Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Profesorului universitar doctor emerit Laurențiu Șoitu i-a fost conferit titlul onorific Doctor Honoris Causa al Universitățíi din Oradea

Ieri, la Universitatea din Oradea,

Profesorului universitar doctor emerit Laurențiu Șoitu i-a fost conferit titlul onorific Doctor Honoris Causa al Universitățíi din Oradea

Sala Consiliului de Administrație a Universității din Oradea a găzduit, miercuri, 4 mai 2022, ceremonia înmânării Diplomei domnului Laurențiu Șoitu, profesor emerit al Universității ,,Alexandru Ioan Cuza" din Iași, căruia Universitatea din Oradea i-a acordat înaltul titlu onorific de Doctor Honoris Causa.

Domnia sa este recunoscută ca o personalitate științifică de excepție, un om de știință cu o activitate remarcabilă. S-a făcut cunoscut prin scrierile sale, prin activitatea de cercetare, dar mai ales prin contribuțiile semnificative din domeniul Pedagogiei comunicării.
Prin conferirea acestui titlu, Universitatea din Oradea este onorată să primească în familia alumnilor ei pe profesorul universitar emerit din Iași. La rându-i, domnia sa a declarat, vădit emoționat, că se simte onorat să devină coleg cu cei care au venit în număr atât de mare pentru a-i fi martor la acest moment deosebit.
Din partea Universității din Oradea a vorbit domnul prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea, doamna prof. univ. dr. Victoria Bogdan, vicepreședinte al Senatului Universității și doamna prof. univ. dr. Florica Orțan, directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, organizatoarea manifestării. 
,,Suntem onorați ca, începând de astăzi, să-l avem coleg pe domnul profesor universitar doctor emerit Laurențiu Șoitu. Prin întreaga sa activitate, care nu poate fi cuprinsă în LAUDATIO formulat cu ocazia acestei zile, a contribuit extraordinar de mult la dezvoltarea domeniului educației prin comunicare, domeniu în care a devenit, de altfel, expert, ducând munca de cercetare la gradul de excelență. A muncit mult și lucrările domnului profesor stau la baza unor noi profesii apărute în România și anume, consilier mediator și pedagog social", a spus domnul prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea.
Dând citire LAUDATIO, directorul D.P.P.D., doamna profesor univ. dr. Florica Orțan a arătat că: ,,Este o tradiție ca Senatul Universității din Oradea să onoreze marile personalități ale științei și culturii, prin conferirea titlului de Doctor Honoris Causa al Universităţii din Oradea. În spiritul acestei tradiții, acordăm astăzi, acest titlu, unei personalități științifice de excepție, unui om de știință, cu o activitate remarcabilă - Domnului Profesor universitar doctor emerit Laurențiu Șoitu.
Domnul Profesor universitar doctor emerit LAURENȚIU ȘOITU este un nume de referință în Științele Educației din România, cu recunoaștere europeană și internațională, contribuind la formarea și modelarea carierei a numeroase cadre didactice, cercetători și specialiști în științele comunicării, educației adulților, medierea conflictelor.
Este Profesor Emerit al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza" Iaşi, Membru de onoare al Academiei Oamenilor de Ştiinţă din România, primul român inclus în „International Adult and Continuing Educational Hale of Fame" Clasa 2008, Oklahoma University, SUA.
Profesorul universitar doctor emerit LAURENȚIU ȘOITU s-a remarcat printr-o susținută activitate didactică și de cercetare științifică, de peste cinci decenii, reliefată prin numeroasele volume și articole publicate în țară și străinătate și, mai ales, prin inițierea de noi direcții de cercetare și formare"...
După ce a primit, din partea doamnei Victoria Bogdan, Diploma de Doctor Honoris Causa, domnul profesor Laurențiu Șoitu a mulțumit auditoriului și Universității din Oradea, printr-un discurs emoționant. „Nu vă vorbesc eu astăzi și nici studenților mei nu le vorbesc eu, ci toți aceia care au ajutat la formarea mea. Sunt mulți cei la care fac referire și sunt aici, astăzi, alături de dumneavoastră, datorită lor". Profesorul Laurențiu Șoitu, recunoscut și pentru dimensiunea spirituală a ființei sale, a vorbit și despre valorile creștine care trebuie să ne călăuzească în viață. A spus, atât de  frumos: „Cred că profesorul este cel mai mare creștin dintre oameni, deoarece, în fiecare zi, de-a lungul multor ani, trebuie să-l aproprie de sine pe student, care nu-i este întotdeauna prieten".
Toți cei prezenți au aplaudat, ridicându-se în picioare, la finalul discursului, confirmând astfel sinceritatea cu care au venit să-l întâlnească, să-l cinstească și să-l onoreze pe domnul profesor univ. dr. emerit Laurențiu Șoitu.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Profesorului universitar doctor emerit Laurențiu Șoitu i-a fost conferit titlul onorific Doctor Honoris Causa al Universitățíi din Oradea.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:39:35 Ora standard a Europei de Est