conținut practic realizate de studentele Facultății de Drept din cadrul Universității ,,Agora".
Bianca a vorbit despre ,,Infracțiunea de omor. Studiu de caz", iar Corina a prezentat ,,Particularități în comunicarea cu persoanele vulnerabile - un studiu de caz din perspectiva derulării activității în Serviciul de Probațiune".
Împreună cu membrii cercului studențesc de criminalistică, în sală, a fost și domnul lector dr. Marius Adrian Chipurici, cadru didactic în Departamentul de Științe Juridice și Administrative, titularul disciplinelor Medicină legală și Bioetică; domnia sa a participat și la lucrările practice desfășurate în ultima parte a întâlnirii pentru care doamna prof. univ. dr. habil. Iancu Elena-Ana a pregătit trusele de criminalistică și materialele necesare pentru exemplificarea unor aspecte teoretice.
 Doamnă decan, prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, privind cu detașare totul din sală, urmărind derularea online pe marele ecran, putem conchide că am asistat la un film, la o lecție demonstrativă, la un dialog de la distanță între studenți și dascăli din patru centre universitare, asezonat cu intervenții pertinente și din partea altor specialiști, nominalizați de dumneavoastră. Apreciem evenimentul de miercuri drept un exemplu de bune practici, de care am dori să avem parte cât mai des și în mediul academic!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Arta criminalistică și arta comunicării”.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 3 octombrie 2022