Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Strategii pentru viitor, dezbătute în Cetatea Oradea

Cum arată proiectele viitorului

Strategii pentru viitor, dezbătute în Cetatea Oradea

Cum arată proiectele viitorului, investițiile smart, care sunt strategiile și modurile de implementare, au fost doar câteva dintre temele analizate de către experți în cadrul maratonului de dezbateri organizate de către UrbanizeHub, în Cetatea Oradea, în colaborare cu Primăria Municipiului Oradea și Consiliul Județean Bihor.

Dezbaterile s-au desfășurat pe trei piloni: Viziune, Investiții și Administrație Publică. Totodată, cu această ocazie a avut loc și lansarea cărții ,,Orașul Românesc 4.0" care își propune să ne arate cum vor arăta orașele noastre în 2050 și cum putem contribui ca lucrurile să meargă bine.
În deschiderea evenimentului a vorbit Florin Birta, primarul municipiului Oradea, care a apreciat plusvaloarea adusă de acest volum care își dorește să seteze trendurile competivității orașelor din România.
,,Vreau să le mulțumesc experților care au lucrat la cartea ,,Orașul Românesc 4.0". Ca municipalitate am încercat să ținem tot timpul cont de părerea experților. Considerăm că aceasta înseamnă dezvoltare, să încerci să iei idei, păreri și opinii ale celor care sunt potriviți și ale celor care știu ce trebuie să facă pe domeniu. La Oradea suntem o echipă. Împreună cu Mihai Jurca, city-managerul orașului, Alina Silaghi, directorul general al Agenției de Dezvoltare Locală Oradea și alți colegi, suntem o echipă. De când domnul Ilie Bolojan a ajuns la Consiliul Județean și eu la Primăria Oradea suntem parteneri loiali, parteneri corecți și cred că acest lucru se va observa în următorii 2-3 ani când lucrările de investiții vor fi finalizate în județul Bihor și zona metropolitană", a punctat primarul Florin Birta.
Cartea „Orașul românesc 4.0"  încearcă să adreseze chestiunea de viziune, modul în care orașele pot să-și definească viitorul, precum și, care sunt țintele și schimbările care ne așteaptă. Un întreg capitol a fost dedicat conceptelor legate de tehnologia verde, planificare inteligentă, tendințe de dezvoltare urbană până în 2050 etc.
,,Mai este mult de lucru pe infrastructură, dar trebuie să ne gândim la ceea ce urmează. Ne-am dat seama și din carte că un oraș pentru copii este un oraș bun și pentru adulți. Sustenabilitatea și zona energiilor verzi este o condiție de dezvoltare. Va trebui să ne gândim foarte serios pentru următorii ani ce facem noi în direcția aceasta a sustenabilității. Cartea este un manual foarte bun. A fost scrisă pentru oamenii care au nevoie de indicații foarte clare", a punctat Mihai Jurca, city-managerul orașului Oradea.
Dezbaterile de la Oradea au atins puncte importante, cum ar fi: mixtul dintre investiții și infrastructură, investițiile legate de parcurile industriale, dar și competitivitatea dintre start-up-uri, unde există un mare potențial pentru a crește idei.  
La eveniment au mai participat: Marcel Boloș - ministru Investiții și Proiecte Europene (on-line), prof. univ. dr. Daniel David - rectorul Universității ,,Babeș-Bolyai (on-line), Alina Silaghi - director al Agenției Locale de Dezvoltare Oradea, Ioan Popa - primar Reșița, Ilie Bolojan - președinte al C.J. Bihor, Alexandru - Claudiu Buciu - primar Lugoj,  Marcel Heroiu - Banca Mondială, moderator, Grațian Mihăilescu - UrbanizeHub.

Trimite email

joi, 26 mai 2022