Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mobilitate Erasmus+ în Polonia

În perioada 22 - 25 martie, s-a desfășurat a treia reuniune de proiect

Mobilitate Erasmus+ în Polonia

În perioada 22 - 25 martie 2022, s-a desfășurat în Polonia, a treia reuniune din cadrul proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații" 2019-2022, proiect care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

La această reuniune au fost prezenți 31 de elevi și profesori din țările partenere - Cipru, Italia, Letonia, Bulgaria și bineînțeles România, reprezentată de delegația Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" din Oradea.
Delegația a fost formată din dnele profesoare Marcela Urs și Voichița Darna și elevele din clasa a X-a C, Flavia Groza și Melisa Muraru. Orașul în care s-a desfășurat această activitate a fost OstrówWielkopolski, iar școala gazdă, parteneră în proiect, a fost II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymiim. Władysława.
Au fost patru zile pline de activități deosebite, în care am avut ocazia să cunoaștem oameni frumoși, locuri încărcate de istorie si să desfășurăm și activități de voluntariat. În prima zi am fost primiți la liceu de către dnul director, elevii și colegii din proiect, cu care ne-am revăzut după mobilitatea din România. Am fost primiți apoi la Prefectură și la Primărie, unde am aflat date despre regiunea în care se află orașul Ostrów, al șaselea ca mărime din Polonia. Elevii au dialogat cu primarul despre problemele cu care se confruntă tinerii din ziua de azi. A urmat prânzul și activitatea de voluntariat, care, cred că ne-a bucurat și impresionat pe toți, mai ales că a fost făcută în folosul refugiaților din Ucraina.
A doua zi a debutat cu turul orașului Ostrów. Am văzut clădirea vechii primării, sinagoga și locul cimitirului evreiesc din care au mai rămas doar inscripții păstrate în zidul ce înconjoară locul cimitirului. În biserica catolică am avut parte de un concert susținut de tineri din oraș în beneficiul persoanelor refugiate din Ucraina. Am fost apoi din nou la școală, unde am avut o întâlnire emoționantă cu absolvenți ai Universității persoanelor de vârsta a treia. O universitate în cadrul căreia persoanele de peste 55 de ani fac cursuri și își continuă în mod frumos și activa viața. Am avut parte de dans cu minunatele doamne și de puțin sport, așa ca de dimineață. Următorul obiectiv a fost vizitarea castelului din Gołuchów și a parcului în care se găsește castelul. După ce am servit prânzul, am plecat la următoarea întâlnire, cu ansamblul de dansuri populare, unde, așa cum arată și pozele, tinerii din cinci țări au comunicat atât de frumos prin dans și muzică.
În ziua ce a urmat, am călătorit laWrocław, unul dintre cele mai frumoase orașe din Polonia. Prima activitate a fost la Universitate, unde elevii au participat la un workshop, organizat de studenții de la Științe Politice. A urmat vizita la Depou, un centru istoric organizat într-un fost depou de autobuze, unde am putut urmări evoluția si evenimentele importante din Polonia,după anul 1930. Totul a fost extrem de emoționant, pentru că expoziția, prin imaginile filmelor și prin exponate evoca, involuntar, războiul din Ucraina, purtat atât de aproape de noi. După ce am luat prânzul, am vizitat Africarium, un exemplu de strădanii continue pentru a proteja elemente naturale din ecosistemele specific continentului african. Ziua s-a încheiat cu vizitarea uneia dintre cele mai mari piețe din Europa, Market Square, o minune arhitecturală din perioada medievală, ce îmbină mai multe stiluri.
 Ultima zi din cadrul mobilității s-a încheiat cu vizita la Muzeul din orașul Ostrów, muzeu amenajat în clădirea fostei primării. Imaginile și exponatele văzute aici prezintă o mică parte din istoria orașului, aflat mult timp sub ocupație germană. Seara a avut loc cina festivă, de rămas bun, iar delegația noastră s-a pregătit pentru întoarcerea în țară.
Patru zile și patru învățăminte:
*E frumos peste tot în această lume mare, dar locul fiecăruia e acolo unde îi sunt rădăcinile;
*Istoria se repetă si din păcate, nu învățăm nimic din evenimentele cu care ne încearcă. Dar speranța trebuie să nu se piardă, fiecare popor s-a refăcut, si încă se reface de pe urma evenimentelor crude cu care s-a confruntat. În toate aceste zile, indiferent de câte experiențe frumoase am trăit, gândurile noastre s-au îndreptat spre cei care trăiesc o tragedie, în Ucraina;
*Poți trăi atât de frumos și atunci când părul îți e nins de ani, doar să faci ceea ce simți și să ai curaj să... trăiești!
*Nu contează ce limbă vorbești, nu contează din ce colț de lume ești, când semenii tăi sunt în suferință, vorbesc sufletele pentru noi.
Prof. Voichița Darna
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Mobilitate Erasmus+ în Polonia.

Trimite email
luni, 9 decembrie 2024, 00:20:13 Ora standard a Europei de Est