Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Împreună pentru un mediu curat”

La Grădinița Nr. 44 –,,Rază de soare”, structură a Grădiniței Nr. 50

,,Împreună pentru un mediu curat”

În cadrul Programului Plantropolis lansat de Fundația Comunitară Oradea și finanțat de Russmedia România, cu sprijinul VPK Packaging Salonta, Asociația Grund Community, grădinița noastră a reuşit să câștige un proiect cu finanțare nerambursabilă pentru realizarea unei mini grădini în curtea grădiniței, suma alocată fiind în cuantum de 7.400 lei (acordată în trei tranșe).

Proiectul este conceput pentru a se desfășura pe o perioadă de nouă luni. În cadrul proiectului vor fi derulate 22 de activități, realizate săptămânal la cele opt grupe de preșcolari. Activitățile propuse vor fi desfășurate pe grupe de vârstă (mică, mijlocie și mare) și vor culmina cu realizarea unei mini grădini urbane.
Proiectul a debutat cu desfășurarea unor activități de colectare selectivă. Copiii sunt învățați să colecteze selectiv deșeurile în cinci fracții, iar pentru desfășurarea acestor activități ne bazăm pe sprijinul și susținerea familiilor tuturor preșcolarilor înscriși în grădinița noastră.
Prin amenajarea unei mini grădini în cadrul grădiniței vom crea un loc în cadrul căruia copiii vor învăța și vor face numeroase descoperi: vor observa cum se dezvoltă o plantă, ce fel de insecte polenizează florile, ce fel de viețuitoare trăiesc în pământ, cum ne pregătim propriul îngrășământ natural (compost) pentru plante, astfel le vom crea propriul teren de joacă și de împărtășire a experiențelor trăite. Mini grădina va deține zone cu plante medicinale/ aromatice (pătrunjel, mărar, mentă, leuștean, rozmarin, cimbru), flori (ochiul boului, garoafa din grădină, bănuței, flori de piatră, floarea soarelui decorativă, crăițe, flori de paie, gura leului pitică), bulbi de flori (lalele, narcise, zambile, crini) și legume (roșii, castraveți, ardei, mazăre, fasole, dovlecel, ridichi, salată, arpagic).
Proiectul constituie o oportunitate de a desfăşura cu copiii activităţi practice, plăcute şi îndrăgite de ei, care vor contribuit la creşterea gradului de conştientizare a copiilor cu privire la problemele locale de mediu. Prin acţiunile desfăşurate vom dobândi o grădiniță mai curată, mai frumoasă, cu mai multe flori, cu un ambient mai plăcut, mai cunoscută, deschisă spre comunitate.
Preșcolarii grădiniței noastre le-au primit cu mare drag pe doamnele voluntare din cadrul Asociației Grund Community și împreună au învățat prin joc cum se reciclează corect deșeurile, în funcție de culorile de pe fiecare recipient.
De asemenea, și doamnele educatoare împreună cu copiii au realizat, la rândul lor, o serie de activități prin intermediul cărora au exersat toate cele învățate despre reciclare, astfel în fiecare sală de grupă în recipiente decorate cu imagini sugestive copiii au colectat selectiv pe parcursul a cinci săptămâni, cele cinci fracții:
Învățăm să colectăm: 1.hârtia, cartonul 2.plasticul, metalul, aluminiul 3.sticla 4.deșeurile biodegradabile - deșeuri de mâncare, deșeuri verzi din grădini și parcuri 5. deșeurile reziduale.
Activitățile s-au desfășurat în strânsă colaborare cu familiile copiilor care au primit afișele cu descrierea fiecărei fracții și astfel au colectat și acasă, cele cinci fracții în recipiente decorate cu imagini sugestive.
La derularea acestui proiect participă întreg personalul grădiniței, dar în primul rând cadrele didactice (alături de copii): prof. Copăcean Dorina și Popa Cristina - grupa mică A; prof. Bodea Floare și Puiu AnaMaria - grupa mică B; prof. Todoca Ana și Gavra Mihaela - grupa mijlocie A; prof. Caciora Lucia și Toia Viorica - grupa mijlocie B; prof. Nemeș Florica și Zerghe Felicia - grupa mijlocie C; prof. Mărcuț Ana și Sabău Janina - grupa mare A; prof. Lenath Mariana și Perneș Bianca - grupa mare B; prof. Cornea Anca și Bumb Sanda - grupa mare C, sub coordonarea doamnei director, prof. Pascar Gabriela, dnei prof. coordonator Mărcuț Ana, a dnei prof. Gavra Mihaela, coordonator de proiect și a dnei administrator de patrimoniu Piț Florentina. (A.P.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Împreună pentru un mediu curat”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:41:40 Ora de vară a Europei de Est