Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Actors, Mechanisms and Levels of Influence in the EU Decision-Making

Conferința Internațională Jean Monnet

Actors, Mechanisms and Levels of Influence in the EU Decision-Making

Departamentul de Științe Politice și Științele Comunicării din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Universitatea din Oradea, organizează în perioada 26 - 28 mai 2022, Conferința internațională cu titlul „Actors, Mechanisms and Levels of Influence in the EU Decision-Making" (Actori, mecanisme și niveluri de influențare a procesului decizional european), în cadrul Modulului Jean Monnet ,,Raising Awareness and Strengthening the Use of Mechanisms for Influencing the EU Decision-Making" (599934-EPP-1-2018-1-RO-EPPJMO-MODULE), coordonat de lect.univ.dr. Alina - Carmen Brihan.

Pe parcursul a trei zile, cadre universitare, doctoranzi, experți, diplomați, reprezentanți ai autorităților publice, societății civile, mediului de afaceri și ai mass-media, dar și studenți, vor dezbate subiecte ce vizează crizele, provocările și transformările, din diferite domenii de politică (sănătate publică, economie, afaceri sociale, educație și formare, tineret, cercetare și inovare, digitalizare, politică, frontiere și securitate, migrație, cetățenie UE etc.), cu care se confruntă în prezent UE și statele membre, cu un accent particular pe interacțiunea dintre actorii europeni, naționali și subnaționali în ceea ce privește procesul de formulare a politicilor europene și influențarea procesului decizional al UE.
Participanți din România, Ungaria, Polonia, Ucraina, Republica Moldova, Germania, Grecia, Franța, Portugalia, Georgia sau Turcia, vor prezenta, în format hibrid (on-site și online), lucrări care vor aborda teme cuprinse în cadrul a trei secțiuni: Procesul de formulare a politicilor europene, între nivelul european și cel național: actori, interacțiuni, mecanisme; Actori naționali și subnaționali: canale și instrumente de participare la/și de influențare a procesului decizional al UE; Agende politice locale, regionale și naționale - una sau diferite strategii de promovare a intereselor naționale, la nivelul UE?. ,,Prin contribuțiile participanților la conferință ne dorim să dezbatem diferite experiențe naționale, exemple de provocări, dar și de bune practici, pentru a identifica soluții menite să contribuie la consolidarea guvernanței pe mai multe niveluri a UE, dar și a procesului de formulare a politicilor europene, cu referire atât la conținutul acestora, cât și la canalele, instrumentele și mecanismele pe care diferiți actori din UE, din diferite sectoare și de la diferite niveluri de guvernare, le au la dispoziție", a declarat coordonatorul conferinței, Alina - Carmen Brihan.
Deschiderea conferinței va avea loc joi, 26 mai 2022, ora 16.00, în Sala festivă a Palatului Episcopal Romano - Catolic din Oradea. Cu această ocazie, va fi lansat și volumul „Europe in a changing world: opportunities and challenges. In Honorem Professor Ioan Horga". Volumul, coordonat de Florentina Chirodea et al., și apărut în anul 2021 la Editura Universității din Oradea și la Editura Universității din Debrecen, abordează spațiul european proiectat într-o lume în permanentă schimbare și transformare, valorile care coagulează o parte a acestui continent într-o singură structură politico - economică suprastatală, Uniunea Europeană, dar și problematica frontierelor UE și pe cea cooperării regionale. Totodată, pe lângă calitatea analizelor și actualitatea datelor prezentate, volumul adună în paginile sale și aprecierea neîndoielnică a autorilor față de activitatea profesională și academică, de peste 40 de ani, a profesorului Ioan Horga, la împlinirea vârstei de 65 de ani. Cu ocazia lansării volumului, diferite personalități de la nivel local, național și internațional vor adresa mesajele lor, on-site și online.
Ultima zi a conferinței va cuprinde și un workshop dedicat studenților înmatriculați la studii de licență în cadrul Universității din Oradea. Intitulat ,,Rezoluția tinerilor: UE este despre viitorul meu!", workshop-ul se va bucura de prezența unor experți și oficiali de la nivel național și european și va urmări să aducă Uniunea Europeană mai aproape de studenți, indiferent de domeniul în care aceștia se specializează.
Această conferință a fost finanțată cu sprijinul Programului Erasmus+ al Uniunii Europene, Modulul Jean Monnet ,,Raising Awareness and Strengthening the Use of Mechanisms for Influencing the EU Decision-Making" (599934-EPP-1-2018-1-RO-EPPJMO-MODULE). Echipa proiectului este formată din: lect. univ. dr. Alina - Carmen Brihan - coordonator, prof. univ. dr. Ioan Horga și conf. univ. dr. Gabriela Goudenhooft.
Lect. univ. dr. Alina - Carmen Brihan,
coordonatorul conferinței

Trimite email
duminică, 16 iunie 2024, 17:52:19 Ora de vară a Europei de Est