Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reuniunea de proiect din Grecia

Proiect european la Gr. Șc. Ind. „Unirea” Ștei

Reuniunea de proiect din Grecia

Realitatea și recentul concurs național de proiecte ne îndreptățesc să afirmăm faptul că Grupul Școlar Industrial „Unirea” din Ștei este cel mai tare în proiecte...

 În perioada 6 - 12 aprilie 2009, un grup de cadre didactice și elevi de la Grupul Școlar Industrial „Unirea”, sub conducerea dlui director, ing Burta Voicu, și a coordonatoarei de proiect, prof. ing. Rodica Drăgoi, a participat, în cadrul proiectului “Pour une vie plus saine, dans un monde plus propre”, la reuniunea de proiect din Grecia. 
 Acest proiect se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
 Școala organizatoare a recentei reuniuni a fost Gymnasio Magoulas Karditsa din Grecia, condusă de directorul Marfos Christos, absolvent (în urmă cu 25 de ani) al Facultății de Educație Fizică și Sport a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca.
 Alături de liceul din Ștei și școala din Grecia, au mai participat școlile: Kazim Karabekir Anadolu Ogretmen Lisesi din Turcia și Instituto Tecnico Comerciale – Liceo Linguistico din  Italia.
 Prima reuniune de proiect a avut loc în perioada 13 – 18 noiembrie 2008, la Gr. Șc. Ind. „Unirea” Ștei.
 Tema principală a proiectului este educația ecologică, păstrarea unui ambient natural, dezvoltarea simțului ecologic la elevi și cadrele didactice.
 Pe parcursul derulării proiectului, elevii și profesorii au desfășurat numeroase activități pentru realizarea obiectivelor propuse: studiu asupra țărilor partenere, asupra surselor de poluare a apelor și aerului, asupra unui grup de plante cultivate și din flora spontană specifice fiecărei țări, activități de ecologizare, precum și plantarea de arbori și arbuști ornamentali. Unele dintre aceste activități se regăsesc în portofoliile elevilor.
 La întâlnirea de proiect din Grecia, a fost analizată munca depusă de fiecare țară, stabilindu-se activitățile următoare pentru realizarea obiectivelor propuse, activități de plantare de arbori, vizite la Meteora, Grădina botanică, precum și la Lacul Plastira. Delegațiile celor trei țări au fost primite cu drag de către reprezentanții comunității locale, precum și de Organizația de femei din zonă. „Am fost plăcut surprinși de ospitalitatea și deschiderea poporului grec spre alte culturi și civilizații. Pe traseul spre Grecia și înapoi, am avut posibilitatea de a vizita, pe lângă țara organizatoare, Grecia, și alte țări, precum Serbia și Muntenegru, Macedonia (cu capitalele Beograd și Sckopje.
 Multumim dlui director Morfos Christos și colectivului școlii pentru programul
deosebit organizat cu ocazia reuniunii de proiect, îmbinând utilul cu plăcutul”, ne-a declarat dl ing Burta Voicu, directorul Grupului Școlar Industrial „Unirea” din Ștei. (Ov. D.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:18:11 Ora de vară a Europei de Est