Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

5 iunie e o zi de sărbătoare

Ziua Mondială a Mediului Înconjurător și Ziua Învățătorului

5 iunie e o zi de sărbătoare

În data de 5 iunie, se sărbătorește Ziua Mondială a Mediului Înconjurător, zi care are la bază în fiecare an o temă recomandată de Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu (UNEP).

*În 2022,  Ziua mondială a mediului înconjurător este marcată sub tema ,,Un singur Pământ", subliniind nevoia unui mod de viaţă sustenabil în armonie cu natura prin aducerea unor schimbări transformative - prin politici ca şi prin alegerile noastre - spre stiluri de viaţă mai curate şi mai ecologice. ,,Un singur Pământ" a fost şi motto-ul Conferinţei de la Stockholm din 1972.
*,,Prin marcarea Zilei Mondiale a Mediului, Organizația Națiunilor Unite încurajează preocuparea pentru protejarea mediului înconjurător şi, în acelaşi timp, sensibilizează. Anul 2022 marchează 50 de ani de la prima Conferinţă a Naţiunilor Unite asupra Mediului uman - Conferinţa din 1972 de la Stockholm, care a condus la crearea UNEP şi la desemnarea zilei de 5 iunie drept Ziua mondială a mediului înconjurător, se aminteşte pe site-ul https://www.unep.org/. factorii de decizie politică să acţioneze în acest sens.
*Pe 5 iunie în țara noastră se sărbătoreşte și Ziua Învățătorului, care coincide cu data de naştere a dascălului Gheorghe Lazăr, întemeietorul învățământului modern românesc (5 iunie 1779 -17 septembrie 1823). Astfel, Ziua învăţătorului se doreşte a fi un prilej bun de reflecţie asupra şcolii şi a slujitorilor ei, o oportunitate pentru a se manifesta recunoştinţa faţă de dascăli. Nu întâmplător a fost aleasă ziua de 5 iunie, care reprezintă data naşterii „fondatorului învăţământului în limba naţională în Ţara Românească".
*La Liceul Internațional ,,Agora" am primit cu bucurie placheta care ne include în rândul școlilor de excelență, fiind o recunoaștere a implicării elevilor și profesorilor în a conștientiza și educa încă de pe băncile școlii în spiritul respectului pentru tot ce ne înconjoară. 
Dascălii Liceului Internațional ,,Agora" sunt o echipă care educă elevii în acest spirit și merită alături de elevii, părinții și managerii școlii tot respectul cu această ocazie!
Elevii Liceului Internațional ,,Agora" au participat la o serie de proiecte globale (Climate Action Project, Plan-ed, Earth Project, World Water Day), dar și naționale (Harta reciclării, Eco -provocarea), care au avut ca scop conștientizarea problemelor de mediu, găsirea de soluții la aceste probleme, respectul pentru natură. Aceștia au realizat desene tematice minunate, au creat în Minecraft soluții la stoparea schimbărilor climatice (case solare, mașini electrice, orașe smart, au găsit răspunsuri prin intermediul unor jocuri, dar au participat și activ la acțiunea globală Plant-ed, alăturându-se astfel unei comunități care ia măsuri concrete în această direcție.
Climate Action Project un proiect educațional gratuit, la nivel mondial, care a fost lansat de Take Action Global, o organizație nonprofit educațională cu sediul în SUA, care implică 2.700.000 de profesori și studenți din 146 de țări. 250 de școli de excelență ale Proiectului Climate Action selectate au fost anunțate pe 4 noiembrie 2021 în cadrul Zilei Climate Action Day, un eveniment anual live online la care au participat 250.000 de persoane la nivel global. Vorbitorii evenimentului au inclus prințul William, președintele James Alix Michel, Seychelles, Rick Davis, NASA, Matt Larsen-Daw, WWF, prințesa Esmeralda, Belgia, Juan Pablo Celis Garcia, Programul ONU pentru Mediu și alți lideri mondiali, oameni de știință climatic și activiști. Câștigătorii au fost anunțați de Dan Russell, actorul de voce din spatele mai multor personaje din serialul de succes global Cartoon Network The Amazing World of Gumball, și de Nandi Bushell, un muzician de 11 ani, un influencer și un susținător pasionat al climei. Declarația Prințului William „Avem nevoie de creativitatea tinerilor pentru a ne repara planeta. Avem nevoie de studenți să inventeze și să inoveze - să gândească dincolo de locul în care ne aflăm acum și să fie optimiști cu privire la viitorul nostru".
Sunt lăudabile inițiativele de ecologizare, de plantare de copaci și altele de acest fel ale tuturor colegilor de breaslă care alături de elevii lor se implică în acțiuni de acest fel, însă este important să învățăm copiii să respecte mediul înconjurător deoarece acesta este casa noastră.
,,La mulți ani", deci, celor care dăruiesc o mare parte din timpul lor educării copiilor, pentru că ei reprezintă viitorul, celor care ca niște magicieni dau o mână de ajutor transformând mâinile în aripi de zbor, celor care șlefuiesc caractere și cultivă minți!  
Profesor Monica Nistor,
Liceul Internațional ,,Agora"
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: 5 iunie e o zi de sărbătoare.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 00:36:46 Ora standard a Europei de Est